فورد ولوسی راپتور ۶×۶ هنسی، رسما معرفی شد

شاید افراد بسیار کمی وجود داشته باشند که خواهان یک وانت عظیم‌الجثه شش چرخ با قدرت ۶۰۰ بخار باشند؛ اما هنسی این دسته از مشتریان را نیز در نظر گرفته و خودروی جدیدی برای آن‌ها معرفی کرده است.

جان هنسی گفته است که اکثر مشتریان، چنین خودرویی برای آف‌رود خریداری نمی‌کنند؛ بلکه وانت هنسی را در مقابل رستوران‌های گران‌قیمت و شیک پارک می‌کنند. هنسی قبلا این خودرو را که ولوسی راپتور ۶X6 نام دارد، بر اساس فورد F-150 ولوسی رپتور در نمایشگاه سما در اوایل این ماه معرفی کرده بود.

f3374a97 bd4e 4bc7 a2af 2e4e041da009 - فورد ولوسی راپتور ۶×۶ هنسی، رسما معرفی شد

این خودرو یک وانت سنگین قدرتمند مخصوص آفرود با سه محور محرک است که سیستم تعلیق آن به‌شدت ارتقاء یافته و به تایرهای مخصوص آفرود نیز مجهز شده است. به گفته‌ی جان هنسی، این خودرو یک وانت وحشی تمام‌عیار است و در پشت فرمان آن احساس راندن خودروهای نظامی را خواهید داشت. اخیراً ویدیویی نیز منتشر شده است که وی را در پشت فرمان این خودرو نشان می‌دهد که البته، تنها با این خودرو به رانندگی در خیابان می‌پردازد و به آفرود نمی‌رود. ما در انتهای مطلب، این ویدیو را برای شما بارگذاری کرده‌ایم.

4737d1ab 2453 4e6f 81d7 f73e05aa21c9 - فورد ولوسی راپتور ۶×۶ هنسی، رسما معرفی شد

کسانی که خواهان این خودرو هستند باید فوراً برای خرید آن اقدام کنند؛ چون هنسی، تنها ۵۰ دستگاه از این خودرو برای ایالات متحده و ۵۰ دستگاه دیگر برای سایر نقاط جهان در نظر گرفته است و به این ترتیب تنها ۱۰۰ دستگاه از این محصول موجود خواهد بود. تا این لحظه این کارخانه شش دستگاه از این خودرو را تولید کرده که در انتظار تحویل به مشتری است.

در خصوص مشخصات فنی فورد ولوسی راپتور، می‌توان گفت به یک پیشرانه V6 به حجم ۳.۵  لیتر مجهز است که با کمک توربوشارژر، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تغییراتی که هنسی روی این پیشرانه اعمال کرده است شامل توربو شارژرهای جدید، سیستم اگزوز جدید، اینتر کولر جدید و استفاده از یک برنامه جدید برای واحد کنترل الکترونیکی موتور هستند. وظیفه مهار کردن این قدرت عظیم بر عهده سیستم ترمز قدرتمند گذاشته شده است. در نهایت باید گفت قیمت این خودرو در حدود ۳۰۰ هزار دلار است.

 1057a071 c5a9 4f93 bdbe b6fbfee62157 - فورد ولوسی راپتور ۶×۶ هنسی، رسما معرفی شد
منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.