آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

در بخش اول مقاله به بررسی محصولاتی از خودروسازان بزرگ مانند آئودی، بی‌ام‌و و کادیلاک پرداختیم. در بخش دوم نیز از مدل‌های جدیدی در سبد بزرگان خودروی جهان که تا سال ۲۰۲۰ به بازار خواهند آمد صحبت می‌کنیم. گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این موضوع وجود دارد و دلیل آن هم تعدد خودروسازهای بزرگ و تنوع محصولات است. تغییر رویه خودروسازهای بزرگ به سمت تولید خودروی خودران، خودروی الکتریکی و هیبریدیو نیز ورود غول‌های فناوری مانند اپل و گوگل به عرصه‌‌ی تولید خودرو و ظهور پدیده‌ای جدید به نام تسلا از اتفاقاتی است که در سال‌های اخیر در حوزه‌ی خودرو رخ داده و به همراه آن باعث پیشرفت بیشتر خودروسازی دنیا شد.

افراد زیادی دوست دارند بدانند خودروسازان مطرح دنیا مانند فولکس‌واگن، جیپ، پورشه، بی‌ام‌و و حتی لندروور چه محصولاتی در دوسال آینده به بازار خودرو می‌فرستند؛ پیش از این لیست‌هایی در مقاطع مختلف به اشتراک گذاشته شده بود که در آن به برخی خودروها اشاره شد ولی این لیست‌ها همیشه در معرض تغییر هستند. در بخش دوم مقاله اطلاعاتی که می‌توانیم در دو سال‌ آینده در حیطه‌ی خودروها، کراس‌اوورها، شاسی‌بلندها و وانت‌ها پیدا کنیم، جمع‌آوری شده است. لیستی کوتاه اما جذاب که با انتخاب‌های جدید و هیجان‌انگیز برای خریداران همراه خواهد بود.

برخی از این خودروها مجدداً طراحی شده‌اند، برخی مدل‌هایی کاملا جدید هستند و برخی نیز با تفاوت‌هایی نسبت به مدل‌های قبلی روانه‌ی بازار می‌شوند. اغلب این خودروها مدل سال ۲۰۲۰ هستند یا تا سال ۲۰۲۰ در تقویم اجرایی شرکت‌های مطرح برای تولید گنجانده شده‌اند. البته با وجود دسترسی به برخی اطلاعات فاش شده، این معلومات پیش‌بینی هستند و ممکن است در طول زمان تغییر کنند. به عبارت دیگر، تا زمانی که این خودروها وارد نمایشگاه فروش خودروی این شرکت‌ها نشوند هیچ کدام از پیش‌بینی‌ها رسمی نیستند. پیش‌بینی شده است که سال ۲۰۲۰ بسیار پربار و جالب خواهد بود و خودروهای جذابی در این سال به بازار وارد خواهند شد.

  وانت پیک‌آپ هیوندای سانتاکروز

23974b70 0b1e 400a 9f9d cbddc5f83199 - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

وضعیت: کاملا جدید

تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۰

در سال ۲۰۱۵، هیوندای با یک وانت‌ پیک‌آپ مفهومی سبک به نام هیوندای سانتاکروز وارد نمایشگاه خودروی دیترویت شد. تابستان امسال هیوندای اعلام کرد که سانتاکروز برای تولید چراغ سبز گرفته و در سال ۲۰۲۰ مدل جدیدی از محصولات تولیدی هیوندای را برای ایالات متحده به خود اختصاص خواهد داد. تولید وانت پیک‌آپ هیوندای سانتاکروز براساس کراس‌اوور سانتافه انجام خواهد شد، اما هیوندای از آپشن‌های سیستم محرکه این خودرو در سانتاکروز استفاده نمی‌کند. خودروی مفهومی سانتاکروز دارای پیشرانه ۲.۰ لیتری توربودیزل است، اما احتمالا در وانت سانتاکروز تغییر خواهد کرد (مگر این‌که هیوندای قصد داشته باشد از مدل توربودیزل در مدل‌های جدید کراس‌اوور استفاده کند). به هر حال باید منتظر ماند تا در آینده جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر شود.

جگوار اف-تایپ

b5596e38 bd36 47c0 9f2b d6af955cdb2d - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

وضعیت: طراحی مجدد

تاریخ انتشار: نامعلوم

جگوار گفته است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ تمام مدل‌های خودروهایش را الکتریکی کند، و این درست هنگامی اتفاق می‌افتد که کوپه جگوار اف-تایپ (F-Type) آماده‌ی طراحی مجدد شده است (حتی با وجود این‌که این خودرو درست در نسخه‌ی ۲۰۱۸ تغییر چهره انجام داد). ممکن است متخصصان خودروهای اسپرت اعتراض کنند، اما جگوار قصد ندارد ظاهر و عملکرد را فدای ترکیب جدید خط تولید هیبرید کند. اطلاعات بیشتر یا قیمت‌گذاری این خودرو هنوز در دسترس نیست، هر چند که جگوار اف-تایپ بازطراحی شده بعید است که زودتر از سال ۲۰۲۰ وارد بازار خودرو شود.

