ابر خودرو هیبرید آمریکایی با نامی ایرانی

کمپانی Aria group به مدت ۲۰ سال با کمپانی های سرشناس در زمینه طراحی همکاری کرده و پس از این مدت طولانی تصمیم به تولید خودرو، به صورت مستقل گرفته است .

 در نمایشگاه لس‌آنجلس امسال Aria Group از جدیدترین خودرو خود رونمایی کرد. این خودرو قرار است به صورت سفارشی و به تعداد ۴۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود.

احتمالا شما هم نامی از Aria Group نشنیده‌اید اما در این چند روز اخیر حتما آن را دیده‌اید. این کمپانی به مدت ۲۰ سال مشغول به طراحی خودروهای کانسپت بوده و خودروهایی مانند Ford interceptor,Kia GT4 stinger را طراحی کرده است. Aria Group در نمایشگاه لس آنجلس امسال از این خودرو رونمایی کرد و نام آن را Aria FXE نامید.

نمای رو به روی Aria بسیار به لوتوس Evora و در عقب نیز کمی به کوروت C7 شباهت دارد و روی هم رفته از ظاهر اسپرت و خشنی بهره می‌برد.شاسی FXE از نوع مونوکوک و از جنس فیبر کربن ساخته شده است که همین امر باعث شده تا وزن این خودرو ۷۰ کیلوگرم از پورشه ۹۱۸ سبک تر شود و به ۱۵۶۵ کیلوگرم برسد.
FXE از یک پیشرانه ۸ سیلندر مجهز به توربو چارجر با حجم ۶.۲ لیتر (که احتمالا ساخته جنرال موتورز است) استفاده می کند که در انتهای کابین خودرو نصب شده است.در قسمت جلو نیز موتور الکتریکی وجود دارد که در مجموع قدرت خروجی Aria به ۱۱۵۰ اسب بخار خواهد رسید. این قدرت توسط یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

بر اساس اطلاعات کمپانی سازنده قرار است از این خودرو ۴۰۰ دستگاه تولید شود که هر کدام از آنها به صورت سفارشی تولید خواهد شد.هنوز اطلاعاتی از قیمت FXE در دسترس نیست و اعلام شده است این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.