جذابیت واردات خودروهای هیبریدی از بین رفت

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه سقف ۴۰ هزار دلار برای واردات خودرو کارشناسی نیست، گفت: این تعرفه‌ها قفلی بر اشتباهات قبلی است که واردات خودرو با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی و بالاتر ممنوع بود.

واردات خودروهای هیبریدی

فرهاد احتشام زاد درباره تعرفه‌های جدید واردات خودرو، اظهار کرد: در شرایطی که قیمت بنزین را با دنیا مقایسه می‌کنیم باید شرایط واردات خودروهای لوکس را نیز با دنیا مقایسه کنیم و مبنایی شفاف برای آن در نظر بگیریم این در حالی است که تعرفه‌هایی که اعلام شده نه تنها اشتباه قبلی را اصلاح نکرده بلکه از شفافیت لازم نیز برخوردار نیست.

واردات خودروهای هیبریدی

رییس انجمن واردکنندگان خودرو به افزایش تعرفه خودروهای برقی و هیبریدی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مزیتی که خودروهای برقی برای تردد در محدوده طرح ترافیک داشتند از ابتدای امسال لغو شد و در حال حاضر با توجه به تعرفه‌ای که برای واردات آن‌ها تعیین شده مزیت وارداتشان از بین می‌رود.

احتشام زاد اضافه کرد: از آن جایی که قیمت پایه خودروهای هیبریدی نسبت به همان مدل خودرو با موتور بنزینی، بالاتر است تعرفه‌های جدید باعث می‌شود قیمت تمام شده این خودروها بالاتر تمام شود و در نتیجه جذابیت خودروهای هیبریدی از بین می‌رود.

   در پی بسته شدن سایت ثبت سفارش از تیرماه سال جاری، طی روزهای گذشته دستورالعمل جدید واردات خودرو و تعرفه‌های تعیین شده از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

در این دستورالعمل تعرفه‌های پیشین واردات افزایش یافت به طوری‌که تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی که ۴۰ درصد بود به ۵۵ درصد افزایش یافت، خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی  نیز که پیشتر تعرفه‌شان ۴۰ درصد بود، با افزایش ۳۵ درصدی به ۷۵ درصد رسیده است، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز که ۵۵ درصد بود ۹۵ درصد تعیین شده است.

بر این اساس واردات خودرو با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع شده است. در عین حال در دستورالعمل جدید واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز همچنان متوقف است و نکته قابل توجه این است که تعرفه خودروهای هیبریدی که که پیش از این صفر بود، از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد تعیین شده است.

 

واردات خودروهای هیبریدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.