معرفی مگان 2018 ; میهمان شیک پوش بازار ایران

بالاخره قرار است تکلیف سدان کوچک شهری رنو در بازار ایران مشخص شود و مدل فلوئنس که از چهار سال قبل جای مگان را در بازار ایران گرفته، جای خود را به مدل مگان ۲۰۱۸ دهد که مدتی است در بازارهای جهانی به فروش می‌رود. آنگونه که منابع خبری غیررسمی اعلام کرده‌اند رنو سرانجام تصمیمش را برای عرضه مدل مگان در بازار ایران نهایی کرده و قرار است این خودرو را که هم‌اکنون در تاسیسات بورسای ترکیه مونتاژ می‌شود، برای رقابت با محصولاتی مثل هیوندای الانترا، کیا سراتو، تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر پس از رونمایی در نمایشگاه خودرو تهران راهی بازار ایران ‌کند.

این خودرو که احتمال دارد در محدوده ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت‌گذاری ‌شود، مهم‌ترین برگ برنده رنو برای قتل و عام سدان‌های شرقی خواهد بود که در پنج سال اخیر به شکل عجیبی در بازار ایران فروش چشمگیری را به ثبت رسانده‌اند.

رنو که به‌تازگی و حدود یک سال قبل از نسل جدید مگان سدان رونمایی کرده، قصد دارد موفقیت خود را در سه ماهه پایانی سال ۹۶ در ایران تثبیت کند و عنوان بزرگ‌ترین واردکننده خودرو در ایران را همچنان به خود اختصاص دهد. مدل سدان مگان در این بین نقشی راهبردی برای برنامه‌های آتی رنو داشته و به‌عنوان عضو سوم خانواده رنو، مگان پس از مدل‌های هاچ‌بک و استیشن رونمایی شده این توان را دارد که به لطف ویژگی‌های مثبت نسل چهارم، جای خالی کورولا را در بازار پر کند. مگان ۲۰۱۸ سه ویژگی بسیار مهم دارد. اولین ویژگی رنو مگان سدان این است که رنو به خوبی از عهده طراحی نسل جدید این خودرو برآمده است. نسل نو مگان واقعا خودروی شیک و زیبایی است. اگر خلاصه بخواهیم مگان جدید را تعریف کنیم باید آن را «تالیسمان کوچک» بدانیم. در جلوی خودرو چراغ‌هایی زیبا که با نوار روشنایی روز سی (C) شکل آرایش ‌شده‌ در کنار لوگوی بزرگ رنو که در مرکز جلوپنجره خودنمایی می‌کند بیشتر از همه جلب‌ توجه می‌کنند. در قسمت عقب هم چراغ‌هایی که مشابه تالیسمان هستند به‌کار رفته و تا مرکز در‌ صندوق عقب امتداد یافته‌اند.

uzhdo6v386fr68p6dc - معرفی مگان 2018 ; میهمان شیک پوش بازار ایران

یک برش C شکل روی ستون عقب خودرو نیز وجود دارد که موجب شده این ستون منحصربه‌فرد و درعین ‌حال عجیب باشد. اگر اغراق نباشد باید گفت روح رنو تالیسمان که این روزها به عنوان لوکس‌ترین و مجهزترین سدان فرانسوی در بازارهای جهانی دلربایی می‌کند به وضوح در کالبد مگان جدید دمیده شده است. در زمینه طراحی ظاهری، عناصری چون چراغ‌های کشیده جلو مجهز به فناوری LED، چراغ‌های کشیده عقب با گرافیک بسیار جذاب و سقف شیشه‌ای پانورامیک، چهره مگان جدید را بیش از پیش به برادر بزرگتر خود یعنی تالیسمان شبیه کرده و از این حیث یک سر و گردن بالاتر از رقبای آسیایی خود قرار می‌گیرد. هرچند ‌ پروفسور «لورن ون اکر» معاون دپارتمان طراحی رنو معتقد است ‌ این شرکت با معرفی مگان جدید حتی رقبای آلمانی را نیز به چالش کشیده است.

