ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

سه‌شنبه گذشته، خط تولید انبوه هایما S5 با حضور برخی از مدیران ایران خودرو، مدیران ارشد شرکت خودروسازی هایما و اصحاب رسانه در محل تأسیسات ایران خودرو خراسان به‌صورت رسمی افتتاح شد و قسمت‌های مختلف آن توسط خبرنگاران مورد بازدید قرار گرفت.

در جریان این مراسم، فرصتی پیش آمد تا نگاهی نزدیک‌تر به دومین محصول تولید انبوه هایما در بازار ایران بی‌اندازیم و دقایقی را به سواری و رانندگی با آن بگذرانیم. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل این دیدار کوتاه اما به یاد ماندنی است.

j5r39ffsi6acqojdh7qc - ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

از روبرو که به S5 توربو نگاه می‌کنید پیش از هرچیز چراغ‌های درشت، جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های دوقلوی داخل سپر و خطوط برجسته کاپوت نظرتان را به خود جلب می‌کند. در نمای جانبی سادگی طراحی چیرگی کامل داشته و تنها نکته‌ای که وجود دارد اندازه نسبتاً بزرگ رینگ و لاستیک‌هاست که تناسب خوبی با ابعاد و حجم‌پردازی‌های بدنه دارد. بخش عقب هم در عین شباهت به برادر بزرگ‌تر یعنی S7 سیمای خاص خود را داشته و همانند جلو از چراغ‌های درشت و سپری پُف کرده سود می‌برد.

sli2t8vv1docvz2sqy36 - ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

فضای اتاق پوشیده از چرم دو رنگ و پلاستیک بوده و نسبت به دیگر خودروهای چینی از کیفیت بالاتری برخوردار است. داشبورد دکمه‌های مربوط به تماس تلفنی، سامانه تهویه، سیستم صوتی و خروجی‌های تهویه هوا را در بر گرفته و در بالاترین قسمت خود یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی دارد. دسته دنده، شیشه بالابرها، فندک، جا لیوانی و دکمه استارت داخل کنسول میانی قرار گرفته‌اند. صندلی‌های جلو فضای سر و پای مناسبی ارائه کرده و در بحث راحتی نمره قبولی دریافت می‌کنند. طراحی شیشه جلو، ستون‌های A و پنجره‌های جانبی هم به گونه‌ای است که دید کافی در اختیار راننده قرار می‌‌گیرد و به نظر نمی‌رسد مشکلی در عبور از مسیرهای پرترافیک وجود داشته باشد.

erplf32u5z0ep0pgs8r - ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

با فشردن دکمه استارت قلب ۴ سیلندر ۱۴۹۷ سی‌سی توربو بیدار شده و آماده تحویل ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۳ نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌های جلو می‌شود. S5 با وجود وزن ۱۴۳۵ کیلوگرمی و جعبه‌دنده CVT در لانچ اولیه نسبت به دیگر هم‌وطنانش چابک‌تر عمل کرده و شتاب‌گیری اولیه و ثانویه‌اش بهتر از چیزی است که انتظارش را دارید. پایداری خودرو در سرعت‌های بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت قابل‌قبول بوده و لاستیک‌ها چسبندگی خوبی به سطح آسفالت دارند. دیگر نکته فنی جالب عملکرد به نسبت نرم سامانه تعلیق است؛ به‌طوری‌که اتاق از بخش قابل‌توجهی از ضربات در امان مانده و حتی در ناهمواری‌های شدید تنش چشمگیری به سرنشینان وارد نمی‌شود. مجموعه ترمز هم از قدرت و دقت کافی برخوردار بوده و لاستیک‌ها اصلاً در ترمزگیری‌های شدید قفل نمی‌شوند، اما ای‌کاش در محور عقب هم از ترمز دیسکی استفاده می‌شد تا شاهد عملکردی هرچه بهتر باشیم.

t2d3c3sy42cq5e62xli4 - ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

علاوه بر این‌ها، هایما S5 توربو از لحاظ ایمنی و رفاهی نیز دست پُر به ایران آمده و از فهرستی شامل ورود بدون کلید + دکمه استارت، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر ۷ اینچی لمسی داشبورد، چراغ روزتاب، سانروف برقی، سامانه کنترل فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی تمام‌برقی با گرم‌کن و راهنما، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، تریم چرم دو رنگ اتاق، کامپیوتر سفر، صندلی‌های تاشو ۶۰/۴۰ عقب، آینه مرکزی الکتروکرومیک، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، حسگر و دوربین دنده عقب، تنظیم صندلی راننده و سرنشین کناری در ۶ و ۴ جهت، ۶ کیسه هوا، ایموبیلایزر، قابلیت نصب صندلی کودک، قفل کودک درهای عقب و باز شدن خودکار درها هنگام تصادف سود می‌برد.

باید منتظر بود و دید فرزند جدید هایما با چه قیمتی راهی بازار ایران شده و در مصاف با رقبای چند مرده حلاج است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.