قیمت جدید سوخت اعلام شد

دولت یازدهم علیرغم اینکه با مشکلات زیادی مواجه است و کشور در بحران اقتصادی به سر می برد اما عملکرد نسبتا مناسبی داشته است و به وجود تمامی مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور توانست است سالانه به طور متوسط ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کند. گرچه چنین کاری به دلیل زیاد بودن افراد بیکار نتوانسته است نرخ بیکاری را تک رقمی کند اما با توجه مه مشکلات بزرگی که کشور در آنها قرار دارد مناسب است.

 

دولت در حال حاضر برای ایجاد شغل دچار کمبود منابع مالی است و به همین خاطر نیاز است تا از راهکار هایی درآمد زایی کند و کمبود منابع مالی خود را جبران کند. دولت یازدهم بر خلاف دولت های قبلی معتقد است که از طریق پول پاشی و پخش کردن پول نمی توان شغل ایجاد کرد و باید با برنامه ریزی شغل را ایجاد کرد. حال یکی از راه هایی که دولت برای افزایش درآمدهای خود در سال ۹۷ پیش بینی کرده است افزایش قیمت بنزین و گازوییل است.

در حال حاضر اختلاف قیمت زیادی بین قیمت سوخت در ایران و کشورهای اطراف وجود دارد که چنین چیزی نه تنها سبب شده تا درآمد دولت از راه فروش سوخت کم باشد بلکه ارزان بودن سوخت در ایران زمینه ی خوبی را برای قاچاقچیان سوخت فراهم کرده است چون برای مثال در حالی که قیمت هر لیتر گازوییل در ایرن ۳۰۰ تومان است اما در بسیاری از کشورهای همسایه این رقم تا ۶ هزار تومان می رسد که اختلاف فاحشی است.

با این شرایط دولت اعلام کرده است که در لایحه ی بودجه ی سال ۹۷ قیمت هر لیتر گازوییل را ۴۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین را ۱۵۰۰ تومان تعیین کرده است. این اعداد گرچه مصوبه ی نهایی دولت در لایحه ی بودجه ی سال ۹۷ ستند اما تصویب آنها نیاز به تایید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان دارد.

 

 

قیمت جدید سوخت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.