تویوتا ای پالت کانسپتی برای آینده

در نمایشگاه CES 2018، غول خودروسازی ژاپن از یک مدل مفهومی و کاملا جعبه‌ای رونمایی کرد که با نام ای پالت (e Palette) شناخته می‌شود. آنچه از طرح مفهومی تویوتا برای حمل و نقل آینده به نظر می‌رسد، کاربردی و نازیبا بودن آن است. ابتکار تویوتا، قابل استفاده برای جابه‌جایی مردم و کالاها خواهد بود؛ ضمن اینکه در ابعادی با طول‌های متفاوت ۴ تا ۷ متر قابل ساخت است. هرچند ظاهر این محصولجذابیت چندانی ندارد، بسیار کاربردی و هوشمندانه عمل می‌کند. نمونه‌ای از ای پالت که در CES به نمایش درآمد، دارای طول ۴.۸ متر، عرض ۲ متر و ارتفاع سقف ۲.۲۵ متر است.

13590ba9 0e88 4467 bd2d 21ea2f9ff6bb - تویوتا ای پالت کانسپتی برای آینده

طرح ای پالت، ارتفاع سقف قابل توجه و عرضی معادل یک خودروی معمولی دارد و از سویی دیگر، فاقد هرگونه انحنا و حجم‌دهی ظاهری در نمای جانبی است. با این اوصاف، می‌توان بزرگ‌ترین اجسام و بیشترین افراد ممکن را داخل آن جا داد. چنین سبکی در طراحی، مسلما مناسب شرکت‌های تاکسی اینترنتی، نظیر اوبر و برندهای فروشگاهی، مثل سایت آمازون و تحویل‌دهنده‌های غذا خواهد بود. با اضافه یا کم کردن صندلی‌ها و محفظه‌ها، می‌توان بهترین چیدمان را برای جابه‌جایی افراد و کالاها، در اختیار داشت.

3755c715 ff91 4dc8 806e ec0efa0df527 - تویوتا ای پالت کانسپتی برای آینده

صنعت خودرو در سال ۲۰۱۷، بیش از هرچیز بر فناوری خودران، شبکه‌ی خودروهای اشتراکی، ارتباط بین خودروها وپیشرانه‌های برقی تمرکز داشت. تمامی این عبارات، در طراحی ای پالت در نظر گرفته شده‌اند تا محصول مفهومی تویوتا، یک پلت‌فرم کاربردی برای مقاصد مختلف باشد. این خودرو، تمام برقی و بهره‌مند از فناوری خودران خواهد بود؛ اما می‌تواند به‌صورت ساده‌تر و دارای راننده تولید شود. در فضای داخلی، می‌توان فعالیت‌های تجاری گوناگون و قابل جابه‌جایی، نظیر اتاق استراحت هتل یا آشپزخانه و کافی‌ شاپ سیار فراهم کرد.

3aec1fb4 563d 4b02 a9e0 7b52e850d258 - تویوتا ای پالت کانسپتی برای آینده

تویوتا با همکاری شرکای جدید خود، در نظر دارد شبکه‌ای به هم پیوسته از خدمات حمل و نقل ارزان و کاربردی ارائه دهد. هر دستگاه ای پالت، مانند یک آجر از ساختمانی بزرگ خواهد بود که هماهنگ با دیگر اجزا عمل می‌کند. با این شرایط، شرکت‌های طرف قرارداد با تویوتا، بی‌نیاز از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای اختصاصی برای نظارت بر عملکرد وسایل نقلیه‌ی خود خواهند بود. از سویی دیگر، می‌توان به جای استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی و خودران تویوتا، نمونه‌های شخصی‌سازی شده و اختصاصی کارفرما را روی ای پالت نصب کرد. شرکت‌های همکار تویوتا در پروژه‌ی ای پالت، از بانک اطلاعاتی این شرکت استفاده می‌کنند و البته، مجبور به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با سرورهای تویوتا هستند. علاوه بر این، محاسبات پیچیده‌ی دخل و خرج یا مکان‌یابی خودروها در هر لحظه، توسط کارمندان تویوتا قابل انجام خواهد بود.

ed8dacab 7915 418d 9062 6b4f157a54aa - تویوتا ای پالت کانسپتی برای آینده

مطمئنا، انتظار ندارید که در آینده‌ی نزدیک، سفارش پیتزای شما توسط خودرویی شبیه ای پالت آورده شود؛ اما با توجه به شروع پیش‌تولید و آزمایش واقعی ای پالت در سال ۲۰۲۰، می‌توان امیدوار بود که تا چند سال دیگر، شاهد تردد چنین مدل‌هایی در شهرهای بزرگ باشیم. تویوتا در تلاش است تا نمونه‌های اولیه از ای پالت را در المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ استفاده کند. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید بیننده‌ی تیزر رسمی تویوتا با موضوع معرفی کاربردهای ای پالت باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.