استون مارتین ونکوئیش زاگاتو، رسما رونمایی شد

واژه‌ی «تک شاخ» علاوه بر افسانه‌های مرسوم آن، در بین عاشقان خودرو نیز، شناخته شده است و به خودروهای کمیاب و منحصربه‌فرد گفته می‌شود. احتمالا با دیدن اولین تصویر از استون مارتین ونکوئیش زاگاتو شوتینگ بریک (Shooting Brake)، با تک شاخ بودن این خودروی زیبا در صنعت خودروسازی موافق هستید. اولین تصاویر از مدل‌های جدید استون مارتین زاگاتو، در مرداد ماه سال جاری منتشر شد، که حالا با رونمائی رسمی از مدل استیشن دو درب و به اصطلاح شوتینگ بریک، در وب‌سایت استون مارتین دیده می‌شود.

11d5276d bae7 4b7b b8a5 a80ffa893e3f - استون مارتین ونکوئیش زاگاتو، رسما رونمایی شد

استون مارتین، از مدل‌های کوپه، ولانته، شوتینگ بریک و اسپیدستر زاگاتو، هر کدام فقط ۹۹ دستگاه تولید خواهد کرد تا در مجموع ۳۲۵ دستگاه استون مارتین زاگاتو در بازار جهانی عرضه شود. همکاری بین دو شرکت استون مارتین و زاگاتو، به سال ۱۹۶۰ و مدل استون مارتین DB4 GT زاگاتو در نمایشگاه خودروی لندن برمی‌گردد. تقریبا پس از ۶۰ سال، این برای اولین بار است که خانواده‌ای کامل از مدل‌های استون مارتین زاگاتو تولید می‌شود.

مارک ریچمن، مدیر ارشد بخش خلاقیت استون مارتین می‌گوید:

چرا یک خانواده از مدل‌های زاگاتو عرضه می‌کنیم؟ خب بسیاری از مشتریان ما به دنبال محصولات متفاوتی هستند؛ برخی‌ها مدل‌های کوپه را می‌پسندند، ولی مشتریانی هم هستند که به دنبال محصولی خاص‌تر، مانند مدل‌های اسپیدستر هستند.

2e0f136e 1ba8 4a45 b58c f5b84b796f24 - استون مارتین ونکوئیش زاگاتو، رسما رونمایی شد

ریچمن اشاره می‌کند که حتی برخی از مشتریان، از هر مدل یک دستگاه را سفارش داده‌اند. با اینکه طراحی هر مدل از زاگاتو متفاوت است، اما در زیر این این بدنه‌های زیبا، اشتراکات فراوانی با مدل ونکوئیش S دارند. در واقع تمام مدل‌های جدید زاگاتو، به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل تنفس طبیعی با توان خروجی ۵۸۰ اسب بخار، مجهز هستند. هر یک از این مدل‌ها، سیستم تعلیق فعال سفارشی مخصوص به خود را دارد، اما تمام آن‌ها با جعبه دنده‌ی خودکار تاچ‌ترونیک ۳ (Touchtronic 3) استون مارتین عرضه می‌شوند.

a1d0a462 f349 4db5 b32a 25b4b922cb10 - استون مارتین ونکوئیش زاگاتو، رسما رونمایی شد

بدنه‌ی شوتینگ بریک (Shooting Brake)، در بین دیگر مدل‌ها، بیشترین تمرکز را با سواری تورینگ، مسافرتی و راحت دارد. این مدل با داشتن سقف معروف و منحنی شرکت زاگاتو به همراه دنباله‌ی شیشه‌ای، روشنایی بیشتری را به کابین انتقال می‌دهد.برای تکمیل کردن هدف تورینگ و مسافرتی این مدل، چمدان‌های سفارشی و مخصوصی به همراه این خودروی زیبا ارائه می‌شود.

تولید مدل Shooting Brake استون مارتین ونکوئیش زاگاتو، از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد؛ بر اساس شایعات موجود، هر کدام از مدل‌های استون مارتین ونکوئیش زاگاتو بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد و البته تمام موجودی در نظر گرفته شده، پیش فروش شده است.

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.