نویسنده:
// یکشنبه , ۰۳ دی ۹۶ ساعت ۱۰:۵۲
معرفی خودروهای جدید; نیسان ایکس-تریل ۲۰۱۸

 بازگشت دوباره نیسان پس از سال‌ها دوری از بازار ایران با موفقیت بزرگی همراه بوده و همین ابتدای کار دو خودروی ایکس‌تریل و جو‌ک توانسته‌اند به خوبی جای خود را در بازار پیدا کنند. این برند ژاپنی با تعدادی از محصولاتش از نو به بازار کشور پای گذاشته و با عرضه چند محصول جدید قصد دارد سهم بیشتری از بازار بزرگ ایران به دست آورد، این روزها به شدت مشغول فروش شاسی‌بلند اندازه‌ متوسط ایکس‌-تریل بوده که با قیمتی ۲۶۸ میلیونی رقیب مستقیم کیا سورنتو، رنو کولئوس، میتسوبیشی اوت‌لندر، هیوندای سانتافه و تویوتا راوفور است.

خبر خوب این است که احتمالا به زودی سری فیس‌لیفت ایکس‌تریل که در بازار آمریکا با نام روگ ۲۰۱۸ شناخته می‌شود به ایران هم می‌آید تا شاید به زودی شاهد رونمایی از این شاسی‌بلند پرفروش در نمایشگاه خودرو تهران یا رویدادهایی مشابه باشیم. ایکس تریل در واقع بزرگ‌ترین محصول ارائه شده توسط نیسان در ایران است که با طول ۴٫۶۴ متری خود، از اتاقی جادار و بالاتر از استانداردهای این کلاس برخوردار است. این خودرو که در بازار آمریکای شمالی در پنج سال بیش از ۱٫۳ میلیون دستگاه فروش داشته، گرچه از نسل قبل خود طول کوتاه‌تری دارد اما به لطف مهندسی دقیق نیسان، فاصله بین دو محور آن بیش از دو سانتی‌متر افزایش یافته و در زمینه گنجایش یک اتومبیل بی‌نقص در کلاس خود است. این را با یک بار نشستن در اتاق خوش‌ساخت و با کیفیت ایکس‌تریل و مقایسه آن با محصولات کره‌ای می‌توان فهمید.

نیسان-ایکس-تریل-2018

ساختار کابین ایکس‌تریل ظرافت بالایی دارد و استانداردهای بالای یک محصول ژاپنی را یادآور می‌شود. این خودرو علاوه بر استفاده از صندلی‌های پهن و نرم که راننده و سرنشین جلو را در بر می‌گیرد، از امکاناتی همچون صفحه نمایش ۷ اینچی، نمایشگر نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک پشت‌ سر، استارتر از راه دور، سیستم کنترل هوای دوگانه، پوشش پنجره‌های عقب و صندلی تنظیم‌ شونده، صندلی‌های چرمی، گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی گران‌قیمت مارک بوس و سیستم ناوبری پیشرفته، ‌کروز کنترل انطباقی، سیستم حفظ حرکت بین خطوط و ترمز اضطراری سود می‌برد. در کنار این موارد مزایای بسیار ایکس‌تریل ‌ مثل کیفیت مونتاژ بالا، استهلاک اندک و توانمندی آفرود کم‌نظیر را نباید فراموش کرد.

همان‌طور که قبلاً اعلام شده، موتور ۲٫۵ لیتری نیسان در مدل ایکس تریل استفاده می‌شود که خروجی آن ۱۷۱ اسب‌بخار و ۲۳۷ نیوتن‌متر گشتاور است. این سطح از قدرت در کنار حجم بالای موتور باعث می‌شود تا ایکس تریل هندلینگ بهتری نسبت به خود داشته باشد. ایکس تریل در حالی این میزان قدرت را تولید می‌کند که یک جعبه دنده متغیر پیوسته یا سی وی تی(CVT) نیرو را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. بدین ترتیب ایکس‌تریل در کنار سیستم دو دیفرانسیل و چهار ‌چرخ محرک به یکی از بهترین گزینه‌های آفرود در رده متوسط در ایران تبدیل می‌شود. ایکس تریل که به صورت استاندارد از لامپ‌های ال‌ای‌دی در عقب و جلو بهره می‌برد، با مصرف ۶٫۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر یکی از اقتصادی‌ترین اتومبیل‌ها در کلاس خود است.

نیسان-ایکس-تریل-2018

مقاله های مرتبط

  • مشاهده سایر دسته ها

  •