ثبت سفارش واردات خودرو برای غیرنمایندگی‌ها آغاز شد

رییس انجمن واردکنندگان خودرو از آغاز مجدد ثبت سفارش واردات خودرو برای شرکتهای غیرنمایندگی رسمی پس از دو روز وقفه خبر داد.

فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز صبح سایت ثبت سفارش برای شرکتهای واردکننده غیرنمایندگی رسمی، مجددا فعال شد و امکان ثبت سفارش برای این دسته از واردکنندگان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در پیگیری‌های صورت گرفته دلیل توقف دو روزه ثبت سفارش واردات خودرو برای شرکتهای غیرنمایندگی رسمی را متوجه نشدیم اما به هر حال صرف برطرف شدن مشکل مهم است زیرا فعال بودن واردکنندگان غیر رسمی در کنار نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی، مثبت بوده و باعث افزایش رقابت و تعدیل قیمتها در این بازار می‌شود.

روز گذشته – یکشنبه – رییس انجمن واردکنندگان خودرو از توقف ثبت سفارش واردات خودرو برای شرکت‌های غیرنمایندگی خبر داده بود.

احتشام‌زاد از این موضوع انتقاد و اظهار کرده بود:” هنوز دلیل رسمی در این باره اعلام نشده است و در حال پیگیری آن هستیم اما واقعیت این است که توقف ثبت سفارش برای شرکت‌های غیرنمایندگی برخلاف دستورالعمل صریح ابلاغی دولت است که براساس آن هر واردکننده‌ای می‌تواند با عقد قرارداد با شرکت نمایندگی رسمی و خرید گارانتی و خدمات پس از فروش، نسبت به ثبت سفارش و واردات خودرو اقدام کند”.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.