کیا نیرو پلاگین هیبرید رونمایی شد

نسخه‌ی جدید و پلاگین خودروی کیا نیرو (Niro) با ویژگی‌های بیشتر، پیشرانه‌ی الکتریکی قوی‌تر و باتری‌های با ظرفیت بالاتر در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس که هم‌اکنون در حال برگزاری است رونمایی شد. نسل جدید کراس‌اوور نیرو با مشخصات جدید و بهبود‌هایی که در بخش‌های پیشرانه و باتری شاهد بوده است، می‌تواند ۴۲ کیلومتر را در حالت استفاده از پیشرانه‌ی الکتریکی بپیماید. این خودروی پلاگین با کمک هر دو پیشرانه‌، در صورت تکمیل بودن ظرفیت باتری‌ها و باک بنزین قادر خواهد بود بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت طی کند. این بدان معنا است که در مسافرت‌های طولانی شاید نیاز داشته باشید که توقف و کمی استراحت کنید؛ اما نیازی به پر کردن باک بنزین یا شارژ باتری‌های خودرو نخواهید داشت.

169466c2 4734 4ae3 9bb6 f6eddc66c3a5 - کیا نیرو پلاگین هیبرید رونمایی شد

مدل ۲۰۱۸ کیا نیرو مانند نسل پیشین از پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خطی با قدرت ۱۰۴ اسب بخار بهره‌ می‌برد؛ اما این‌ بار در کنار این پیشرانه، کیا موتورز از یک پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۶۰ اسب بخار که انرژی خود را از باتری‌هایی با ظرفیت ۹ کیلووات ساعت تأمین می‌کند؛ استفاده کرده است و این خودرو را قادر می‌سازد که به انتخاب راننده، با دو حالت تمام الکتریکی یا ترکیبی مسافت تعیین‌شده را طی کند. همانند نسخه‌ی استاندارد هیبریدی نیرو، در نسخه‌ی پلاگین نیز جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه وظیفه انتقال قوای محرکه را بر عهده دارد که باعث می‌شود در زمان رانندگی حس و حال یک خودروی عادی بنزینی به راننده منتقل شود و نه یک خودروی تمام الکتریکی مانند تویوتا پریوس. با وجود استفاده کیا از باتری‌های بزرگ‌تر، فضای قسمت بار خودرو تغییر چندانی نکرده و علت آن هم جایگذاری باتری‌ها در قسمت زیر صندلی‌های عقب و سقف قسمت بار خودرو است. کیا اعلام کرده است باتری‌های این خودرو در صورت استفاده از شارژ سطح ۲، در مدت‌زمان ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه و با شارژر عادی و سطح ۱، در زمان ۹ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود. نکته‌ی مهم، امکان شارژ خودرو توسط خروجی برق منازل است که می‌توان در طول شب خودرو را به برق خانگی متصل کرد و صبح زود خودروی کاملا شارژ را تحویل گرفت و مسافت ۴۲ کیلومتری را تنها با کمک پیشرانه‌ی الکتریکی طی کرد. در مجموع قدرت این خودرو در صورت استفاده همزمان ۲ پیشرانه، ۱۳۹ اسب بخار و ۲۶۴ نیوتن‌متر گشتاور است که در این زمینه‌، اعداد با نسخه‌ی نیرو هیبریدی برابری می‌کنند؛ هرچند نسخه‌ی هیبریدی از باتری‌های بزرگ‌تر و پیشرانه‌ی بنزینی قوی‌تر بهره‌ می‌برد.

b18bd81a 1830 4bfb 956c e47f57d507dd - کیا نیرو پلاگین هیبرید رونمایی شد

در بخش بیرونی و نمای ظاهری، تفاوت چندانی بین نسخه‌ی پلاگین و هیبرید دیده نمی‌شود. تنها تفاوت این دو نسخه‌، در استفاده از علامت و لوگوی اکو-پلاگین در قسمت عقب خودرو، لایه‌های آبی‌رنگ بیرونی، جلوپنجره‌ با کمی اصلاحات و درگاه شارژ باتری در سمت راننده است. در بقیه موارد نسخه‌ی پلاگین با خواهر خود یعنی نسخه‌ی هیبریدی هیچ تفاوتی ندارد. از جمله دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به چراغ‌های تمام LED در قسمت جلو و سیستم صوتی و تصویری همراه با نمایشگر لمسی ۷ اینچی اشاره کرد. این در حالی است که نسخه‌ی هیبریدی نیرو، از صفحه نمایش ۴.۲ اینچی بهره می‌برد و چراغ‌های جلوی آن از نوع HID‌ هستند. راننده با استفاده از سیستم سرگرمی به نام UVO، قادر است به‌صورت لحظه‌ای میزان شارژ باتری‌های خودرو را رصد و برای شارژ‌ آن‌ها برنامه‌ریزی کند تا در زمان اوج مصرف برق شهری، خودرو به‌صورت اتوماتیک از وضعیت شارژ خارج شود. از جمله دیگر قابلیت‌های این سیستم می‌توان به تنظیم خودکار دمای کابین و روشن‌ کردن سنسورهای گرمایی شیشه‌های جلو و عقب برای از بین بردن یخ روی شیشه در فصول سرد با کمک نرم‌افزار اختصاصی این سیستم اشاره کرد.

41cfcedc 6560 44d3 9aaa df47f9eadbb4 - کیا نیرو پلاگین هیبرید رونمایی شد

کیا نیرو پلاگین در ۳ تیپ پایه (LX)، نیمه‌فول (EX) و فول (EX-Premium) برای مدل ۲۰۱۸ قابل سفارش خواهد بود. این خودرو به موارد و سیستم‌های ایمنی متعددی از جمله فناوری هشدار نقطه کور، پیش‌بینی برخورد در قسمت جلو و عقب، رادار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار ضد تصادف از جلو و سیستم ترمز اضطراری مجهز است. این خودرو تا پایان سال جاری میلادی از سوی کیا موتورز روانه‌ بازارهای مختلف خواهد شد. هنوز قیمت قطعی و نهایی خودرو از طرف این شرکت کره‌ای مطرح اعلام نشده است، اما آستانه‌ی قیمت مدل هیبرید (غیر پلاگین)، در حدود ۲۴ هزار دلار خواهد بود.

06582503 1808 44db a237 29dd6a28dad7 - کیا نیرو پلاگین هیبرید رونمایی شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.