معرفی هیوندای اکسنت 2018

بازار مدل‌های اقتصادی  و زیر ۲۰ هزار دلار دنیا، شامل خودروهای بسیار ارزان تا محصولات دست دوم با قدرت ۴۰۰ اسب بخار می‌شود. اما مسئله‌ای که در اینجا اهمیت دارد، هزینه نگهداری خودرو است و همچنین امکانات رفاهی و ایمنی نیز در تعیین کننده هستند. از طرفی یک خودروی دست دوم با چنین مبلغی ممکن است کارکرد بسیار بالایی داشته باشد. با این وجود برای کسانی که نمی‌خواهند به سراغ خودروهای دست دوم بروند یکی از گزینه های بسیار خوب هیوندای اکسنت جدید است که با مدل جدید ۲۰۱۸ وارد بازار شده است.

ab07d569 1637 40c2 a6e2 356ddb04364f - معرفی هیوندای اکسنت 2018

این خودرو جدید‌ترین سدان کوچک هیوندای است. ضمن اینکه طراحی مناسبی دارد و به تجهیزات استاندارد مجهز شده است. در عین حال فضای داخلی آن نیز کاملا مناسب است. مدل ۲۰۱۸ در مقایسه با نسل قبلی این خودرو از هر نظر مورد بهینه سازی قرار گرفته است. هم اکنون این خودرو در نسل پنجم خود قرار دارد و هیوندای در این نسل تصمیم گرفته تا از طراحی متفاوت‌تر و به روز‌تر استفاده کنند. طراحی کلی جلو پنجره تغییر پیدا کرده و کاملاً بهتر از قبل شده است، ضمن اینکه از چراغ‌های LED نیز در این مدل استفاده شده است که سبب شده خودرو ظاهر بهتری داشته باشد.

در بخش عقبی می‌توان چراغ‌های جدید LED را مشاهده کرد که طراحی آن‌ها بیشتر به مدل بزرگتر، هیوندای  سوناتا شباهت دارد. همچنین در مدل‌های فول این خودرو رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز موجود است که طراحی زیبایی دارد. همچنین مدل جدید اکسنت دارای ۱۵ میلیمتر طول بیشتر، ۳۰ میلیمتر عرض بیشتر و همچنین ۱۰ میلی متر ارتفاع بیشتری است.  ضمن اینکه فاصله محوری این خودرو نیز کمی افزایش پیدا کرده و سبب شده است تا فضای کابین آن نیز بزرگ‌تر شود.

04652051 5c41 4d6b b6cb 3181ab0199ed - معرفی هیوندای اکسنت 2018

فضای داخلی این مدل نیز نسبت به مدل قبلی افزایش پیدا کرده و به همین دلیل آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا این خودرو را در رده خودروهای کوچک و نه در رده‌ی خودروهای خیلی کوچک دسته بندی کرده است. این خودرو دارای فضای داخلی ۲۹۴۲ لیتر است و برای مقایسه باید بدانید که رقبای این خودرو مانند فورد فیستا دارای ۲۷۷۲ لیتر فضای کابین و تویوتا یاریس دارای ۲۸۱۴ میلی لیتر فضای کابین است. در این بین تنها نیسان ورسا فضای بیشتری نسبت به این خودرو دارد که فضای کابین آن به میزان ۲۹۷۶ لیتر است. بنابراین اکسنت را باید یکی از جادارترین خودروهای کلاس خود دانست.

d985813d 1f40 47b8 8bb1 cc509fd651d8 - معرفی هیوندای اکسنت 2018

بجز فضای کابین، طراحی داخلی اکسنت جدید نیز بسیار خوب است به طوری که مهم نیست شما یک شخص ۸۰ ساله باشید یا یک جوان ۱۶ ساله که به تازگی گواهینامه خود را اخذ کرده است. در هر صورت ارتباط برقرار کردن با کابین این خودرو و کار کردن با آن بسیار ساده است و هیچ کس با آن مشکلی نخواهد داشت. کنترل‌های مربوط به سیستم تهویه رادیو کاملاً کاربردی و مناسب هستند و در پشت غربیلک فرمان نیز مجموعه پشت آمپر قرار دارد که در آن ها ۴ عدد آمپر آنالوگ به شیوه سنتی موجود هستند و خوانایی مناسبی نیز دارند.  هرچند امکان برقراری ارتباط با سیستم صوتی خودرو وجود دارد که ورودی USB در کنسول مرکزی تعبیه شده است. گرچه بسیاری از افراد در هنگام خرید این خودرو مدل فول لیمیتد آن را ترجیح می دهند، اما در واقع در مدل سال ۲۰۱۸ نیز امکانات پایه این خودرو نیز بسیار مناسب هستند و از بین این امکانات به مواردی همچون نمایشگر لمسی ۵ اینچی، دوربین دید عقب، کروز کنترل و کلیدهای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان اشاره کرد. در تیپ متوسط SEL نیز می‌توان به امکاناتی از قبیل نمایشگر لمسی ۷ اینچی سازگاری با اپل کار پلی، اندروید اتو، چراغ های اتوماتیک، ۲ عدد ورودی USB و ترمزهای دیسکی عقب اشاره کرد.

