بسته شدن ثبت سفارش واردات خودرو، منبع درآمدی دولت را محدود کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که با بستن سایت ثبت سفارش واردات خودرو فرصتی برای افراد خاص جهت فروش خودرو لوکس با قیمت بالاتر ایجاد کرده است.

ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به بسته شدن چند ماهه سایت ثبت سفارش واردات خودرو  و تاثیر آن بر بازار داخلی اظهار داشت: قانون واردات خودرو های لوکس با قیمت بالا را به رسمیت می شناسند و این کار از سال ۸۴ با وجود تمام فراز و نشیب ها انجام می شد اما در سه سال اخیر به طور میانگین سالانه ۷۵ هزار دستگاه خوردوی لوکس به کشور وارد می شد که منافع خوبی برای رشد اقتصادی کشور به دنبال داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با واردات خودرو دولت می تواند عوارض دریافت کند بنابراین با بستن سایت سفارش واردات خودرو عملا دولت یکی از راه های کسب درآمد خود را مسدود کرده است، این موضوع در قانون بودجه در بخش درآمدی دیده شده است اما دولت به آن بی توجهی می کند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی همچنین گفت: با واردات خودروهای گران قیمت بین یک تا ۷ دستگاه خودروی فرسوده بدون فشار بر دولت یا خودروساز خارج می شود با این حساب با واردات سالانه ۷۵ هزار دستگاه خودروی لوکس به طور متوسط ۳۰۰ خودروی فرسوده خارج می شد.

وی تاکید کرد: با خروج خودروهای فرسوده از آلودگی ترافیکی و هوایی کاسته می شود و دیگر شاهد تصادفات مرگ بار در جاده ها نخواهیم بود.

ملکی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با مقایسه مزایا و معایب واردات خودرو، بیان داشت: بسیاری از کارشناسان به دلیل قیمت بالای خودروهای لوکس مخالف واردات این کالا هستند اما افرادی این خودروها را تهیه می کنند که از توان مالی بالایی برخوردارند بنابراین مشکلی با قیمت های خودرو ندارند.

این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد: با بستن سایت ثبت خودرو وارداتی، بسیار از افراد از مبادی غیررسمی  خودروهایی وارد کردند و همین امر باعث افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی خودروهای لوکس در کشور شده است، در نهایت اعتقاد دارم که بسته شدن این سایت تنها به نفع افراد خاص تمام شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با باز شدن سایت ثبت سفارش خودروهایی که پیش کمرگ مانده اند وارد بازار می شوند و کاهش قیمت ها رخ می دهد و همچنین بازار داخلی رونق پیدا میکند، نباید فراموش کنیم که با واردات خودرو اشتغالزایی به دنبال ایجاد نمایندگی ها در سطح استان ها ایجاد می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.