بررسی تخصصی خودروی سیتروئن c3

سیتروئن c3 یکی از خودرو های جدیدی است که قرار است پا به بازار ایران بگذارد و برای اولین با نیز در چند روز گذشته در نمایشگاه آفتاب تهران نیز رونمایی شد.این خودرو البته مونتاژ شرکت سایپا است.قبل تر نیز از این خودرو در نمایشگاه شهر مشهد به نمایش در آمده بود.خودروی سیتروئن c3 به شدت من را به یاد برادر بزرگتر خود که مخصوص بازار برزیل ساخته شد می اندازد که نامش سیتروئن کاکتوس  است. نکته دیگر که باید در مورد سیتروئن c3 به آن اشاره کنیم این است که این خودرو از نظر ظاهر به شدت الگوی خود را نیسان جوک قرار داده است،یعنی این خودرو می خواهد همانند جوک با ظاهر های عجیب و جدید جلب توجه کند و بتواند بازار را به سمت خود جهت دهد.

سیتروئن c3 در بخش جلویی خودرو  نزدیک به حداقل ۳ جفت چراغ دارد که خود یک ایده و نوآوری در طراحی است.چراغ های اصلی جلو به شدت باریک شده اند که ظاهری مدرن به خودرو می دهد . در بالای سپر و درست زیرا چراغهای اصلی دو چراغی بیضی شکل بسیار بزرگ قرار گرفته که تناسبی با چراغهای باریک فوقانی ندارد اما در کل زیبایی خاصی به نمای جلوی خودرو داده است.و اما در آخر هم چراغهای مه شکن در پایین سپر خودرو حجت را بر ببینده تمام می کند که اگر تمامی چراغهای جلو هم دچار مشکل شود باز هم چراغی است که مسیر را روشن کند. اما تمام مشخصات نمای جلو خودور به چراغهای و سپر حجیم آن ختم نمی شود چرا که قاب چراغهای مه شکن بار نگ متمایز از بدنه اصلی طراحی شده و جلوه خاصی را به سیتروئن C3 بخشیده است.

 citroen c3 9 - بررسی تخصصی خودروی سیتروئن c3

به نمای جانب که می رسیم همچنان المان های ساختارشکنانه سیتروئن C3 به چشم می خورد. ضربه گیر های بزرگ مشکی رنگ روی درب ها با نام Airbump در هیچ خودروی دیگری قابل مشاهده نیست .همچنین لوگوی وسط رینگ های این خودرو برخلاف تمامی خودروهای جهان بصورت مربعی طراحی شده که در نوع خود جذاب است. نمای عقب سیتروئن C3 به شدت تحت تاثیر DS3 دیگر برند سیتروئن طراحی شده است . چراغهای های مربعی شکل در کنار سپر دو رنگ ولوگوی سیتروئن که در مرکز درب تعبیه شده اند تنها مشخصات قابل ذکر نمای عقب این خودرو می باشند. بطور کل باید گفت که نمای ظاهری این خودرو کاملا جذاب و جوان پسند می باشد و مانند نیسان جوک می تواند به گزینه اول زنان ایرانی تبدیل شود چرا که با سوار شدن بر این خودرو مطئنا حس خاص بودن را متوجه خواهید شد.

citroen c3 6 - بررسی تخصصی خودروی سیتروئن c3

داخل کابین سیتروئن c3 پر است از قطعات با اشکال بیضوی و مربع شکل   . حتی شما می توانید مشاهده کنید که داشبورد جلوی خودرو توسط یک مستطیل بزرگ و باریک که بوسیله نوارهای با رنگ متفاوت  از بخش های دیگر جداگردیده است ،خروجی هوای های بیضی شکل را در خود جای داده است . در مرکز داشبورد هم یک صفحه نمایش لمسی مستطیل شکل و مسطح قرار گرفته است و در زیر آن سیستم تهویه مطبوع در نواری باریک جای خوش کرده است.کلید روشن و خاموش کردن موتور هم در پایین ترین نقطه قسمت میانی داشبورد تعیبه شده که جای تعجب دارد.به فرمان خودرو هم که نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که قسمت مرکز غربیلک فرمان به همراه ادوات کنترل سیستم صوتی و اداوت کروز کنترل کاملا متناسب با دیگر اجزای کابین به حالت چهار گوش طراحی شده اند.

سیتروئن c3 دارای یک پیشرانه از نوع  ۱۶۰۰ سی‌سی  و توربو شارژ است که می تواند حدود ۱۶۵ اسب بخار قدرت ایجاد کند و از طرفی به یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک مجهز شده است،

citroen c3 1 - بررسی تخصصی خودروی سیتروئن c3

اگر بخواهیم  به دقت در مورد ابعاد این خودرو نظر دهیم نظر اروند پلاک این است که این خودرو را نباید بیش از اندازه بزرگ کرد و در کلاس بدنه ی خودرو های مینی و هاچ بک جای می گیرد گرچه دارای فضای پای خوب و فاصله بین دو محور مناسب است.

راحتی و راحتی
سوکت ۱۲ ولت در کابین
تهویه مطبوع اتوماتیک
کنترل کروز با محدود کننده سرعت
آفتابگیر راننده و مسافر با آینه حسن نیت ارائه میدهد
ارتفاع و رسیدن به فرمان قابل تنظیم
سنسورهای پارکینگ عقب
دوربین عقب
پنجره های الکتریکی متوالی
فرمان قدرتمند کمک
آینه درب
آینه درب سقف رنگی
اطلاعات درایور
شاخص بهره وری دنده (GEI)
کامپیوتر سفر چند منظوره بر روی کامپیوتر
شمارنده شمارنده
طراحی
بامپر های هوا
سقف قرمز ورزشی
 سرگرمی
 Bluetooth و خروجی ۱۲ ولت با سوکت و جک USB
رادیو Citroen DAB با ۶ بلندگو
  MirrorLink  و Apple CarPlayTM
کنترل صوتی بر روی فرمان
تجهیزات داخلی
دستگیره دنده چرمی
فرمان چرمی با ساتن کروم
دستگیره درب داخلی کرومی
روشنایی و دید
پنجره های عقب رنگی تیره
آینه های درب برقی قابل تنظیم
 چراغ مطالعه
روشنای فضای جلو
دی لایت  LED
سقف پانورامیک
امنیت ایمنی
ABS با توزیع الکترونیکی Brakeforce (EBD) و کمک اضطراری ترمز (EBA)
۴ کیسه هوای ایمنی
سیستم دزدگیر
هشدار کافی شاپ
ConnectedCAM Citroën
هشدار کمربند ایمنی برای  صندلی های راننده، مسافران عقب
قفل برقی کودک
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  کمک هیل
اخطار خروج از خط
قفل مرکزی از راه دور
کروز کنترل با تشخیص محدودیت سرعت و توصیه سرعت مناسب
مانیتور فشار تایر
صندلی
صندلی راننده قابل تنظیم
صندلی های عقب تاشو
ذخیره سازی
جا لیوانی  (دو جلو / ۱ عقب)
جیب صندلی عقب
چرخ ها
۱۷ اینچ با طراحی مخصوص سیتروئن

ابعادسیتروئن c3  به ترتیب جدول زیر است :

طول
mm

عرض
mm

ارتفاع
mm

وزن
KG

فاصله دو محور
mm

۳۹۹۶

۱۷۷۹

۱۴۹۰

۱۶۶۰

۲۵۳۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.