ابرخودروی برقی تاکیون با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار، رونمایی شد

تاکیون (Tachyon)، به هر ذره‌ای گفته می‌شود که قادر است سریع‌تر از نور حرکت کند. حالا، تاکیون نام ابرخودروی تمام الکتریکی جدیدی است که از سال ۲۰۱۲ درحال ساخت و تکمیل شدن است. این ابرخودرو توسط شرکت تحقیقاتی مهندسی سیستم‌های پیشرفته‌ی ریزر (RAESR) طراحی و ساخته شده است. مقر این شرکت آمریکایی در جنوب ایالت کالیفرنیا قرار دارد و در تلاش است تا با ساخت ابرخودروهای سبک و قدرتمند، به بازی بزرگان در دنیای سوپراسپرت‌ها وارد شود.

849ac9c8 5606 41d9 970f cb77e549b3dc - ابرخودروی برقی تاکیون با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار، رونمایی شد

یکی از آخرین تصاویر دیده‌شده از این ابرخودرو مربوط به ویدیوی تبلیغاتی شرکت آلمانی e-On است که به دنبال تأسیس و راه‌اندازی بیش از هزار ایستگاه شارژ سریع در اروپا تا سال ۲۰۲۰ است. در این ویدیوی تبلیغاتی، خودروی تمام الکتریکی تاکیون بسیار خوش می‌درخشد و می‌توان از آن به‌عنوان خودروی بعدی بتمن یاد کرد.

بنا به اعلام شرکت ریزر، ابرخودروی تاکیون از ۶ پیشرانه‌ی الکتریکی بهره می‌برد که قدرت خروجی آن ۱۲۵۰ اسب بخار و گشتاور آن عدد باورنکردنی ۴۹۵۰ نیوتون متر است. بدنه فیبر کربن، سیستم انتقال انرژی به تمام چرخ‌ها، وزن ۱۳۳۸ کیلوگرمی و ضریب بهبودیافته‌ی آیرودینامیکی ۰.۳۹ تنها بخشی از ویژگی‌های این ابرخودروی قدرتمند هستند.

6c55f9bb ff29 4a3b 93df 900307ef1e59 - ابرخودروی برقی تاکیون با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار، رونمایی شد

در مورد عملکرد این خودرو کافی است بدانید در کمتر از ۳ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در کمتر از ۷ ثانیه، به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. ابرخودروی تاکیون قادر است مسافت ۴۰۰ متری را تنها در ۱۰ ثانیه طی کند و حداکثر سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. برای توقف این ابرخودرو در سرعت‌های بالا، از سیستم ترمز‌ دیسکی سرامیکی کربنی استفاده شده است.

در سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت، مقدار  نیرویی که از این خودرو به سطح زمین وارد می‌شود (نیروی عمود بر سطح) برابر با ۱۸۱ کیلوگرم است. اگر تاکیون در حالت رانندگی با تنظیمات اعمال حداکثری نیرو به زمین باشد، مقدار نیروی وارده برابر با ۴۵۴ کیلوگرم خواهد بود. برای رسیدن به این اعداد، از دو بال قابل تنظیم در قسمت عقب و ۴ بال ثابت در قسمت جلو استفاده شده است.

dbfeef06 698c 4dd9 a7d9 7530a7fd2493 - ابرخودروی برقی تاکیون با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار، رونمایی شد

نکته‌ی مهم درباره تاکیون، تمام الکتریکی بودن آن است که از این رو، میزان مسافتی که با هر بار شارژ این خودرو قابل طی شدن خواهد بود، بسیار اهمیت دارد. شرکت ریزر اعلام کرده است خودروی تاکیون قادر است بیش از ۲۴۱ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

هنوز زود است که درباره تولید تیراژ بالا و صنعتی تاکیون صحبت کنیم؛ هرچند هنوز قیمتی هم برای این خودرو در نظر گرفته نشده است.

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.