دارا خسروشاهی: تا ۱۸ ماه آینده خودروهای خودران اوبر وارد جاده‌ها می‌شوند

اوبر ظاهرا قصد دارد کل ناوگان خود را به خودروهای خودران مجهز کند.

دارا خسروشاهی، مدیر عامل اوبر در رویداد #TheYearAhead با بلومبرگ مصاحبه کرد و اطلاعات بیش‌تری از برنامه‌های اوبر درباره‌ی خودروهای خودران در میان گذاشت.

خسروشاهی اگرچه بیان کرد که هنوز فاصله‌ی زیادی با خودرو خودران واقعی برای تمام مصارف داریم، اما اعلام کرد که اولین وسیله‌ی نقلیه خودران اوبر به زودی در خیابان‌ها به حرکت در خواهد آمد.

وی افزود:

من باور دارم در عرض ۱۸ ماه بعد، خودروهای خودران ما، نه به صورت آزمایشی بلکه به صورت عملی، در جاده‌ها خواهند بود.

اوبر خودروهای اتوماتیک خود را در چند پروژه‌ی آزمایشی مختلف در جاده‌ها قرار داده است که آخرین آن در آریزونا بوده است. خسورشاهی تشریح کرده که چگونه خودروهای خودران رفته رفته وارد مجموعه‌ی خودروهای مورد استفاده‌ی اوبر در شبکه‌ی خودرویی این کمپانی شده و به مرور بخش بزرگی از خودروهای مورد استفاده به نمونه‌های خودران تبدیل خواهند شد.

به گفته‌ی مدیر عامل اوبر، به عنوان مثال ممکن است در شهری نظیر فینیکس شاید در ۹۵ درصد از موارد شرایط نقشه‌برداری کامل و بی‌نقص نباشد یا آب و هوا مساعد نباشد یا عوامل دیگری باعث شود که اوبر مجبور به ارسال راننده برای کاربری شود که درخواست خودرو کرده، حال آنکه در صورت مساعد بودن شرایط که احتمالا شامل ۵ درصد موارد خواهد بود، اوبر خودروی خودران ارسال خواهد کرد.

استفاده ۵ درصدی از خودروهای خودران در سرویس‌های این استارتاپ به گفته‌ی خسروشاهی به مرور افزایش یافته و از ۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. اوبر در تلاش است تا الگوریتم خودروهای خودرانش را بیش از پیش توسعه دهد.

خسروشاهی بر همین اساس گفت در عرض ۵ سال می‌توانند رانندگی خودران بی‌نقصی در فینکس داشته باشند.

خسروشاهی افزود اوبر سپس مجبور خواهد شد الگوریتم خودرهای خودرانش را در تمام شهرها آموزش داده و از این‌رو انتظار می‌رود طی ۱۰ تا ۱۵ سال قادر باشند با تکنولوژی خودران به صورت بی‌نقص در اغلب شهرها خدمت‌رسانی کنند.

بعد از این که از خسروشاهی سوال شد که آیا کودکی که امروزه متولد می‌شود نیازی به فرا گرفتن رانندگی دارد یا خیر، او با اطمینان پاسخ داد که باور ندارد آن‌ها چنین نیازی داشته باشند.

منبع TECHCRUNCH

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.