فهرست افزایش قیمت محصولات DS در ایران منتشر شد

واردکننده‌ی رسمی محصولات دی‌اس (DS) به ایران، قیمت این خودروها را بین ۱۰ تا ۶۸ میلیون تومان افزایش داد تا از قافله‌ی افزایش قیمت خودروهای خارجی عقب نماند.

شرکت آرین موتور تابان به‌عنوان واردکننده‌ی رسمی محصولات دی‌اس (DS) به ایران، فهرست جدید قیمت محصولات این خودروساز لوکس فرانسوی را منتشر کرد. بر اساس بخشنامه‌ی جدید آرین موتور تابان، خودروهای برند پریمیوم DS فرانسه از این پس با مدل ۲۰۱۸ و با موعد تحویل ۳۰ روزه به‌صورت نقد و اقساط ۱۲ ماهه بدون کارمزد به علاقه‌مندان پیش‌فروش خواهد شد.

بر اساس بخشنامه‌ی فروش جدیدآرین موتور تابان، خودروی DS 5LS که تا پیش از این با قیمت ۲۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رفت، برچسب قیمتی ۲۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی گرفته و بدین‌ترتیب این خودروی سدان فرانسوی دچار افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی شده است. البته این قیمت برای مدل ۲۰۱۷ این خودرو است و واردکننده‌ی DS به ایران هنوز قیمت نهایی مدل ۲۰۱۸ این خودرو را اعلام نکرده است.

a97f5f0b a493 4db8 879c 6bb0da366f6c - فهرست افزایش قیمت محصولات DS در ایران منتشر شد

دیگر محصول جذاب DS، خودروی جمع‌وجور کوچک و هاچ‌بک DS3 است که شاهد افزایش ۳۱ میلیون تومانی قیمت آن هستیم. خودروی DS3 در حالی از این پس با قیمت جدید ۱۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی آرین موتور تابان به فروش خواهد رفت که تا پیش از ابلاغ تعرفه‌های جدید واردات خودرو، ۱۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. دیگر هاچ‌بک لوکس و زیبای این خودروساز پرمیوم فرانسوی یعنی DS5 نیز از موج افزایش قیمت در امان نمانده است و از این پس، این هاچ‌بک لوکس در مدل ۲۰۱۸ با قیمت جدید ۳۱۳ میلیون تومان به علاقه‌مندان تحویل خواهد شد. پیش از این DS5 با قیمت ۲۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان توسط واردکننده‌ی رسمی محصولات DS در ایران به مشتریان تحویل می‌شد تا این خودرو هم افزایش قیمت نجومی ۵۸ میلیون تومانی تجربه کند.

اما خودروی کراس‌اور DS یعنی DS6 شاهد بیشترین میزان افزایش قیمت بوده است. این خودرو با ۶۸ میلیون تومان افزایش، از این پس با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. DS6 تا پیش از این، قیمت ۲۶۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را با خود یدک می‌کشید.

f676ad4a 7c9b 489a 8634 e1fe0e7172f2 - فهرست افزایش قیمت محصولات DS در ایران منتشر شد

پیش از این شرکت آرین موتور تابان پیش‌فروش جدیدترین و البته لوکس‌ترین عضو سبد محصولات خود را نیز آغاز کرده بود. خودروی شاسی‌بلند زیباِ و لوکس DS7 در ۳ تیپ مختلف در بازه قیمتی ۳۲۹ تا ۳۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جدول قیمت‌های جدید خودروهای DS به نمایندگی شرکت آرین موتور تابان را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

خودرو مدل قیمت پیشین قیمت جدید
DS 5SL ۲۰۱۷ ۲۱۹,۵۰۰,۰۰۰ ۲۹۹,۵۰۰,۰۰۰
DS3 ۲۰۱۸ ۱۵۷,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸۸,۵۰۰,۰۰۰
DS5 ۲۰۱۸ ۲۵۵,۵۰۰,۰۰۰ ۳۱۳,۰۰۰,۰۰۰
DS6 ۲۰۱۸ ۲۶۲,۸۰۰,۰۰۰ ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
DS7 Crossback Performance line ۲۰۱۸ ۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
DS7 Crossback Rivoli ۲۰۱۸ ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
DS7 Crossback Opera ۲۰۱۸ ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰

بر اساس اعلام شرکت آرین موتور تابان، از از تاریخ ۲۱ دی‌ماه تمامی خودروهای این شرکت با قیمت‌های جدید و با حفظ حق هرگونه تغییر در شرایط اعلامی در زمان تحویل خودرو و در قالب طرح پیش‌فروش به متقاضیان ارائه می‌شود.

f2e20890 9f1d 4dcb a63f b6872ed66c8c - فهرست افزایش قیمت محصولات DS در ایران منتشر شد

پیش از این شرکت‌های مختلف واردکننده‌ی خودرو از جمله ایرتویا واردکننده‌ی تویوتا، نگین خودرو واردکننده‌ی محصولات رنو فرانسه، جهان نوین آریا واردکننده‌ی محصولات نیسان ژاپن از جدیدترین قیمت‌ محصولات خود که غالبا شاهد رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی در قیمت خودروهای آن‌ها بوده‌ایم؛ رونمایی کرده‌اند.

این درحالی است که مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت همواره بر کاهش قیمت خودروهای خارجی پس از آغاز به کار مجدد سامانه ثبت سفارش خودرو و ورود خودروهای مانده در گمرکات کشور تأکید داشتند. اما به نظر می‌رسد افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو از یک سو و در سوی مقابل افزایش روزافزون قیمت ارز، نه‌تنها قیمت خودرویی را کاهش نمی‌دهد بلکه باید  در انتظار افزایش پیاپی قیمت‌ها در ماه‌های آتی از سوی واردکنندگان و فعالان بازار خودرو باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.