تست و بررسی خودروی جدید پژو 2008 + تصاویر

اوایل سال ۱۳۸۰ خودرویی کوچک و متفاوت از پژوی فرانسوی‌ها دل و هوش نسل جوان را برد. در آن سال‌ها نه خبری از وفور خودروهای چینی بود، نه اثری از ترافیک خودروهای چند صد میلیونی در خیابان‌ها و جاده‌ها کشور به چشم می خورد و شاید به همین دلیل پژو ۲۰۶ تبدیل به یک خودروی کوچک و زیبا در چشم نسل جوان شد.

کره‌ای‌ها با ارائه طیف وسیعی از آپشن‌ها، آلمان‌ها با اتکا بر قدرت فنی و چینی‌ها با ارائه قیمت‌های به نسبت ارزان در بازار ایران در حال جذب مشتری هستند و لذا پژو هم که قصد ندارد سهم بازار خود را در خیابان‌ها و جادهای ایران از دست بدهد، تمرکز خود را بر ورود۳ خودروی ۲۰۰۸ ۳۰۱ و ۲۰۸ نهاد که تنها از این خودروها  فعلا پژو ۲۰۰۸ است که به صورت مونتاژ مشترک به بازار راه پیدا کرده است.

z7bz2kyoxrb30lpxl76 - تست و بررسی خودروی جدید پژو 2008 + تصاویر

پس از ورود پژو ۲۰۰۸ به بازار بررسی فنی این خودروی نیمه شاسی بلند فرانسوی در دستور کار قرار گرفت و سرانجام در یک عصر یک روز پاییزی موفق به تست آن شدیم که در ادامه مطلب نتایج آن را می خوانید.

 اتاق و نمای بیرونی

اگر از دور نگاهش کنید، چراغ‌های کشیده و فرمت کلی درب موتور تنها مواردی هستند که شما را به یاد یک مدل از اعضای خانواده پژو می‌اندازند. با این وجود ۲۰۰۸ از بدو تولید تجاری یعنی سال ۲۰۱۳ خود را جایگزین مدل ۲۰۷ SW در سگمنت B خودروهای اروپایی معرفی کرد. ۲۰۰۸ در بدو ورودش در آن سال‌ها غوغا کرد و در کمتر از ۶ ماه ۲۵ هزار دستگاه آن در فرانسه و ۳۵ هزار دستگاه، در دیگر نقاط اروپا به فروش رسید.

اما سال گذشته، پژو تصمیم گرفت پس از سه سال و نیم به ارتقاء این خودرو بپردازد و به همین دلیل نمایشگاه خودرویی ۲۰۱۶ ژنو به این منظور انتخاب شد.

9yczezt3nkxhap53lb9w - تست و بررسی خودروی جدید پژو 2008 + تصاویر

هنگامی که از بیرون خودرو را ورانداز کردیم، مانند هر خودروی دیگری چراغ‌ها و ظاهر نظرمان را جلب کرد. چراغ‌های قوس‌دار به همراه فرورفتگی در بخش میانی آن‌ها، اکنون به امضای استودیو‌ی طراحی پژو تبدیل شده است و پژو در مدل‌های دیگر خود نیز از آن بهره می‌برد. اما ۲۰۰۸ پژو به چراغ‌های LEDروزتاب و مه‌شکن‌های جلو و عقب نیزمجهز است.

هرگز نمی‌توان جلو پنجره این خودرو را با ۲۰۶ مقایسه کرد، اما باید گفت که این جلو پنجره در مقایسه با نسل قبل افزایش قابل توجهی از ابعاد را تجربه می‌کند. از دیگر سو، تغییر سپرها با دریچه‌های بزرگ، نمای روبه‌روی خودرو را تغییر داده و در مجموع می‌توان آن را رضایت‌بخش عنوان کرد.

گلگیرها نیز شکلی رسمی‌تر به خود گرفته‌اند. با این وجود پژو ادعا کرده کل ظاهر ۲۰۰۸ قدرتمند و خوش‌ساخت ارائه شده است که این بخش را به سلیقه شما وا می‌گذاریم.

tyfcpwmd8bsr1ejabn2e - تست و بررسی خودروی جدید پژو 2008 + تصاویر

اگر در موتور را بالا بزنیم شاهد یک پیشرانه  توربوشارژ ۱.۶ لیتری توربو شارژ هستیم. موتوری قدرتمند که با گشتاوری حدود ۲۴۰ نیوتن‌متر حدود ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت دارد. و انحصاری فقط برای بازار ایران از این نوع موتور در پژو ۲۰۰۸ استفاده شده است . در اصل همان موتوری است که اینک در پژو ۵۰۸ نیز ارائه می‌شود. در واقع شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر برای یک پژو ۲۰۰۸، از موتور یک ۵۰۸ گرانتر بهره ببرید. از دیگر سو وزن کمتر این خودرونسبت به ۵۰۸؛ چابکی، انعطاف و شتاب بیشتری را برایتان فرآهم می کند.

