نگاهی به جدیدترین رکوردهای رانندگان و تیم‌های فرمول یک

پس از پایان گرندپری جذاب آمریکا و ادامه‌ی روند صعودی تیم مرسدس و لوئیس همیلتون، آمار جالبی از این جایزه بزرگ آماده کرده‌ایم که شما را به خواندن آن‌ دعوت می‌کنیم. در ابتدا به آمار پیروز این جایزه بزرگ می‎پردازیم.

481f8baf d836 4e7e 8806 bd7bf22a63e3 - نگاهی به جدیدترین رکوردهای رانندگان و تیم‌های فرمول یک

۱- لوئیس همیلتون، راننده‌ی اول تیم مرسدس، پس از کسب پول پوزیشن گرند پری آمریکا، به هفتاد و دومین پول پوزیشن خود با تیم مرسدس بنز در مسابقات فرمول یک رسید؛ علاوه بر این، مرسدس بنز به‌عنوان تیم شرکت‌کننده در فرمول یک و تأمین‌کننده‌ی پیشرانه، به ترتیب صاحب هشتاد و ششمین و صد و شصت و نهمین پول پوزیشن خود شد.

۲- با ثبت زمان یک دقیقه و ۳۳ ثانیه و ۱۰۸ صدم ثانیه، همیلتون با شکستن رکورد قبلی این پیست ( یک دقیقه و ۳۴ ثانیه و ۹۹۹ صدم ثانیه که توسط خودش ثبت شده بود) همچنان رکورددار سریع‌ترین راننده‌ی این پیست ماند. همیلتون در این فصل با قرار گرفتن برای ۱۱۷مین بار در ردیف اول خط شروع مسابقه، از رکورد مایکل شوماخر افسانه‌ای عبور کرد. همیلتون با پیروزی در گرندپری آمریکا ۲۰۱۷، به ۶۲مین پیروزی خود دست یافت. مرسدس نیز به ۷۵مین و ۱۶۱مین پیروزی خود به‌عنوان تیم مستقل و تأمین‌کننده‌ی پیشرانه در مسابقات فرمول یک رسید.

7b3418fb 1bd7 4cf9 996d cbed38523bc7 - نگاهی به جدیدترین رکوردهای رانندگان و تیم‌های فرمول یک

همیلتون ۳۲ ساله، سابقه‌ی خوبی در پیست آمریکا دارد. وی از ۶ مسابقه‌ای که در این پیست حضور داشته است، پنج بار از سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، به غیر از سال ۲۰۱۳، پیروز بوده است. تنها در گرندپری سال ۲۰۱۳، همیلتون نتوانست از پس سباستین فتل برآید. در سه مسابقه از پنج مسابقه‌‌ی پیست آمریکا، همیلتون با سبقت گرفتن از فتل، نفر پیشتاز در پیچ شماره‌ی ۱۲ (اولین پیچ پس از مسیر مستقیم)، در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ و روزبرگ در سال ۲۰۱۴، به پیروزی رسید. پس از گرندپری ژاپن سال گذشته، همیلتون تا به امروز از ۲۲ مسابقه‌ی جایزه بزرگ امتیاز کسب کرده است. رکورد کسب امتیاز متوالی با ۲۷ گرندپری در اختیار کیمی رایکونن است که هملیتون روزبه‌روز به آن نزدیک‌تر می‌شود.

در ادامه نگاهی کوتاه به آمار تیم مرسدس خواهیم داشت.

eaac8f20 3695 4689 acac 1860797fba19 - نگاهی به جدیدترین رکوردهای رانندگان و تیم‌های فرمول یک

با پیروزی همیلتون و کسب مقام پنجمی توسط والتری بوتاس در گرندپری آمریکا ۲۰۱۷، تیم فرمول یک مرسدس برای چهارمین بار به مقام بهترین تیم این سری از مسابقات رسید. اهدای جام قهرمانی برترین تیم مسابقات فرمول یک از سال ۱۹۵۸ شروع شد. تیم مرسدس پس از تیم‌هایمک‌لارن ( ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱)، فراری (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴) و ردبول (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳)، چهارمین تیمی است که حداقل چهار بار پیاپی به مقام قهرمانی مسابقات فرمول یک می‌رسد.

5d7aea5e 35ae 4a8e 83ba ebd74f517cea - نگاهی به جدیدترین رکوردهای رانندگان و تیم‌های فرمول یک

در تاریخ مسابقات فرمول یک، چندین راننده و تیم در روز ۲۲ اکتبر به مقام قهرمانی رسیده‌اند. این لیست شامل رانندگانی چون دنی هالم (۱۹۶۷)، آلن پراست (۱۹۸۹)، مایکل شوماخر (۱۹۹۵) و فرناندو آلونسو (۲۰۰۶) و تیم‌های فراری (۲۰۰۰)، رنو (۲۰۰۶) و مرسدس (۲۰۱۷) می‌شود.

72028728 77b1 44e2 a6fc 6d48a35b154c - نگاهی به جدیدترین رکوردهای رانندگان و تیم‌های فرمول یک

در پایان به رکوردهای سباستین فتل و دیگر رانندگان مسابقات فرمول یک اشاره می‌کنیم:

  • با کسب مقام دوم سباستین فتل در گرندپری آمریکا ۲۰۱۷، حالا با کسب ۹۷ سکو دقیقا در کنار فرناندو آلونسو قرار می‌گیرد. فتل همچین با ثبت ۳۷مین زمان سریع خود در هنگام مسابقه، رکورد سریع‌ترین دور در پیست آمریکا را نیز با زمان ۱ دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۷۶۶ صدم ثانیه ثبت کرد. کیمی رایکونن، هم‌تیمی فتل، به ۸۹مین جایگاه سکوی خود رسید.
  • استبان اٌکن جوان، پس از شروع مسابقات فرمول یک در نیم فصل گذشته با تیم Manor، حالا برای ۲۶مین بار است که یک گرندپری را به پایان می‌رساند. رکورد بیشترین پایان یک مسابقه به‌عنوان یک راننده‌ی جدید، پیش از این در اختیار مکس چیلتون بود.
  • کارلوس ساینز اولین امتیازش را برای تیم رنو کسب کرد.
  • دنیل کویات پس از غیبت از دو مسابقه، سومین مسابقه‌ را با امتیاز خودش به پایان رساند. کویات پیش از این در گرندپری استرالیا و اسپانیا به مقام نهم رسیده بود.
  • برندون هارتلی ۷۵۹مین راننده‌ای است که یک مسابقه فرمول یک را شروع می‌کند؛ هارتلی پس قهرمانی دنی هالم در ۵۰ سال پیش، نهمین راننده‌ی نیوزیلندی مسابقات فرمول یک است.

 

منبع MOTORSPORT

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.