جیپ رانگلر پلاگین هیبرید مدل ۲۰۲۰

5a3543dcc7690 1124fbfb 86f8 4b3d b60b 7d71a588582e - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

وضعیت: متفاوت

تاریخ انتشار: نامعلوم

دو سال پس از طراحی مجدد مدل ۲۰۱۸ جیپ رانگلر (Wrangler)، این خودرو در نمایشگاه‌ها با یک مدل پلاگین هیبریدی جدید در دسترس خواهد بود. جزئیات اندکی در مورد این جیپ رانگلر رادیکال جدید وجود دارد؛ اما بسیاری از حدس و گمان‌ها بر این تاکید می‌کنند که اجزای سیستم محرکه هیبرید آن از قطعات قدرتمند خودروی کرایسلر پاسیفیکا (Chrysler Pacifica) هیبریدی قرض گرفته خواهد شد. اگر این حدس درست باشد، می‌توان انتظار داشت که محدوده الکتریکی کارکرد خودرو حدود ۳۳ مایل (۵۳ کیلومتر) است. همچنین یک مدل اکودیزل (EcoDiesel) هم در دست تولید است که جزئیات بیشتر در مورد قیمت‌گذاری و تاریخ در دسترس بودن آن در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

لندروور رود روور

cf7c52d2 28c9 43a3 aa58 85a038f986c6 - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

وضعیت: کاملا جدید

تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۹

لندروور تنها شایعات مربوط به یک خودروی سدان را در آینده نزدیک تأیید کرده، که به طور خلاصه رود روور (Road Rover) نامیده می‌شود. اگر به قوه تخیل خود کمی اجازه دهیم تا خیال‌پردازی کند احتمالا خودروی رود روور جدید بسیار شبیه جگوار خواهد بود، با توجه به این‌که این خودرو مجهز به پلت‌فرم بازطراحی شده XJ خواهد بود. نظر به این‌که لندروور گفته بود خودروهایش را در سال‌های آینده کاملا الکتریکی می‌کند، پیشرانه خودروی رود روور الکتریکی است و قابلیت‌های آف‌رود نیز در این خودرو محتمل خواهد بود. هنوز اطلاعات زیادی از قیمت‌گذاری خودروی رود روور در دسترس نیست اما احتمالا قیمتی در حد پیشینیان خود خواهد داشت.

 

مزدا ۳

2112ffe5 4e6c 4933 a032 c682ec26de25 - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

وضعیت: طراحی مجدد

تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۹

اوایل سال جاری مزدا موفقیت خود را در توسعه نوعی پیشرانه اشتعال جرقه‌ای با اختلاط همگن سوخت اعلام کرد؛ نوعی پیشرانه که قبلا تلاش‌هایی توسط چندین خودروساز رقیب برای دستیابی به فناوری آن انجام گرفته بود. این نسخه از پیشرانه مزدا با نام اسکای‌اکتیو -ایکس (Skyactiv-X) مجهز به سوپرشارژر است، و انتظار می‌رود که مصرف سوخت را حدود ۳۰ درصد کاهش دهد. پیش‌بینی شده که طی دو سال آینده پیشرانه اسکای‌اکتیو در دسترس قرار می‌گیرد.

پیش از این مزدا در مورد قابلیت‌ها و فناوری‌های خودروهایش بسیار خجالتی بود، ولی الان چنین نیست و مزدا با نمایش خودروی مفهومی کای در نمایشگاه خودروی توکیو بیشتر به خودنمایی می‌پردازد. خودروی مفهومی کای احتمالا به زودی در قالب خودروی هاچ‌بک مزدا ۳ وارد بازار شود؛ طرحی مفهومی که نمونه‌ای خیره‌کننده از زبان طراحی کودو (Kodo) برند مزدا شده و اشتیاق زیادی برای ورود آن به بازار خودرو وجود دارد.

مرسدس AMG GLE 63

00005444163f 9cd7 4309 a - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

وضعیت: طراحی مجدد

تاریخ انتشار: اواخر ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹

خودروی مرسدس AMG GLE 63 بازطراحی شده، با توجه به برخی عکس‌های جاسوسی اخیر بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. خودروی جدید از کلاس GLE و نیز مدل AMG مبتنی بر پلت‌فرم جدیدی است که کمی بزرگتر از مدل قبلی بوده اما به دلیل اصلاحات حدود ۴۰۰۰ پوند (۱۸۰۰ کیلوگرم) کاهش وزن خواهد داشت. این باعث می‌شود که محل مناسبی برای پیشرانه AMG بین سپر و گلگیرهای جلو ایجاد شود. باد منتظر ماند تا زمانی که خودروی کلاس GLE وارد بازار شود، و اطلاعات بیشتری در مورد پیشرانه نسخه AMG در دسترس قرار گیرد.