گیربکس بکار رفته در پژو ۲۰۰۸ نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است که با فناوری کوئیک شیفت هماهنگ می‌شود.

هنگامی که پشت فرمان خودرو بنشینید، می‌توانید بخش کوچکی از فناوری “آی- کاکپیت” پژو را ببینید. فرمان کوچک و اسپورت، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی و آمپر هد-آپ از جمله امکاناتی است که بخشی از حال و هوای “آی- کاکپیت” را به ما انتقال دادند.

eevgcplh4cirs21aj4k - تست و بررسی خودروی جدید پژو 2008 + تصاویر

ni2dqh59j61r4vbflx5i - تست و بررسی خودروی جدید پژو 2008 + تصاویر

فرمان نیز برقی طراحی شده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. البته با افزایش ارتفاع فرمان به سمت بالا، احتمالا بخش از دید خود به کنسول آمپر را از دست خواهید داد بنابراین سعی کنید مرکز فرمان را با سطح قفسه سینه خود هماهنگ کنید.

لذت و هیجان فضای داخلی با طیف دکمه‌های متفاوت بیشتر خواهد شد. دکمه‌ها حکایت از امکانات بیشتر در ۲۰۰۸ دارند. آینه‌های جانبی تاشو و برقی ارائه شده‌اند و شیشه‌های جانبی نیز برقی هستند و به قفل ویژه برای مواقع لزوم یا محافظت کودکان مجهزند.

پژو ۲۰۰۸ در زمینه صندوق بار نیز فضای خوبی را در اختیار مالک خود می گذارد که این فضا  با تا کردن صندلی‌های خودرو در ردیف عقب  افزایش قابل ملاحظه ایی می یابد.

اما اگر انتظار دارید در حین رانندگی مانند بسیاری از کراس‌ها در سطحی بالاتر از زمین قرار گرفته و حس شاسی بلند را داشته باشید ،پژو ۲۰۰۸ کمی نا‌ امیدتان می‌کند. خودرو روی رینگ‌های ۱۶ اینچی سوار است و لذا شاید نتواند به درستی حس حضور در یک خودروی شاسی بلند را به شما القا کند.

gtf26gysbmnivsv0j7o - تست و بررسی خودروی جدید پژو 2008 + تصاویر

حسگر کمکی پارک عقب خودرو خوب عمل کرده و به موقع راننده را در جریان می‌گذارد.دوربین دید عقب نیز در زمان پارک خودرو جزئیات خوبی را در اختیار ما گذاشت.

پژو ۲۰۰۸ را می توان یک خودروی اروپایی با کیفیت با موتور قدرتمند و با  آپشن های نسبتا مناسب دانست که در مقایسه با خودروهای چینی یک سر گردن بالاتراست .این خودرو به تمامی نیازهای یک خانواده ایرانی پاسخ می دهد ولی باید در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به مالکان آن توجه ایی ویژه ایی شود و از هم اکنون مدیران ایران خودرو به فکر تامین قطعات یدکی آن به طور کامل در نمایندگی ها باشند تا خودرو گاهی به دلیل یک قطعه معمولی مدت ها در تعمیرگاه ها خاک نخورد .

در پایان می توان گفت که با توجه به اینکه قیمت خودروهای کره ایی ، ژاپنی و یا برندهای اروپایی در طی چند ماهه گذشته در بازار به شدت افزایش یافته و احتمالا دیگر نیز به قیت های گذشته باز نخواهد گشت ( با توجه به تجربه ) می توان پیش بینی کرد که در آینده میل به خرید خودروهایی مانند ۲۰۰۸ و یا رنو کپچر برای افرادی که نمی خواهند در رده قیمتی ۱۰۰ الی ۱۳۰ میلیون تومان یک خودروی چینی خریداری کنند افزایش یافته و بخشی از بازار در دست این گروه از خودروها باشد.

d7m414sx8k2zp55dx1vh - تست و بررسی خودروی جدید پژو 2008 + تصاویر

1yfmse9w8np3uz0ku7hp - تست و بررسی خودروی جدید پژو 2008 + تصاویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.