سوپراسپرت لبنانی فنیر از دبلیو موتورز، رونمایی شد

3063cc5a 43ec 4af8 b9c6 8430a29815f9 - سوپراسپرت لبنانی فنیر از دبلیو موتورز، رونمایی شد

مدل نهایی و تولیدی دومین محصول شرکت لبنانی دبلیو موتورز، پس از دو سال رونمایی شد.

شرکت خودروسازی دبلیو موتورز (W Motors) در سال ۲۰۱۲ و در شهر بیروت، لبنان تأسیس شد. این شرکت با معرفی مدل لایکان هایپراسپرت (Lykan HyperSport) به‌عنوان اولین محصول خود، به تولید خودروهای با عملکرد بالا روی آورد. لایکان هایپراسپرت با تیراژ محدود ۷ دستگاه به شهرت جهانی رسید و در نسخه‌ی هفتم فیلم سینمایی سریع و خشن (Fast & Furious) به تصویر کشیده شد. لایکان هایپراسپرت در این فیلم در یک صحنه‌ی اغراق‌آمیز از بین دو آسمان‌خراش به پرواز درآمد. در پایان سال ۲۰۱۵ بود که مقامات دبلیو موتورز، در جریان نمایشگاه خودروی دوبی، دومین محصول خود موسوم به فنیر سوپراسپرت (Fenyr SuperSport) را معرفی کردند.

e883cb7ab692b69c09b6865c3f273af9 XL - سوپراسپرت لبنانی فنیر از دبلیو موتورز، رونمایی شد

تا امروز فقط چندین تصویر رندر از فنیر سوپراسپرت در دسترس بود؛ اما حالا این شرکت لبنانی که دفتر مرکزی خود را در سال ۲۰۱۳ به شهر دوبی انتقال داد، یک تیزر ویدئویی از این سوپراسپرت متفاوت منتشر کرده است. بر اساس گفته‌ی مدیران دبلیو موتورز، فنیر سوپراسپرت نمایش داده‌شده در این ویدئو، نسخه‌ی نهایی و تولیدی خواهد بود.

مورد کاملا مشخص، شباهت بسیاری زیاد مدل نهایی با مدل اولیه‌ی معرفی‌شده در سال ۲۰۱۵ است که لزوماً هم چندان بد نیست. طراحی فنیر سوپراسپرت بسیار منحصربه‌فرد است و گویا از انیمه‌ی گاندام به دنیای واقعی راه پیدا کرده است.

abd2b02c da17 423d a780 d6f5f17f75d3 - سوپراسپرت لبنانی فنیر از دبلیو موتورز، رونمایی شد

از طراحی فنیر سوپراسپرت که بگذریم، مشخصات و قوای فنی آن کاملا خاص بودن این خودرو را تأیید می‌کنند. بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی دبلیو موتورز، این کوپه‌ی لوکس از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی تیونینگ شده توسط راف (RUF) با حجم ۴ لیتر  و دو توربوشارژر استفاده می‌کند. فنیر سوپراسپرت به لطف این پیشرانه، در دور موتور ۷۱۰۰، حداکثر ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد؛ نهایت گشتاور این سوپراسپرت ۱۲۰۰ نیوتن‌متر و از دور موتور ۴۰۰۰ در دسترس است. به دلیل جنس بدنه‌ی تماماً فیبر کربن، تیم مهندسی دبلیو موتورز، وزن فنیر را به ۱۲۰۰ کیلوگرم رسانده‌ است.

78f8d709 c378 41b3 afdb acbc9a3b55a1 - سوپراسپرت لبنانی فنیر از دبلیو موتورز، رونمایی شد

مسئولیت انتقال تمام این قدرت به چرخ‌های عقب، برعهده‌ی جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچه به همراه دیفرانسیل لغزش محدود است. فنیر سوپراسپرت که در دو نسخه‌ی فرمان چپ و راست ساخته خواهد شد، با داشتن حداکثر سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اگر برنامه‌ی تولید فنیر سوپراسپرت نسبت به دو سال گذشته و زمان معرفی مدل اولیه‌ی آن تغییر نکرده باشد، فقط ۲۵ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

هنوز اطلاعاتی از قیمت رسمی این سوپراسپرت خاص منتشر نشده است؛ ولی با توجه به مشخصات فنی، تولید محدود و البته قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری لایکان هایپراسپرت، نباید انتظار قیمت پایینی داشته باشیم.

 

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.