حراج لکسوس LFA نسخه نوربرگ‌رینگ

 در آستانه‌ی کریسمس، معمولا شرایط جذابی برای کلکسیونرهای ثروتمند و علاقه‌مندان خودروهای خاص فراهم می‌شود. خبر جدید این است که سوپراسپرت لکسوس LFA به‌زودی با تیونینگ بسیار فوق‌العاده برخواهد گشت؛ اما این بار قرار است در یک حراجی فروخته شود، نه در نمایندگی لکسوس.

شرکت تیونینگ گودینگ اند کمپانی (Gooding & Company) این نسخه‌ی فوق‌العاده ارزشمند را با نام پکیج LFA نوربرگ‌رینگ (LFA Nürburgring Pack) ابتدای سال آینده میلادی در حراجی اسکاتس‌دیل برای فروش قرار می‌دهد. با این اوصاف، برای افرادی که لکسوس LFA و پیشرانه خورجینی ۱۰ سیلندر این خودروی سوپراسپرت تولید محدود را می‌شناسند، شرایط بسیار خوبی فراهم خواهد بود.

تنها ۵۰۰ دستگاه لکسوس LFA ساخته شده است و از این تعداد فقط ۵۰ عدد دارای پکیج نوربرگ‌رینگ هستند. این مدل خاص، دارای افزایش قدرت پیشرانه ۴.۸ لیتری است و به جای ۵۵۹ اسب بخار در نسخه استاندارد، می‌تواند ۵۶۹ اسب بخار قدرت تولید کند.

پکیج جدید فقط ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر دارد؛ اما دارای برخی تغییرات در قسمت‌های مختلف است. یک اسپویلر جلو جدید ساخته‌شده از پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن، اسپلیتر جلو و بال عقب ثابت به خودرو اضافه شده که بر قابلیت آیرودینامیک آن می‌افزاید. رینگ‌های مخصوص «مش مانند» با لاستیک‌های سفارشی، همراه با تعلیق قابل تنظیم و یک جعبه‌دنده بازطراحی‌شده برای تعویض دنده سریع، از جمله تفاوت‌های نسخه تیونینگ شده با نسخه اصلی هستند.

عملکرد خودروی سوپراسپرت لکسوس LFA به‌گونه‌ای بود که زمان صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۲ مایل بر ساعت (۳۲۵ کیلومتر بر ساعت) را فراهم می‌کرد. ارتقاء خودرو با تنظیمات اضافه کمک کرد زمان طی کردن پیست نوربرگ‌رینگ آلمان برای خودروی لکسوس LFA تقویت‌شده، به ۷ دقیقه و ۱۴ ثانیه برسد که هشت ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد بود.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نمونه از سوپراسپرت لکسوس LFA، شماره شاسی ۴۹۸ از ۵۰۰ است؛ چراکه ظاهرا لکسوس در هر روز فقط یک خودروی LFA ساخته و نمونه‌ی مذکور، با کارکرد کمتر از ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) ارزش بسیار بالایی دارد. به عبارت دیگر، میانگین مسافت طی‌شده این خودرو از زمان تولید در سال ۲۰۱۲، حدود ۱۹ کیلومتر در هر سال بوده است.

انتظار می‌رود لکسوس LFA نسخه نوربرگ‌رینگ برای فروش در حراجی بین ۹۰۰ هزار دلار تا ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شود. پول زیادی است اما با توجه به مشخصاتی که گفته شد، به نظر می‌رسد ارزش کلکسیونی بالایی داشته باشد.

 7fbcdd74 9508 412c 9839 f54ebf8ae98c - حراج لکسوس LFA نسخه نوربرگ‌رینگ
منبع TOPGEAR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.