آماده سازی کونیگزگ آگرا RS برای سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت

به‌ نظر می‌رسد که مقامات شرکت سوئدی کونیگزگ با تکیه بر توانایی‌های مدل آگرا RS، پیش از اقدام به ثبت رکورد جدید نهایت سرعت، به دنبال رقیب جدی هستند.

حدود سه ماه پیش بود که کونیگزگ آگرا RS با ثبت سرعت میانگین ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت در مسیر رفت و برگشت، به‌عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان شناخته شد. آگرا RS علاوه بر این عملکرد خارق‌العاده، با رسیدن به نهایت سرعت ۴۵۷.۴۹ کیلومتر بر ساعت، رکورد بالاترین سرعت در جاده‌ی عمومی را هم از آن خود کرد.

تمام این اعداد باورنکردنی هستند؛ اما آیا محصول پرقدرت کونیگزگ توانایی رسیدن به سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت و شکستن مرز سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت را هم خواهد داشت؟

440ab0ba 9555 4038 8ec1 821bf36fd376 - آماده سازی کونیگزگ آگرا RS برای سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعتبر اساس نظر کارشناسان، بزرگ‌ترین مانع برای رسیدن به این سرعت، تایرها هستند. با این‌حال آگرا RS با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ که به‌صورت استاندارد همراه آن ارائه می‌شود، به سرعت ۴۵۷.۴۹ کیلومتر بر ساعت رسید. البته تنظیمات خاص تایرها در هر خودرو قابل درک است؛ اما باید در نظر داشت که این تایرها برای استفاده در جاده طراحی شده‌اند و با تایرهای مخصوص مسابقه یا مخصوص سروکار نداریم.

1ead76f8 c21b 42cf 8a67 140b6aab88e5 - آماده سازی کونیگزگ آگرا RS برای سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت

کریستیان فن کونیگزگ، مدیر عامل شرکت سوئدی کونیگزگ، در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال با اریک اشمدینگ، مدیر تولید شرکت میشلن در مورد تایرها و توانایی نهایت سرعت آگرا RS گفتگو کردند. اشمدینگ اعتراف می‌کند که این نوع تایرها، برای سرعت‌های بالای ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت طراحی نشده‌اند:

با اینکه این تایرها برای سرعت‌های پایین‌تر در نظر گرفته شده‌اند؛ اما تیم ما از توانایی‌ بالای آن‌ها آگاه بود.

8d2cf2b1 cf9e 4ab0 a204 e4c91ee7363b - آماده سازی کونیگزگ آگرا RS برای سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت

بزرگ‌ترین مشکلی که تایرها با آن مواجه هستند، دمای زیاد آن‌ها در سرعت‌های بالا است. با چرخش بیشتر و سرعت بالاتر، دمای تایرها بسیار بیشتر می‌شود. در صورتی که آگرا RS در زمان کمی به سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت برسد، احتمالاً تایرها دوام لازم را خواهند داشت. اشمدینگ گفت:

اگر خودرو در زمان کمی به سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت برسد، ولی تا رسیدن به سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت (۳۰۰ مایل بر ساعت) ۵ دقیقه طول بکشد، تایرها جواب نخواهند داد.

با این حساب، آیا مقامات کونیگزگ به دنبال شکستن این مرز هستند؟

1eb92439 9937 4ca1 aa0d 2a26d6b675b3 - آماده سازی کونیگزگ آگرا RS برای سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت

کونیگزگ می‌گوید:

اگر راننده‌ای برای ثبت این رکورد در دسترس باشد، باید گفت که کاملاً امکان‌پذیر است.

با تنظیم خودرو برای دستیابی به دور موتور بالاتر و نسبت دنده‌های بیشتر، تیم ما می‌تواند آگرا RS را برای رسیدن به این سرعت، آماده کند. اما با وجود جنبه‌های غیر قابل کنترل بسیار در جاده، مانند حیوانات، علف‌های خشک، دست‌اندازها و باد، رانندگی در این سرعت بسیار خطرناک است. این کار شدنی است؛ اما فعلاً در اولویت تیم مهندسی شرکت ما نیست.

d5eb0b59 4588 4280 a64d c08f23d9612a - آماده سازی کونیگزگ آگرا RS برای سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت

احتمالاً در صورت ورود جدی شرکت‌های دیگر به ثبت رکورد ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت، مقامات کونیگزگ راننده‌ای شجاع برای آگرا RS پیدا خواهند کرد. شاید ابرخودروی جدید هنسی، رقیب جدی کونیگزگ باشد؛ البته سکوت چندماهه‌ی مقامات بوگاتی هم چندان بی‌معنی نیست.

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.