نویسنده:
// یکشنبه , ۲۱ آبان ۹۶ ساعت ۰۷:۲۰
نسل جدید آئودی R8 چگونه خواهد بود؟
 نسل جدید آئودی R8 چگونه خواهد بود؟

یک طراح مشهور روس، طرحی مفهومی از آئودی R8 به نام اتم منتشر کرده است. به عقیده‌ی وی، نسل جدید این سوپراسپرت آئودی، نمای مدرن‌تر با پیشرانه‌ی الکتریکی خواهد داشت.

آئودی در حال برنامه‌ریزی جدی برای محصولات آینده است؛ این شرکت آلمانی وعده داده است که تا سال ۲۰۲۵، ۱۲ دستگاه خودروی برقی عرضه خواهد کرد. در عین حال، نسخه‌های جدیدی از مدل‌های محبوب این شرکت همچون A4، A7 و A8 معرفی شده است و به نظر می‌رسد به‌زودی نسل جدید مدل اسپرت و موفق آئودی R8 هم رونمایی شود. اما سؤال اصلی این است: طراحی و ظاهر R8 جدید چگونه خواهد بود؟

مدل مفهومی آئودی اتم / ATOM

کنستانتین پاناکراتف، طراح روس، معتقد است که جواب این سؤال را در اختیار دارد. طرح مفهومی ارائه‌شده توسط این طراح موسوم به آئودی اتم (ATOM)، با داشتن شباهت‌هایی با نسل فعلی R8، ظاهری مدرن‌تر به سوپراسپرت آئودی داده است.

در نمای جلوی اتم، جلوپنجره‌ی آئودی با پوشش پلاستیکی پوشانده شده است. این طرح پیش از این در مدل برقی R8 یعنی R8 e-Tron استفاده شده است؛ در واقع ورودی هوای بزرگ جلو، با پوشش پلاستیکی تعویض شده بود. چراغ‌های جلوی اتم نیز طرح منحصربه‌فردی دارند و توسط یک نوار باریک LED به جلوپنجره متصل شده‌اند.

به‌طور کلی طراحی نمای جلوی اتم در مقایسه با نسل فعلی R8 مدرن‌تر است؛ ولی هنوز هم چند نشانه از طرح R8 سنتی در آن دیده می‌شود. طرح رینگ‌ها، رکاب مخصوص R8 و شکل کلی بخش عقب اتم، کاملا مشابه نسل فعلی R8 است. چراغ‌های عقب زاویه‌دار LED اتم با چراغ‌های باریک R8 تعویض شده‌اند. از تعییرات نمای عقب اتم می‌توان به دریچه‌های هوا، تزئینات پلاستیکی برای هماهنگی با طرح جلوپنجره و رکاب و البته دیفیوزر فیبر کربن اشاره کرد.

مدل مفهومی آئودی اتم / ATOM

شاید بتوان گفت که مدل مفهومی اتم در مقایسه با R8 فعلی بسیار جذاب‌تر است. خوب یا بد بودن طراحی بدنه‌ی اتم مانند تمام خودروها، به سلیقه مربوط می‌شود؛ ولی نمای مدرن‌تری به سوپراسپرت آئودی داده است. طراح مدل مفهومی اتم، ایده‌های خود را برای پیشرانه و قوای فنی مشخص نکرده است، ولی با در نظر گرفتن توجه جدی مقامات آئودی به خودروهای هیبرید و تمام برقی، احتمالا باید یک فناوری هیبرید مانند طرح به‌کاررفته در آکورا NSX را برای اتم متصور شد.

آئودی R8 تابه‌حال از برقی شدن استقبال نکرده است. جدیدترین نسخه از این سوپراسپرت مدل خواستنی محور عقب آن، R8 RWS است که از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل تنفس طبیعی به قدرت ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر، استفاده می‌کند.

مدل مفهومی اتم فعلا فقط به‌عنوان یک ایده‌ باقی می‌ماند. به نظر شما نسل جدید آئودی R8 چه تغییراتی در ظاهر و قوای فنی خواهد داشت؟

منبع MOTOR1

مقاله های مرتبط

  • مشاهده سایر دسته ها

  •