محصول خودران اپل در حال آزمایش رؤیت شد

ویدیویی در توییتر منتشر شده است که خودروی لکسوس RX‌ مجهز به سیستم‌ رانندگی خودران شرکت اپل را در حال تست و تردد در معابر شهری نشان می‌دهد.

پروژه تایتان اپل که با هدف طراحی و ساخت خودروی خودران توسط این غول فناوری پایه‌گذاری شده، طی سالیان اخیر شاهد تغییرات و پیشرفت‌های مهمی نبوده است. با این حال اپل هیچ‌گاه از سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای خودروان پا پس نکشیده است. بر اساس ویدیویی که اخیرا در شبکه‌ی اجتماعی توییتر منتشر شده؛ خودروی خودران اپل در حال گذراندن مراحل تست و عبور در خیابان‌ها و معابر عمومی ایالت کالیفرنیا است.

e864fc08 c42f 458b 8b10 8e9db4926033 - محصول خودران اپل در حال آزمایش رؤیت شد

خیلی هیجان‌زده نشوید؛ خودروی خودران اپل یک لکسوس RX است که به سنسورها و سخت‌افزار پیشرفته‌ مجهز شده است. بر اساس ادعای نشریه ورج، در این خودرو از ۶ سنسور لیدار، چندین دوربین و رادار پیشرفته استفاده شده است که روی سقف این شاسی بلند در قالب یک مجموعه بزرگ قرار دارد و در مقایسه با خودروهای دیگر شرکت‌های فعال در زمینه خودروهای خودران مانند فورد و ویمو گوگل،  چهره‌ای زمخت و خشن به این خودرو داده است.

این ویدیو در حساب توییتر مک‌کالیتسر هیگینز منتشر شده است؛ کسی که به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ ویِج (Voyage) فعال در حوزه خودروهای خودران شناخته می‌شود. هیگینز در توییتی به این نکته اشاره کرده که مجموعه تجهیزات و سنسورهای اپل به‌صورت یکپارچه روی سقف این شاسی‌بلند نصب شده است؛ درحالی‌که این تجهیزات در دیگر خودروهای خودران همگی در داخل خودرو تعبیه می‌شود.

4d78ca7e e166 46a8 9c0b a96fa6d2ba72 - محصول خودران اپل در حال آزمایش رؤیت شد

مدت‌های مدیدی است که شایعات فراوان درباره تلاش‌های اپل برای ورود به حوزه خودروهای خودران شنیده می‌شود و همین چندماه پیش، اپل تأیید کرد که با پروژه‌ی تایتان به‌صورت رسمی وارد این حوزه شده است. در مصاحبه‌ای که تیم کوک، مدیرعامل اپل در تیرماه سال جاری با نشریهبلومبرگ انجام داد، برای اولین بار از تلاش‌ها و برنامه‌های این شرکت بزرگ حوزه فناوری در راستای طراحی و توسعه سیستم‌های خودران خبر داد و این حوزه‌ی جدید را به‌عنوان تکنولوژی آینده نام برد. البته مدیرعامل اپل صحبتی از ساخت خودروی اختصاصی اپل به میان نیاورد و تنها از ورود به حوزه سیستم‌های خودران گفت.

f69e93ae 8e4c 4e8f b484 c67b472215cb - محصول خودران اپل در حال آزمایش رؤیت شد

اپل برای اولین بار در اردیبهشت ماه مجوز لازم جهت آزمایش خودروی خودران را از مقامات ایالت کالیفرنیا دریافت کرد. مدارک مربوط به تکنولوژی خودروی خودران اپل نیز مدتی بعد به بیرون درز کرد که بر اساس این مدارک، سیستم‌ خودران اپل، فرمان و پدال‌‌ها را شامل می‌شود.

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.