صرفه‌جویی ۱۳۳ میلیون دلاری آئودی با اجرای پیشنهادهای کارکنان

شرکت خودروسازی آلمانی آئودی با جمع‌آوری و عملی کردن پیشنهادهای کارگران کارخانه‌های خود، در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۳۳ میلیون دلار در مخارج صرفه‌جویی کرد.

به‌ نظر شما مدیران تا چه اندازه به نظرات کارمندان شرکت خود اهمیت می‌دهند؟ آیا کارمندان شرکت‌های بزرگ به صرفه‌جویی در مخارج شرکت فکر می‌کنند؟ جواب این سؤالات در بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی مبهم است؛ اما کارگران کارخانه‌های آئودی در شهرهای اینگولشات و نکازاولم آلمان با صرفه‌جویی ۱۳۳ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷، نقش مهمی در کاهش مخارج این شرکت خودروسازی داشته‌اند.

abd12d78 9abe 4e16 9110 e27671b01443 - صرفه‌جویی ۱۳۳ میلیون دلاری آئودی با اجرای پیشنهادهای کارکنان

یوآخیم کریگ، رئیس بخش سازمان‌دهی و مشاوره‌ی آئودی، می‌گوید:

ما همیشه کارمندان خود را به بررسی محیط کاری و وضع موجود آن تشویق می‌کنیم؛ چراکه خلاقیت و نوآوری تمام کارمندان آئودی، عامل‌های موفقیت حیاتی این شرکت هستند.

۵۰ سال است که مقامات آئودی برنامه‌ی پیشنهادات کارمندان و اخیراً از سال ۱۹۹۴ «برنامه‌ی ایده‌ها» را دنبال می‌کنند. این برنامه فقط به دنبال ایده‌های بزرگ و انقلابی نیست و کوچک‌ترین نظرات هم می‌توانند هزاران دلار برای شرکت نفع داشته باشند. با اجرای پیشنهادات کوچک در بخش‌هایی که مستقیماً به شرایط کاری یا به زیرساخت‌ها مربوط هستند، میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی می‌شود.

ccc40adf 4b54 4f9c a29a c6a51a49442f - صرفه‌جویی ۱۳۳ میلیون دلاری آئودی با اجرای پیشنهادهای کارکنان

کلایوس میترمایر، رئیس انجمن کارگران آئودی، می‌گوید:

این نیروی کار ما است که موفقیت‌های بلندمدت شرکت را ممکن می‌کند و «برنامه‌ی ایده‌ها» کاملاً مصداق این ادعا است. بسیار مهم است که همکاران ما نتیجه‌ی پیشنهادات کاربردی که به شرکت تقدیم می‌کنند، به‌صورت مستقیم حس کنند.

در بخش توسعه و ساخت پیشرانه، دو کارگر به وضعیت سیستم تهویه و روشن بودن شبانه‌روزی آن توجه کردند. این دو فرد پیشنهاد دادند که سیستم تهویه در طول روزهای کاری هفته، فقط از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب روشن باشد و در زمانی که کارگران در کارخانه نیستند، سرعت فن‌ها کمتر شود. این پیشنهاد به‌ظاهر ساده، سالانه حدود ۱۲۲ هزار دلار (معادل ۱۰۰ هزار یورو) در مخارج شرکت صرفه‌جویی ایجاد می‌کند.

بسیاری از پیشنهادات کارگران، منجر به صرفه‌جویی زمان شده است. به‌عنوان مثال، دو کارآموز پیشنهاد دادند که آچارگشتاور و آچاربکس‌های مختلف در رنگ‌های سبز و قرمز باشند تا کار با آن‌ها راحت‌تر و احتمال استفاده از ابزار نامناسب کمتر شود. پیشنهاد سه کارگر دیگر که در بخش کیفیت بدنه و بازوبسته شدن درها فعالیت می‌کردند، باعث کاهش زمان میانگین از ۳۴ دقیقه به ۱۸ دقیقه و صرفه‌جویی سالانه ۲۰۰ ساعت شد. با کاهش زمان در این بخش، می‌توان در دیگر بخش‌های وقت‌گیر مونتاژ خودرو افزایش فعالیت داشت.

726b8b6e 8da2 4117 ad8e 907f3968b6c5 - صرفه‌جویی ۱۳۳ میلیون دلاری آئودی با اجرای پیشنهادهای کارکنان

در سال ۲۰۱۷ مقامات آئودی با اجرای ۱۰ هزار پیشنهاد که توسط کارگرهای خط تولید کارخانه‌های بروکسل و گیور تقدیم شده بود، ۴۰ میلیون دلار (۳۳ میلیون یورو) در مخارج سالانه صرفه‌جویی کردند. البته مدیران این شرکت آلمانی فقط به دریافت توصیه‌ها، ایده‌ها و پیشنهادها بسنده نمی‌کنند و به پیشنهادهایی که مفید هستند و اجرایی می‌شوند، بر اساس میزان صرفه‌جویی در مخارج کلان شرکت، پاداش ویژه تعلیق می‌گیرد.

پاداش دادن به کارمندانی که ایده‌های ناب و روش‌های سودمند دارند، علاوه بر تشویق خلاقیت و نو‌آوری، به منافع شرکت و صرفه‌جویی در منابع مالی نیز کمک می‌کند. این عمل، مصداق کامل شرایط برد-برد است.

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.