نسل دوم فناوری ایمنی تویوتا چگونه خواهد بود

b5b07ef6 da71 4ed2 be0b b88156d966aa - نسل دوم فناوری ایمنی تویوتا چگونه خواهد بود

شرکت تویوتا قصد دارد در سال ۲۰۱۸، بعضی از محصولات ارزان‌قیمت و خانوادگی خود را به فناوری‌ ایمنی جدید که در گذشته تنها مختص مدل‌های لکسوس بود، مجهز کند.

با رونمایی از نسل دوم فناوری‌ ایمنی تویوتا موسوم به «حس ایمنی تویوتا» (TSS: Toyota Safety Sense) در سال ۲۰۱۸، این خودروساز ژاپنی قصد دارد خودروهای رده پایین‌تر خود را به این تکنولوژی مجهز کند. تویوتا با اقتباس از تکنولوژی ایمنی پیشرفته‌تر لکسوس، نسل جدیدی از سیستم‌های ایمنی تولید کرده است تا بتوانند به کمک این فناوری، جان افراد بیش‌تری را نجات دهد.

abac47ec 1fbb 41f4 a642 c25ed48de588 - نسل دوم فناوری ایمنی تویوتا چگونه خواهد بود

در بین تمام پیشرفت‌های صورت‌گرفته در نسل جدید TSS، بزرگ‌ترین پیشرفت مربوط به سیستم پیش از برخورد است. این فناوری با تشخیص عابران پیاده و بررسی احتمال برخورد، به‌طور خودکار ترمزهای خودرو را فعال می‌کند. نسل فعلی TSS به نسخه‌ی ساده‌تر این تکنولوژی مجهز است و تویوتا با بهبود این عملکرد در نسل دوم TSS توانسته زمان پاسخ‌گویی ترمزها را بهبود ببخشد. توانایی تشخیص عابران در شب و روز و همچنین شناسایی دوچرخه‌سواران در روز از دیگر بهبودهایی است که در نسل جدید سیستم پیش از برخورد صورت گرفته است.

62d019b7 9890 4f20 a02b 00a87de13fcd - نسل دوم فناوری ایمنی تویوتا چگونه خواهد بود

با بهبودهای صورت‌گرفته، سیستم کروز کنترل تطبیق‌پذیر عملکرد بهتری در تشخیص ترافیک مقابل خودرو دارد. به‌علاوه این سیستم اکنون به تکنولوژی کمکی حفظ خودرو بین خطوط مجهز شده است که می‌تواند در مسافت‌های طولانی سبب آرامش هرچه بیش‌تر راننده شود و دیگر نیازی به چرخاندن مداوم فرمان وجود ندارد.

2690fa35 a23a 46ee a4fc 88b63f781b7a - نسل دوم فناوری ایمنی تویوتا چگونه خواهد بود

از دیگر موارد افزوده‌شده به نسل دوم TSS می‌توان به سیستم دستیار تابلو خوان اشاره کرد. این سیستم با کمک دوربین نصب‌شده در جلوی خودرو، تابلوهای موجود در مسیر را اسکن می‌کند و اطلاعات را در نمایش‌گر یا سیستم هدآپ دیسپلی خودرو به نمایش می‌گذارد. در نسل جدید TSS سیستم هشدار خروج از خطوط فعلی بهبود یافته است و علاوه بر تشخیص اتمام خطوط، حاشیه‌ی جاده را نیز شناسایی می‌کند.

تویوتا قصد دارد از اواسط سال ۲۰۱۸، مدل‌های خاصی از محصولات خود را به نسل دوم TSS مجهز کند و هنوز مشخص نیست کدام یک از خودروهای تویوتا به این سیستم مجهز خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.