پژو 301 از اسفندماه روی خط تولید ایران خودرو می‌رود

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به تشریح آخرین وضعیت قراردادهای خودرویی که بعد از اجرایی شدن برجام با شرکت های خارجی به امضا رسید پرداخت و از آغاز تولید خودروی پژو ۳۰۱ در اسفندماه امسال خبر داد.

 «محسن صالحی نیا» امروز دوشنبه در نشست خبری مشترک با «تقی رحمانی» قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید، افزود: خودروی پژو ۳۰۱ که جزو خودروهای پرتیراژ خواهد بود، به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با ساخت داخل بالای ۵۰ درصد آغاز می شود.

وی ادامه داد: تولید سومین محصول این شرکت مشترک نیز پاییز سال آینده آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت در مورد همکاری شرکت سایپا و سیتروئن نیز گفت: سایت کاشان برای آغاز عملیاتی این همکاری آماده شده است و تولید مشترک سایپا و سیتروئن در سایت کاشان از اواخر امسال آغاز خواهد شد.

وی گفت: نخستین محصول مشترک از دور جدید همکاری سایپا و سیتروئن، اردیبهشت ماه سال آینده به بازار عرضه می شود.

صالحی نیا در مورد روند اجرایی قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو نیز گفت: شرکت مشترک این قرارداد تا ۲۰ روز آینده ثبت و پس از آن، اقدام های اجرایی آغاز خواهد شد.

وی در قالب همکاری ایدرو و رنو، یک خودرو در پلت فرم «اِی پلاس» (A+) و پنج نوع خودرو نیز در کلاس «بی و بی پلاس» (Bو B+) تولید خواهد شد که برنامه زمانبندی تولید این خودروها هم اکنون بین طرفین در حال نهایی شدن است و پس از ثبت شرکت مشترک، تولید آنها طبق یک برنامه زمانبندی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت گفت: این پلت فرم ها طراحی روز هستند و یک ماه قبل در سایت مرکز مهندسی شرکت رنو در پاریس رونمایی شده اند.

صالحی نیا در مورد واگذاری شرکت «بُن رو» به شرکت مشترک رنو و ایدرو نیز گفت: شرکت «بُن رو» به چند شرکت زیرمجموعه گروه سایپا تعلق دارد که آنها تا امروز نسبت به واگذاری آن برای استفاده از ظرفیت های تولیدی آن در قالب شرکت مشترک نپذیرفته اند.

وی در این ارتباط اضافه کرد: در یک هفته اخیر با توجه به حضور مدیران ارشد رنو در تهران، دو پیشنهاد ارایه شد؛ نخست اینکه شرکت مشترک ایدرو و رنو حداکثر تا پایان سال میلادی جاری یعنی تا ۲۰ روز آینده به ثبت برسد؛ علاوه بر این، دو سایت خودروسازی برای تولید به صورت قرارداد همکاری مشترک به شرکت رنو پیشنهاد شد که در دست بررسی است.

معاون وزیر صنعت افزود: بحث واگذاری شرکت «بُن رو» احتمال کمی دارد که مورد قبول سهامداران این شرکت قرار بگیرد؛ در این صورت، در قاعده ای بجز اینکه بخواهد به شرکت مشترک واگذار شود، از ظرفیت تولیدی شرکت «بُن رو» استفاده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.