16 هزار تعهد و تولید ناچیز پژو 2008 در مهرماه

در شرایطی که ایران خودرو وارد سومین ماه تحویل پژو ۲۰۰۸ های ثبت نامی به مشتریان شده، جدیدترین آمار تولید خودروهای داخلی نشان می دهد این شرکت تا پایان مهر ماه امسال فقط ۴ دستگاه از محصول موردنظر را مونتاژ کرده است.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت، طی هفت ماه امسال تنها ۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در ایران خودرو به تولید رسیده، حال آنکه این خودروساز در تابستان امسال ۱۶ هزار دستگاه از این محصول را پیش فروش کرده است. طبق وعده ایران خودرو، ۲۰۰۸ های ثبت نامی باید طی ۱۲ ماه (از شهریور ۹۶ تا پایان مرداد ۹۷) تحویل داده شوند و بنابراین ایران خودرو برای تحقق این برنامه نیاز به تولید ماهانه یک هزار و ۳۵۰ دستگاه ۲۰۰۸ دارد.

نکته عجیب اما اینجاست که ایران خودرو در مهر ماه اقدام به ارسال دعوتنامه برای برخی از ثبت نام کنندگان پژو ۲۰۰۸ کرده و طبق اخبار رسیده از سازمان فروش این شرکت، چند ده دستگاه ۲۰۰۸ تا به امروز تحویل شده است. در این شرایط پرسش اینجاست که ۲۰۰۸ های تحویلی از چه منبعی تامین و تحویل ثبت نام کنندگان شده اند.

با توجه به اینکه آمار تولید به صورت رسمی توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام و طبق آن تنها ۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در هفت ماه امسال به تولید رسیده، فقط یک فرضیه باقی می ماند و آن، واردات این محصول است. به عبارت بهتر، وقتی آمار تولید از تیراژ ۴ دستگاهی ۲۰۰۸ حکایت دارد و از آن سو چند ده نفر موفق به تحویل گرفتن این محصول شده اند، به نظر می رسد ایران خودرو اقدام به واردات پژو ۲۰۰۸ در مهر ماه امسال کرده است. هرچه هست، ظاهرا فعلا تولید پژو ۲۰۰۸ از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده و ایران خودرویی ها نیز توضیحی بابت این ماجرا نمی دهند و مشخص نیست ثبت نام کنندگان، با چند هفته یا چند ماه تاخیر موفق به دریافت ۲۰۰۸ ثبت نامی خود خواهند کرد.

بدون شک این حق ۱۶ هزار ثبت نام کننده پژو ۲۰۰۸ است که بدانند اولا دلیل این همه تاخیر و تعلل در تولید پژو ۲۰۰۸ چیست و ثانیا چه زمانی خودرو خود را تحویل خواهند گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.