پُل‌استار ۳ و ۴

وضعیت: کاملا جدید

تاریخ انتشار: اوایل ۲۰۲۰

اوایل سال جاری ولوو اعلام کرد که استودیوی تیونینگ پل‌استار (Polestar) به این نام تجاری ملحق خواهد شد. ترکیب اولیه از چهار مدل خودروی الکتریکی این برند با نام پل‌استار ۱ تا ۴، اوایل سال ۲۰۱۹ با یک خودروی اسپرت و دو سدان اسپرت وارد خط تولید می‌شود. پس از آن کراس‌اوور کامپکت در لیست تولید قرار می‌گیرد و احتمالا پس از آن یک خودروی کانورتیبل نیز تولید شود. پل‌استار مشخصات خودروهایش را اعلام نکرده، اما گفته شده که این خودروها مجهز به پلت‌فرم ولوو خواهند بود و خدمات و سرویس‌دهی آن‌ها در نمایندگی‌های ولوو انجام خواهد شد؛ قیمت‌گذاری این خودروها نیز پس از شروع تولید انبوه صورت می‌گیرد.

389f2ea6 7d1d 4518 be66 f3de7d995b57 - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

338fa81f 141b 400c a0be 345db0378318 - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

 

پورشه ۹۱۱

67797cf4 9ff1 4746 a55e 83af75833d57 - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

وضعیت: طراحی مجدد

تاریخ انتشار: نامعلوم

نسل بعدی پورشه ۹۱۱ به زودی معرفی می‌شود و عکس‌های جاسوسی نشان می‌دهد که کمی بزرگتر شده و به فناوری‌های آن افزوده شده است. سیستم سرگرمی و اطلاعاتی ۹۱۱ و نمایشگرهای دیجیتال جدید، ظاهر و فضای اتاق را تغییر می‌دهد، که ممکن است احساس برخی افراد را نسبت به پورشه تحریک کند. شاید به همین دلیل است که تغییرات بسیار کمی در ظاهر بیرونی وجود دارد. پورشه در مورد ترکیب سیستم محرکه خودرو بسیار محتاط عمل کرده و تغییر چندانی در آن نداده، اما احتمالا تغییراتی در توربو وجود خواهد داشت.

فولکس‌واگن گلف

45c68f57 57ee 47c0 a02f aa0ff9b9026f - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

وضعیت: طراحی مجدد/ متفاوت

تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۹

در حالی که فولکس‌واگن برای بهبود اوضاع پس از پرونده دیزل‌گیت یا رسوایی تقلب در آزمایش‌های آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی تلاش می‌کند، خودروی فولکس‌واگن گلف بار بسیار سنگینی برای جبران این رسوایی به دوش می‌کشد. با وجود کاهش اعتبار فولکس‌واگن، خودروی هاچ‌بککامپکت گلف با ویژگی مقرون به صرفه بودن همچنان محبوب است؛ این یعنی گروه خودروساز آلمانی نیاز به بازطراحی خودروی فولکس‌واگن گلف دارد. به طور معمول، ظاهر خودرو یکی از چیزهایی است که در فرآیند تکامل خودرو تغییر خواهد کرد.

خودروی الکتریکی فولکس‌واگن گلف ( e-Golf) به نسل هشتم خودروهای فولکس‌واگن نمی‌پیوندد، چرا که خط تولید I.D. نیاز به خودروهایی تمام الکتریکی دارد. با این حال، یک نسخه‌ی پلاگین هیبریدی گلف در کنار گلف GTI اسپرت پیش‌بینی شده است؛ خودرویی که شایعه‌ی نامزد بودن آن برای هیبریدی شدن وجود دارد. اطلاعات بیشتری از این خودرو در دسترس نیست اما اطلاعات مربوط به قیمت خودرو و سیستم محرکه در زمانی نزدیک به راه‌اندازی خط تولید منتشر خواهد شد.

 

فولکس‌واگن I.D. کروز

fc91ca81 dedb 404e 904e e18595ef94b8 - آشنایی با خودروهایی که تا سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند

وضعیت: کاملا جدید

تاریخ انتشار: نامعلوم

فولکس‌واگن به شدت تلاش می‌کند تا از تولید خودروهای دیزلی فاصله بگیرد، به همین علت با تمام قدرت به طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی رو آورده است. بر اساس آخرین اطلاعات از نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس I.D. کروز (Crozz) اولین خودرویی است که از این گروه خودروساز آلمانی به ایالات متحده آمریکا وارد می‌شود. I.D. کروز یک کوپه کراس‌اوور کامپکت است که نیروی محرک خود را توسط یک جفت موتور الکتریکی تامین می‌کند؛

یکی از موتورهای الکتریکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب سوار خواهد شد. قدرت خروجی ترکیبی این دو موتور الکتریکی ۳۰۲ اسب بخار و محدوده رانندگی آن حدود ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) است. I.D. کروز همچنین مجهز به سیستم تمام چرخ محرک ۴Motion طراحی خواهد شد. هنوز اطلاعات بیشتری درباره قیمت‌گذاری خودرو در دسترس نیست، اما فولکس‌واگن اطمینان داده که خودروی I.D. کروز با قیمتی عرضه خواهد شد که مقرون به صرفه باشد.

 

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.