چه کسانی در واردات خودرو نقش دارند؟

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره نقش برخی مسئولان در وارادات خودرو از خارج توضیح داد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از واردات بی رویه برخی از کالاها به کشور گفت: وقتی کالایی خارج از شرایط تعریف شده در قانون واردکشور می شود، یعنی پای برخی در میان است که توانسته اند قانون را نادیده بگیرند و آن چیزی که در نظر دارند را وارد کشور کنند.

وی با اعلام اینکه به طور مثال برخی از مسئولین که در واردات خودرو نقش دارند برای تظاهر هم که شده، سوار خودروهایی ایرانی می‌شوند، افزود: این افراد ژست می‌گیرند تا اعلام کنند عملکردشان سالم است در حالی که اگر دستگاه‌های مسئول به درستی بررسی کنند، تخلفات را به سادگی می توانند مشاهده کنند.

نماینده آمل و لاریجان در مجلس با تاکید بر اینکه اگر واردات کالاها به ویژه خودرو به درستی صورت گرفته باشد، هرگز از سوی رسانه‌ها مطرح نمی‌شود ادامه داد: هنگامی که در نظام اقتصادی کشور اتفاقی افتاد یا خودرویی وارد شد که حساسیت رسانه‌ها را برانگیخت، حتماً موردی وجود دارد که باید بررسی شود.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه باید از پیگیری‌های رسانه‌ها در برخورد با واردات بی‌رویه برخی از کالاها استقبال کنیم، گفت: رسانه‌ها نماینده اذهان عمومی هستند و باید پیگیر این تخلفات باشند.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه برخی از خودروهای وارداتی فاقد خدمات پس از فروش در کشورمان هستند، ادامه داد: متاسفانه در آشفته بازار دوگانگی قرار داریم. از یک سو ادعای مبارزه با رانت و فساد را سر می‌دهیم و از سوی دیگر حجم عظیم خودرو با وجود داشتن مشکل وارد کشور می شود.

وی با اشاره به واردات خودروهای لوکس که اکنون در انبار متروکه قرار دارد، اضافه کرد: یک روز شعار می‌دهیم که اینها را معدوم می‌کنیم اما فردا پشیمان می‌شویم که حیف است و در نهایت زمزمه مزایده را مطرح می کنیم. باید از مسئولان سئوال کرد که این خودروها چگونه وارد کشور شده و چه کسی مجوز داده است؟

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با تاکید بر اینکه قانون داریم که خودرو بدون خدمات پس از فروش نباید وارد کشور شود، گفت: یک نفر نیست که پاسخ بدهد این خودروها بدون داشتن خدمات پس از فروش چگونه وارد کشور شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: اگر این وارد کنندگان پشتشان به جایی گرم نباشد، هرگز یک پیچ را هم نمی‌توانند وارد کنند.

یوسفیان ملا با انتقاد از عملکرد مجلس برای مقابله با ورود بی‌رویه برخی از کالاها به کشور گفت: مجلس عالی ترین مرکز نظارت کشور است در حالی که هیچ اقدامی انجام نمی دهد. چرا مجلس در برابر این همه تخلف در واردات خودرو سکوت می‌کند.

نماینده آمل ریشه بسیاری از تخلفات و فسادها را در بی توجهی مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: این چه معنایی دارد که مجلس در برابر این همه تخلف سکوت کند؟ چه دلیلی دارد که وزیر مربوطه را بازخواست نمی‌کنیم. این در حالی است که قانون به نمایندگان اختیار داده تا از وزیر سوال کنند و حتی کار را به استیضاح بکشانند.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: مگر می شود که این همه تخلف رخ بدهد و مجلس تنها سکوت کند. مگر قرار است تعامل مجلس با دولت به معنای سکوت باشد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.