اولین خودروی برقی ترکیه، به‌زودی رونمایی می‌شود

شرکت‌های خودروسازی ترکیه با حمایت دولت این کشور، به دنبال تأسیس یک برند کاملا بومی در صنعت خودروسازی، با رویکرد مدل‌های الکتریکی هستند.

بازار خودروی کشور ترکیه، یکی از  بازارهای مهم اروپا است که به‌زودی با پیوستن یک شرکت خودروسازی کاملا بومی، پررونق‌تر خواهد شد. بر اساس آمار موجود، سالانه یک میلیون دستگاه خودرو از برندهایی چون رنو، هیوندای، هوندا، تویوتا و فیات در ترکیه تولید می‌شود و به فروش می‌رود. اخیرا پنچ شرکت مهم داخلی این کشور که در صنعت خودروسازی و فناوری‌های مرتبط فعال هستند، با اقدام رئیس جمهور رجب طیب اردوغان، در قالب یک پروژه با نام «خودروی ترکیه» متحد شده‌اند.

6cfec21a cbca 4c8d b267 6274d5931028 - اولین خودروی برقی ترکیه، به‌زودی رونمایی می‌شود

اولین خودروی این شرکت جدید، در سال  ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد تا بر اساس برنامه‌ی فعلی، نسخه‌ی نهایی و تولیدی آن در سال ۲۰۲۱ به فروش گذاشته می‌شود. تمرکز اصلی این شرکت که فعلا بدون نام است، تولید خودروی برقی خواهد بود و هدف نهایی آن، ایجاد یک برند جهانی و قابل اعتماد در صنعت خودروسازی، شبیه به تسلا است. ایجاد یک برند جدید در صنعت خودروسازی امروز، کار آسانی نیست؛ ولی با حمایت و پشتیبانی کامل دولت، رئیس جمهور و البته پشتوانه‌ی مالی خوب شرکت‌های متحد، رسیدن به هدف تعیین‌شده غیر ممکن نیست.

136ecc4d d8b0 4e26 b2a4 dc78e263def8 - اولین خودروی برقی ترکیه، به‌زودی رونمایی می‌شود

اگر این پروژه با موفقیت اجرا شود، با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب کشور ترکیه، احتمال احساس خطر توسط دیگر برندهای فعال در این منظقه وجود دارد. کشور ترکیه با تأمین بخش زیادی از نیازهای کشورهای اروپایی و آسیایی در بخش لوازم و قطعات یدکی خودرو، نقش مهمی در صنعت خودروسازی اروپا ایفا می‌کند. ترکیه با داشتن تجربه‌ی فراوان در بخش قطعات و لوازم خودرو، به دنبال ایجاد یک برند خودروسازی موفق است. پروژه‌ی ساخت شرکت خودروسازی بومی ترکیه، احتمالا در اولویت کاری دولت این کشور قرار دارد.

منتشر شدن این خبر، بازتاب گسترده‌ای در ترکیه داشته است. مردم و علاقه‌مندان صنعت خودرو در ترکیه مشتاقانه منتظر رانندگی با اولین خودروی برقی ساخت کشور خود هستند.

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.