مدیرعامل سایپا تغییر کرد

بنا به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت با موافقت هیئت مدیره‌ی شرکت سایپا، محسن قاسم جهرودی به عنوان مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا منصوب شد.

پس از حواشی فراوان ایجاد شده در رابطه با نحوه‌ی صدور حکم مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا، وزارت صنعت معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این جابجایی با تصویب هیأت مدیره این شرکت بوده است و بدین ترتیب مهدی جمالی پس از دو سال، جای خود را بهمحسن قاسم جهرودی داد تا جهرودی از این پس به عنوان مدیرعامل جدید سایپا شناخته می‌شود. پس از آنکه محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن و تجارت حکم مدیرعاملی جهرودی را برای شرکت سایپا صادر کرد بسیاری اعلام کردند که این حکم از اساس باطل است و این هیئت مدیره‌ی شرکت سایپا هستند که باید مدیرعامل را عزل و نفر جدیدی به این سمت منصوب کند.

توضیحات وزارت صنعت، معدن و تجارت که به نقل از علیرضا بادکوبه عضو جدید هیأت مدیره سایپا منتشر شده آمده است:

محسن قاسم جهرودی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر است و پیش از این در شرکت‌های ایساکو و ساپکو دارای سوابق مدیریتی فراوانی است. در کارنامه‌ی جهرودی، مدیرعاملی شرکت‌های ریخته‌گری آلومینیوم و یاتاقان بوش نیز به چشم می‌خورد.

جهرودی در شرکت‌ یاتاقان بوش متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو (به مدت ۵ سال) دارای سمت‌های مدیرعاملی و رئیس هیئت مدیره مدتی به فعالیت مشغول بوده است . از دیگر سمت‌های مدیرعامل جدید سایپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سمت مدیرعاملی شرکت ریخته‌گری آلومینیوم ایران خودرو به مدت ۵ سال
  • قائم مقام ساخت و خودکفایی مدیرعامل شرکت ساپکو
  • عضو هیئت مدیره شرکت ایساکو
  • عضو هیئت مدیره شرکت رادیاتور ایران متعلق به گروه سایپا
  • رییس هیات مدیره شرکت لنت پارسیان پیشرو

مهدی جمالی بیش از دو سال سمت مدیرعاملی شرکت سایپا را برعهده داشت اما مشکلات این شرکت خودروسازی داخلی هیچگاه مرتفع نشد و شاید یکی از دلایل تصمیم وزیر صنعت برای تغییر مدیرعامل یکی از خودروسازان بزرگ کشور نیز همین موضوع باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.