پورشه کایمن مدرن با بدنه‌ی 356 کلاسیک

پورشه‌های هواخنک، امروز بیش از هر زمان دیگری ارزشمند شده‌اند و روز به روز بر قیمت آن‌ها افزود می‌شود. علاوه بر این، تعداد خودروهایی که طراحی مدل‌های قدیمی را به خود می‌گیرند، در حال گسترش است. در جدیدترین قسمت از برنامه‌ی جی لنو (Jay Leno’s Garage)، مدل سفارشی کایمن با بدنه‌ی پورشه ۳۵۶ بررسی شده است.

21d14455 a237 4281 babf 8e5d486291ad - پورشه کایمن مدرن با بدنه‌ی 356 کلاسیک

این خودروی خاص، توسط گروه تیونینگ وست‌کوست (West Coast Customs) و به سفارش یک مشتری خوش ذوق، ساخته شده است. برای این‌ کار بدنه‌ی پورشه ۳۵۶ برای قرار گرفتن بر شاسی پورشه کایمن مدرن، عریض شده است. حاصل این جراحی، یک پورشه‌ی کایمن رودستر با ظاهر ۳۵۶ مدل ۱۹۴۹ است. با عریض شدن بدنه، می‌توان به تفاوت این مدل خاص با یک مدل معمولی از پورشه ۳۵۶ پی برد؛ اما خطوط طراحی بدنه، بدون تغییر باقی مانده‌اند.

با داشتن سقف فلزی و پیشرانه‌ی کایمن، این ۳۵۶ بخصوص، یکی از جذاب‌ترین رودسترهای موجود است. صرف نظر از بدنه‌ی ۳۵۶، تمام قطعات دیگر، همان کایمن استاندارد هستند. قوای فنی و ویژگی‌های مدرنی چون سیستم ترمز ABS و کروز کنترل، مستقیما از پورشه کایمن به این خودرو منتقل شده‌اند. اما در داخل، طراحی کابین با بدنه‌ی ۳۵۶ و حس کلاسیک آن همخوانی دارد. روکش‌های با رنگ قهوه‌ای روشن، صندلی‌های بدون پشت سری و فرمان جدید، کاملا حال و هوای یک خودرو کلاسیک را ایجاد می‌کنند. با اینحال، سیستم صوتی و فرمان مرکزی مدرن و سیستم تهویه، وجود دارند.

9dbc6d6b 47d8 4fcf b94f d880518ceb64 - پورشه کایمن مدرن با بدنه‌ی 356 کلاسیک

رایان فرایدلینگاس، مدیر تیم تیونینگ ساحل غربی در مورد این پروژه می‌گوید:

یک مشتری به ما مراجعه کرد و درخواست ترکیب دو پورشه را داشت. وی علاقه‌ی زیادی به تمام مدل‌های پورشه دارد اما خواهان عملکرد اسپرت بود و به دنبال سر و کله زدن با مشکلات خودرهای قدیمی نبود. اما بدنه‌ی ۳۵۶ را در کمترین تغییر ممکن درخواست کرد. این‌کار به همین راحتی نبود که فقط بدنه را روی شاسی قرار دهیم؛ اول باید بدنه را عریض‌تر می‌کردیم. بدنه‌ی ۳۵۶ که روی آن کار کردیم در وضعیت مناسبی نبود؛ تعمیر بدنه و پیدا کردن قطعات مورد نیاز آن، وقت زیادی از تیم گرفت و کل پروژه در ۸ ماه به اتمام رسید. بزرگ‌ترین مشکل در بدنه، عرض آن بود که البته فاصله‌ی محورها هم با تجهیزات کایمن همخوانی کامل نداشت. فضای بار، هم در کاپوت و هم در عقب وجود دارد، درحالی که پیشرانه پشت راننده قرار گرفته است و رینگ‌ها کاملا سفارشی با سایز ۱۷ اینچ انتخاب شده‌اند.

86fceeb6 cb73 4e6c bb67 722616371466 - پورشه کایمن مدرن با بدنه‌ی 356 کلاسیک

در ادامه سقف خودرو برداشته می‌شود و جی لنو پشت فرمان قرار می‌گیرد. جی لنو می‌گوید:

گویا در حال رانندگی یک پورشه‌ی مدرن هستم که واقعا هم مدرن است! بنظر می‌رسد توجه مردم به ما جلب شده است که احتمالا از این خودرو سر در نمی‌آورند.

مشتری این خودرو، پس از ساخته شدن آن و پرجمعیت‌تر شدن خانواده‌اش، امکان استفاده از این شاهکار را ندارد؛ در حال حاضر این خودروی منحصر به فرد توسط تیم تیونینگ ساحل غربی به فروش گذاشته شده است.

البته پیش از این گروه تیونینگ اشتارک نیز کیت بدنه‌ی فایبرگلاس را روی مدل‌های باکستر ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ معرفی کرده بود؛ اما به زیبایی این پروژه نبود.

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.