رنجرور ایوک با پیشرانه‌ی جدید عرضه می‌شود

شش سال از آغاز تولید رنجرور ایوک می‌گذرد؛ اما مدل دودر این خودرو اقبال چندانی در بازار آمریکا ندارد و مدل ۵ در ایوک و حتی مدل کانورتیبل آن که دارای سقف بازشونده است ،فروش بیشتری داشته‌اند. بنابراین رنجرور تصمیم گرفته است تولید مدل دودر را متوقف کند. خبر خوب این است که راه برای انجام تغییرات در سایر مدل‌های ایوک هموار شده است و  این مدل‌ها برای سال ۲۰۱۸ تغییراتی به خود می‌بینند.

اصلی‌ترین تغییر رنجرور ایوک را باید پیشرانه آن دانست. این خودرو قبلاً از پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ ساخت فورد استفاده می‌کرد؛ اما حالا برای سال ۲۰۱۸ رنجرور از پیشرانه جدید با نام اینجینیوم در این خودرو استفاده کرده که یک نمونه چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر  و البته قدرتمندتر است.

5a086c04d356e 663d282a 5d36 45c1 92a5 0bf462812d27 - رنجرور ایوک با پیشرانه‌ی جدید عرضه می‌شود

این پیشرانه ۴ سیلندر قبلاً نیز در خودروهای جگوار XE و XF و رنجرور ولار استفاده شده بود. پیشرانه‌ی جدید اینجینیوم می‌تواند ۲۳۷ اسب بخار در حالت استاندارد تولید کنند که البته در صورتی که آن را به آپشن HSE dynamic و AutoBiography مجهز کنید قدرت آن به ۲۸۶ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. این میزان نیرو از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های خودرو انتقال پیدا می‌کند و به این ترتیب رنجرور ایوک را قادر می‌سازد در عرض تنها ۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

البته این پیشرانه تنها قدرت بالایی ندارد و مصرف آن نسبت پیشرانه ۲ لیتری قبلی پایین‌تر آمده است. مصرف شهری این مدل ۱۱ لیتر در  ۱۰۰ کیلومتر و مصرف جاده‌ای آن تنها ۸.۱ لیتر در  ۱۰۰ کیلومتر است و به این ترتیب میانگین مصرف این خودرو به عدد ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد که عدد خوبی برای یک خودرو اتومبیل شاسی‌بلند است.

5a086c09e3917 04ce3bc9 4ba4 4de5 a388 a6082b9ab4da - رنجرور ایوک با پیشرانه‌ی جدید عرضه می‌شود

رنجرور همچنین تیپ جدیدی به این خودرو اضافه کرده است که با نام لندمارک ادیشن شناخته می‌شود و نکته متمایزکننده آن از سایر تیپ‌های ایوک رنگ خاکستری، رینگ‌های ۱۹ اینچی و تودوزی چرم مشکی داخل آن است.

در انتها باید بگوییم که رنجرور هنوز قیمت این خودرو را برای سال ۲۰۱۸ اعلام نکرده است با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی آن جزئیات مربوط به قیمت‌ تیپ‌های مختلف آن منتشر خواهد شد.

5a086c0ecdc47 f5d3fab3 8fc3 47d3 89da 7e19fed68378 - رنجرور ایوک با پیشرانه‌ی جدید عرضه می‌شود

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.