تیونینگ جذاب فراری 488 توسط میشا دیزاینز

5a8dad30 0adb 4185 a1de 8e896ef2ef3a - تیونینگ جذاب فراری 488 توسط میشا دیزاینز

شرکت ژاپنی میشا دیزاینز که کیت‌ بدنه طراحی می‌کند، از نسخه ارتقاءیافته‌ی فراری ۴۸۸GTB رونمایی کرد.

از زمان معرفی خودروی باشکوه فراری F40 زمان زیادی می‌گذرد. تاکنون تلاش‌های زیادی توسط مهندسان فراری برای طراحی و تولید اولین سوپراسپرت توربوی ۴۸۸GTB صرف شده است؛ خودرویی با پیشرانه مرکزی که با افزایش فرمان‌پذیری و ویژگی‌های آیرودینامیک بدنه بدون از بین بردن شکل سوپراسپرت برای ساخت آن انجام شده است. با این حال خودروهای زیادی پس از ساخت با انجام تیونینگ توسط شرکت‌های متخصص در این زمینه، به قدرت و سرعت بیشتری دست می‌یابند و فراری ۴۸۸GTB نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

7e42ebee 00c4 4ecc a4c3 da0761fe12c4 - تیونینگ جذاب فراری 488 توسط میشا دیزاینز

به‌تازگی خانه طراحی میشا دیزاینز (Misha Designs)، که متخصص تولید کیت‌ بدنه محسوب می‌شود؛ دست به طراحی کیت بدنه جدیدی برای خودروی فراری ۴۸۸GTB زده است. تنها ۲۰ دستگاه از سوپراسپرت فراری ۴۸۸GTB با کیت اصلاح و تقویت بدنه میشا دیزاین عرضه می‌شوند که دارای رنگ‌بندی بسیار جذاب و دیدنی هستند.

کیت فیبر کربنی جدید بدنه ۴۸۸ که با رنگ چشم‌نواز سبز لیمویی براق تزئین شده است، عرض فراری ۴۸۸GTB را از هر طرف ۷.۶ سانتیمتر افزایش می‌دهد. همچنین یک سپر عقب دماغی با افزایش خنک‌کنندگی، اسپلیتر جلویی سیاه براق و همچنین درپوش سیاه براق عجیب و غریب (معلوم نیست که این درپوش دقیقا چه کاری می‌کند) در کیت بدنه جدید فراری ۴۸۸GTB وجود دارد. در طرفین خودرو از دامنه‌های کناری الهام‌گرفته از خودروی فراری FXXK و دارای بال استفاده شده؛ درحالی‌که در عقب یک دیفیوزر بزرگ کربنی و اسپویلر یک‌تکه‌ی عرضی همراه با محافظ سیمی قرار گرفته است.

اصلاحات آیرودینامیک سوپراسپرت فراری ۴۸۸GTB منجر به افزایش ۵۰ درصدی نیروی رو به پایین خودرو نسبت به نسخه‌های قبلی فراری می‌شود؛ اسپویلر دوبل الهام‌گرفته از خودروی F1 کارایی رادیاتور جهت خنک‌کاری و تولید نیروی رو به پایین را افزایش می‌دهد. آیرودینامیک زیر بدنه ابرخودرو کاملا نوآورانه است و باعث می‌شود که ابرخودرو به زمین بچسبد و در نتیجه نیروی رو به پایین افزایش یابد؛ درحالی‌که ضریب درگ تغییری نمی‌کند. این تغییرات در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت نیروی رو به پایینی در حدود ۳۷۵ کیلوگرم (۳۶۷۷ نیوتن) تولید خواهد کرد.

دیفیوزر بزرگ در عقب ابرخودرو، حرکت حجم زیاد هوای هدایت‎شده در زیر بدنه را بهینه‌‌سازی می‌کند. علاوه بر این از یک واحد کنترل مرکزی مختص کنترل متغیر هندسه دریچه به همراه سیستم‌های کنترل خودرو بهره می‌برد که تعادل بین افزایش نیروی رو به پایین (دریچه بسته) و کاهش درگ (دریچه باز) را تنظیم می‌کند. هوای عبوری از قسمت بالایی دریچه، برای ورودی هوای پیشرانه استفاده می‌شود سپس برمی‌گردد و از قسمت دم خودرو خارج می‌شود تا درگ را در قسمت عقب ابرخودرو کاهش دهد؛ درحالی‌که جریان هوای عبوری از بخش پایینی دریچه به اینترکولر می‌رود تا شارژ هوای ورودی را خنک کند.

648bf0ca 957f 4da3 95fa 28d04840ab4d - تیونینگ جذاب فراری 488 توسط میشا دیزاینز

خودرو از رینگ‌های ۲۰ اینچی ساوینی (Savini) به همراه لاستیک تویو (Toyo) بهره می‌برد و آن‌طور که گفته شده است، هیچ تغییر مکانیکی در پیشرانه ۳.۸ لیتر بی‌توربو خورجینی هشت سیلندر فراری ۴۸۸GTB وجود ندارد. بنابراین هنوز هم پیشرانه ۶۶۱ اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر سرعت آن ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است؛ درحالی‌که می‌تواند در زمان سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سوپراسپرت فراری ۴۸۸GTB از جعبه‌دنده دوکلاچه هفت سرعته بهره می‌برد و میانگین مصرف سوخت ۱۱.۴ لیتر بر صد کیلومتر با آلایندگی ۲۶۰ گرم بر کیلومتر فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.