دولت پیشنهاد تعرفه ۱۵۰درصدی واردات خودرو را پس گرفت

  دولت پیشنهاد قبلی خود برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا ۱۵۰درصد را پس گرفت.

  پس از گذشت ۶ ماه از بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات  خودرو و بنا بر قول شفاهی وزیر صنعت دیروز قرار بود دستورالعمل واردات خودرو به‌صورت رسمی ابلاغ شود اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است، اما به‌نقل از مقامات مسئول تعرفه واردات  خودرو اعلام شده که براساس آن حقوق ورودی انواع خودروی سواری با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی ۵۵ درصد و برای خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی ۷۵ درصد و خودروهای دارای حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی ۹۵ درصد تعیین شده است.

البته هفته گذشته خبرگزاری ها جدول پیشنهادی دولت برای تعرفه واردات  خودرو در سال ٩۶ را منتشر کرده بودند که براساس آن دولت تصمیم داشت تعرفه‌ها را تا ۱۵۰ درصد افزایش دهد.

بر اساس پیشنهاد دولت، تعرفه واردات خودروهای ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۳۰ درصد و تعرفه واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ و ۳۰۰۰ سی‌سی به ۱۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد. اما با گذشت یک هفته دولت این پیشنهاد را تغییر داد و تصمیم گرفت تا فعلاً واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار و همچنین خودروهای سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی را ممنوع کند. البته هنوز مشخص نیست این ممنوعیت تا چه‌زمانی ادامه خواهد داشت.

جدول پیشنهاد قبلی دولت برای تعرفه‌ها به‌شرح زیر بوده است:

636500694736599434 - دولت پیشنهاد تعرفه ۱۵۰درصدی واردات خودرو را پس گرفت

واردات خودرو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.