استفاده از بازی گرن‌ توریسمو جهت بهبود رانندگی مأموران پلیس

نیروهای پلیس بریتانیا، درحال افزایش توانایی‌های خود هستند. اداره پلیس لینکلن شایر یک راه جدید برای آموزش افسران در رانندگی با سرعت بالا را آزمایش می کند که شامل استفاده از بازی‌های ویدئویی می‌شود.

طی آزمایشی با همکاری شرکت سونی (سازنده‌ی پلی استیشن ۴)، افسران پلیس با خودروهای گشت استاندارد در پیست سیلوراستون شروع به رقابت کردند. بعد از یک روز مسابقه که افسران بهترین زمان خود را ثبت کردند، شرکت سونی آن‌ها را پشت فرمان بازی گرن توریسمو اسپرتنشاند تا مهارت رانندگی آن‌ها را از طریق این بازی افزایش دهد. این بازی ویدئویی افسران را به ضعف‌هایشان در رانندگی آشنا کرد؛ ضعف‌هایی مثل ترمز دیرهنگام، داشتن سرعت زیاد در پیچ‌ها و چند مورد دیگر.

10b1e5db 8e24 4784 9912 9f9a27c86c50 - استفاده از بازی گرن‌ توریسمو جهت بهبود رانندگی مأموران پلیس

بعد از یاد گرفتن از بازی گرن توریسمو اسپرت افسران قادر بودند زمان بهتری در پیست واقعی به ثبت برسانند و این رشد سطح رانندگی آن‌ها را نشان می‌داد. آن‌ها در حین عملیات نیز می‌توانستند با تسلط بیشتری رانندگی کنند.

معاون دپارتمان پلیس بریتانیا، شان وست، ادعا کرد که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آموزش فیزیکی و تجربه رانندگی واقعی شود؛ اما دپارتمان پلیس انگلستان معتقد است می‌تواند با استفاده از گرن توریسمو اسپرت مهارت رانندگی با سرعت بالا را افزایش دهد.

b310933e c008 4690 84a6 75c88acfb0c7 - استفاده از بازی گرن‌ توریسمو جهت بهبود رانندگی مأموران پلیس

وست در مصاحبه با یک مجله بریتانیایی گفت:

اگر گرن توریسمو می‌تواند به آموزش راننده‌های مسابقه‌ای در سطح جهانی کمک کند، پس ما مشتاقیم ببینیم چه چیز جدیدی به افسران ما یاد می‌دهد که ما از آموزش آن غافل بودیم تا بدین وسیله روش‌های آموزشی‌مان را اصلاح کنیم. گرن توریسمو اسپرت به هیچ وجه شوخی نیست و مسابقات آنلاین آن تحت نظارت FIA (فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی) قرار دارد. این بازی حتی بازیکنان را مجبور می‌کند تا ویدئوی ابتدای بازی را قبل از رفتن به مسیر مسابقه تماشا کنند. خوشبختانه این بازی مختص نیروی پلیس بریتانیا نیست و فرصتی برای بهبود مهارت‌های رانندگی برای همه است.

منبع MOTORAUTHORITY

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.