دومین مورد درباره مگان گنجایش و ابعاد دقیق این خودرو است که به دقت سعی شده بالاترین کارایی و تناسب را ارائه کند. طول بدنه و فاصله بین دو محور مگان ۲۰۱۷ با ۴.۶۳ و ۲.۷۱ متر بر کورولا برتری نسبی دارد و این یک مزیت مهم برای این الماس کوچک فرانسوی است. علاوه بر این، ارتفاع نسل جدید مگان به میزان ۱۰ میلی متر نسبت به مدل پیشین کاهش یافته که این امر سبب شده تا ضریب آیرودینامیک (مقاومت در برابر جریان هوا) این خودرو به رقم ۰.۲۸ Cd کاهش یابد که رقمی خیره کننده در این سگمنت محسوب می‌شود. ضمن آنکه فاصله بین دو محور نیز نسبت به مدل پیشین ۲۸ میلی متر افزایش یافته که در نتیجه فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. در کل به لطف طراحی جعبه‌ای شکل، وسعت و فضای صندلی‌های عقب خودرو بسیار عالی است و صندوق بار وسیعی به حجم ۵۰۸ لیتر را نیز به مالک هدیه می‌کند که با سیستم هندزفری دسترسی به آن بسیار راحت است.

i7tohkyhlqwpapk5iy0l - معرفی مگان 2018 ; میهمان شیک پوش بازار ایران

مگان سدان که مانند نمونه هاچ‌بک و استیشن در اروپا با دو موتور بنزینی و سه نمونه دیزل عرضه می‌شود قرار است با یک نوع موتور بنزینی کم‌مصرف در ایران عرضه شود. پیشرانه مگان جدید یک نسخه ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت است که گشتاوری معادل ۲۰۰ نیوتن‌متر داشته و از کشش خوبی برخوردار است. مگان به کمک این پیشرانه قادر است در ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت تا بیش از ۲۱۵ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد.

مگان در زمینه مصرف سوخت بهترین عملکرد را در میان رقبای ژاپنی و کره‌ای داشته و با میانگین ترکیبی ۵.۵ لیتری، یکی از کم‌مصرف‌ترین سدان‌های کامپکت جهان است. مگان بسته به نوع تریم انتخابی، اقسامی از گیربکس‌های ۵ و ۶ سرعته دستی، سی‌وی‌تی، شش سرعته اتوماتیک یا هفت سرعته دوکلاچه را در دسترس خریدارانش قرار می‌دهد. تیپ‌های مختلف هم از امکاناتی نظیر سقف پانوراما، نمایشگر هفت اینچی یا ۸.۷ اینچی مجهز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سامانه آر-لینک۲، هدآپ دیسپلی و انتخابگر نحوه رانندگی در پنج گزینه سود می‌برند.

در عین حال مگان به آخرین سیستم کمک‌راننده، ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط و سیستم پارک خودکار مجهز است. در نمونه پایه شاهد استفاده از رینگ و لاستیک ۱۶ اینچی هستیم در حالی‌که در نمونه فول آپشن از رینگ و لاستیک اسپورت ۱۸ اینچی استفاده شده است. گفته شده مگان ۲۰۱۸ با ۹ رنگ مختلف بدنه به بازار ایران عرضه می‌شود که علاوه این مجموعه رنگ بر سفید براق شامل هشت رنگ متالیک سفید صدفی، قهوه‌ای روشن، آبی تیره، خاکستری، قرمز، سیاه و بژ (طلایی) است. در عین حال ترکیب تریم داخلی خاکستری تیره برای پوشش داشبورد و رنگ مشکی برای صندلی‌ها تنها گزینه‌ قابل سفارش برای مگان سدان ۲۰۱۸ خواهد بود گرچه مدل‌های فول‌آپشن مگان از چرم مرغوب ناپا برای صندلی و فرمان بهره‌مند می‌شوند.

این خودروی جذاب فرانسوی در صورت ورود به ایران احتمالا خواهد توانست جای خالی تویوتا کرولا که پرفروش‌ترین سدان کامپکت و وارداتی بازار ایران در یک دهه اخیر بوده را به خوبی پر کند.

sn8rjof63kyejjya6hf - معرفی مگان 2018 ; میهمان شیک پوش بازار ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.