مشخصات و قیمت تویوتا پرادو ۲۰۱۸ در بازار جهانی

تویوتا لندکروزر پرادو پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند سایز بزرگ در بازار استرالیا است و تویوتا برای فروش بیشتر این خودرو، تصمیم گرفته است ضمن اضافه کردن امکانات و تجهیزات ایمنی پرادو، قیمت آن را نیز کاهش دهد. همچنین تلاش‌هایی صورت گرفته است تا توانایی‌های خارج جاده‌ای این خودرو نیز بهتر از قبل شوند.

تویوتا سعی کرده است توانایی‌های پرادوی ۲۰۱۸ را از هر نظر افزایش دهد؛ به‌طوری که حتی توانایی یدک‌کشی مدل ۲۰۱۸ نیز افزایش پیدا کرده و به ۳ هزار کیلوگرم رسیده است. همچنین مدل‌های GLX و VX این خودرو که به پیشرانه‌ی V6 مجهز هستند، به همراه قفل دیفرانسیل محور عقب عرضه می‌شوند.

ad52b41d bdc3 493c 99fd ab1cb6bacd43 - مشخصات و قیمت تویوتا پرادو ۲۰۱۸ در بازار جهانی

قیمت مدل GX پرادو  به ۵۳ هزار و ۴۹۰ دلار استرالیا رسیده است و در مدل GXL با کاهش ۱۲۰۰ دلاری، به قیمت ۵۹ هزار و ۹۹۰ دلار استرالیا پیش‌فروش خواهد شد. مدل VX هم با ۹۱۱ دلار کاهش قیمت روبرو شده است و ۷۳ هزار و ۹۹۰ دلار فروخته می‌شود. آخرین مدل، نسخه‌ی Kakadu است که قیمت این مدل نیز با ۱۱۲۱ دلار کاهش، به ۸۴ هزار و ۴۹۰ دلار رسیده است که همچنان هم‌قیمت یک محصول متوسط، مثل لندروور دیسکاوری HSE است. (هر دلار استرالیا معادل ۰.۷ دلار آمریکا و حدود ۳۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود.)

البته باید گفت کاهش قیمت لندکروزر پرادو به اندازه‌ی کاهش قیمتی که تویوتا برای مدل فورچونر در نظر گرفته است نیست؛ چون مدل فورچونر که یک شاسی‌بلند ساخته‌شده بر اساس تویوتا هایلوکس محسوب می‌شود، در مدل ۲۰۱۸ خود با کاهش قیمت ۵ هزار دلاری روبه‌رو خواهد بود که رقم قابل توجهی به‌حساب می‌آید. تنها مدل لندکروزر پرادو که قیمت آن افزایش پیدا کرده، مدل GX با جعبه‌دنده‌ی خودکار است که ۴۰۰ دلار گران‌تر از سال قبل خواهد بود.

99b40c74 40e4 4593 b139 9d931fd1ec0f - مشخصات و قیمت تویوتا پرادو ۲۰۱۸ در بازار جهانی

یکی از نکات بارز تویوتا پرادوی جدید کاپوت آن است که در با شیار بزرگی در وسط ارائه می‌شود. به گفته‌ی تویوتا وجود این شیار به افزایش دید راننده کمک می‌کند. همچنین گوشه‌های گلگیرهای این خودرو نیز دارای ارتفاع کم‌تری هستند تا قابلیت مانور پذیری پرادو در مسیرهای خارج جاده‌ای افزایش پیدا کند. جلوپنجره‌ی این مدل نیز کاملا جدید است و نه تنها گرافیک آن تغییر پیدا کرده است بلکه سایز آن نیز برای سهولت تنفس و خنک کاری پیشرانه افزایش پیدا کرده است. موقعیت چراغ‌های این خودرو نیز به شکلی تغییر پیدا کرده است اگر در مسیرهای خارج جاده‌ای با مانعی برخورد کنید چراغ‌های اصلی آسیبی نبینند. طرح چراغ‌های عقب نیز جدید است و در داخل کابین نیز دو رنگ تودوزی جدید به رنگ‌های قبلی اضافه شده اند.

73e5c697 d487 4daa b895 86d1209a509c - مشخصات و قیمت تویوتا پرادو ۲۰۱۸ در بازار جهانی

اما در خصوص امکانات ایمنی باید گفت که تویوتا تجهیزاتی چون سیستم ترمز خودکار اضطراری، کروز کنترل هوشمند، رادار هشدار بین خطوط و چراغ‌های هوشمند خودکار روی این خودرو عرضه می‌کند. سایر تجهیزات جدید این خودرو شامل چراغ‌های LED و روشنایی در روز در مدل‌های GXL، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خودروی پشت سری، تهویه‌ی صندلی‌ها، کول باکس، رهیاب ماهواره‌ای، سقف پانوراما و قابلیت انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی هستند.

طراحی داخل کابین در بخش‌های همچون کنترلرهای مربوط به سیستم تهویه، دسته دنده و پشت‌آمپرها تغییر کرده و کاملا جدید است. در اکثر تیپ‌های این خودرو تودوزی چرمی نیز موجود است؛ اما برای مدل GXL می‌توان با پرداخت ۳۵۰۰ دلار، در کنار تودوزی چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب و تهویه‌ی صندلی‌های جلو نیز دریافت کرد.

123419be d491 4ed8 9f6d 554c1ba7b27e - مشخصات و قیمت تویوتا پرادو ۲۰۱۸ در بازار جهانی

در خصوص قوای فنی پرادوی جدید باید اشاره کرد که این خودرو با یک پیشرانه‌ی ۲.۸ لیتری توربودیزل همراه است که از سال ۲۰۱۵ روی پرادو عرضه می‌شود. مشخصات این پیشرانه بدون تغییر باقی مانده است و ۱۷۴ اسب بخار قدرت در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. البته گشتاوری که گفته شد مربوط به نسخه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی خودکار است و در صورتی که این پیشرانه را به همراه جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی سفارش دهید، گشتاور تولیدی آن به ۴۲۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد.

47400b96 9b2c 40f8 b03a 4836899f0801 - مشخصات و قیمت تویوتا پرادو ۲۰۱۸ در بازار جهانی

پرادو قبلا با یک پیشرانه‌ی بنزینی V6 به حجم ۴ لیتر نیز عرضه می‌شد؛ اما برای سال ۲۰۱۸ تویوتا تولید پرادو با این پیشرانه را متوقف کرده و دلیل آن، کاهش تمایل خریداران به پیشرانه‌ی بنزینی و علاقه‌ی آن‌ها به پیشرانه‌های دیزلی ذکر شده است؛ به‌طوری که ۹۸.۸ درصد از خریداران این خودرو در استرالیا پیشرانه‌ی دیزلی را ترجیح می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.