2e562f39 3dd4 4a3c bd19 c4d865fb5691 - معرفی هیوندای اکسنت 2018

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که در تیپ پایه، ترمزهای عقب از نوع کاسه‌ای است. در مدل لیمیتد که نسخه فول این خودرو می‌باشد، امکاناتی از قبیل گرمکن صندلی‌ها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، فرمان چرمی و سانروف برقی را می‌توان مشاهده کرد. در کل می‌توان امکانات اکسنت را با توجه به قیمت ۱۴ هزار دلاری آن در بین رقیبان آن مناسب ارزیابی کرد. هیوندای امکانات ایمنی جالبی را نیز به این خودرو اضافه کرده است که موجب شده این خودرو یک سر و گردن از رقیبان خود بالاتر باشد. این امکانات شامل سیستم هشدار برخورد از جلو،درب صندوق هوشمند و سیستم Blue Link هیوندای می‌شود. عملکرد درب صندوق هوشمند به این صورت است که اگر سه ثانیه در کنار درب باک بایستید، باز می شود. عملکرد سیستم Blue Link به این صورت است که شما می توانید با نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند خود، قفل درهای خودرو را باز و بسته کرده یا حتی خودرو را از مسافت دور روشن کنید. با این سیستم حتی می‌تواند سیستم تهویه خودرو را نیز پیش از ورود به خودرو تنظیم کرد تا به این ترتیب وقتی وارد کابین خودرو می‌شوید دمای آن در میزان مطلوب شما تنظیم شده باشد.d5ca2f46 82a2 442a ab5e 70a060d7257f - معرفی هیوندای اکسنت 2018

در خصوص مشخصات فنی خودرو نیز باید اشاره کرد که هیوندای از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر استفاده کرده است. این پیشرانه می‌تواند ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته خودکار به چرخهای جلو انتقال دهد. عملکرد جعبه دنده این خودرو نیز بسیار مناسب است و معکوس های به موقعی که می‌کشد به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی ۱۳۳ اسب بخار آن را به موقع استفاده کنید. البته جعبه دنده ۶ سرعته دستی برای این خودرو قابل سفارش است که می توان آن را بر روی مدل پایه سفارش داد. عملکرد جعبه دنده دستی این خودرو نیز بسیار نرم است و نیز عملکرد سبکی دارد اما به شما پیشنهاد می کنیم که به هنگام خرید این خودرو مدل اتوماتیک آن را خریداری کنید.

7f3e888c de25 4b4d a1af e7b170b70141 - معرفی هیوندای اکسنت 2018

در خصوص هندلینگ این خودرو نیز باید گفت که هندلینگ آن از بسیاری از خودروهای دیفرانسیل جلو بهتر است. با اینکه در هنگام رانندگی با آن تا حدودی حس سبکی را منتقل می‌کند. تقسیم نیرو بین چرخهای عقب نیز چسبندگی مناسبی را ایجاد می‌کند که به راحتی می‌تواند با این خودرو پیچ‌ها را پیمود. گرچه لذت رانندگی خیلی بالایی در این خودرو وجود ندارد اما در مورد مصرف سوخت این خودرو نیز باید افزود که اکسنت بهترین در کلاس خود نیست. چون مصرف شهری این خودرو ۸.۴ لیتر اعلام شده است ضمن اینکه مصرف جاده ها نیز ۶.۱ لیتر است به این ترتیب مصرف ترکیبی آن چیزی در حدود ۷.۲ به دست می‌آید و باید به این نکته توجه داشت که در شرایط واقعی ممکن است این عدد بالاتر نیز برود. یکی از نقاط قوت بزرگ این خودرو را باید عایق بندی بسیار مناسب آن نامید که در کلاس خود بسیار قابل توجه است. تنها زمانی که پای خود را تا انتها بر روی پدال گاز فشار دهید مقداری صدای موتور وارد کابین می‌شود اما در صورتی که با سرعت نرمال در بزرگراه‌ها رانندگی کنید صدای باد و جاده کمتری به کابین خودرو نفوذ می‌کند که در این بین نسبت به سایر سدان‌های کوچک کره‌ای در وضعیت بهتری قرار دارد.

fd40eaea 2a00 490e a9d7 065a39f71d3e - معرفی هیوندای اکسنت 2018

هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ از اواخر همین ماه وارد وارد نمایندگی‌های فروش هیوندای خواهد شد و قیمت آن از حدود ۱۴ هزار دلار شروع می‌شود. البته قیمت رسمی آن نیز چند روز مانده به عرضه‌ی آن اعلام می‌شود و فعلاً جزئیات قیمتی از این خودرو موجود نیست. از طرفی یکی از رقبای این خودرو یعنی نیسان ورسا نیز دارای قیمت بسیار پایین‌تری است بطوری که نسخه پایه‌ی آن دارای قیمت ۱۱۹۹۰ دلار است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که امکانات استاندارد نیسان نیز در مقایسه با هیوندای بسیار پایین‌تر است.

1c7b2c9a e457 463d 902c af75a1175c89 - معرفی هیوندای اکسنت 2018

در انتها باید اشاره کرد، هرچند که هیوندای اکسنت خودروی سریع و پرسرعتی نیست اما اگر به دنبال یک خودروی کم هزینه، کم مصرف و ارزان قیمت با طراحی خوب هستید، هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ یکی از بهترین گزینه هاست که میتوان روی آن فکر کرد.

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.