نگاه نزدیک به فورد موستانگ سریال نایت رایدر

به‌تازگی ویدئویی منتشر شده است که با نگاهی به روند آماده‌سازی فورد موستانگ مشهور سریال تلوزیونی نایت رایدر سال ۲۰۰۸، تشابه آن با نمونه‌ی ساخت شلبی را نشان می‌دهد.

درک این مطلب ممکن است برای خوانندگان جوان بسیار دشوار باشد؛ اما زمانی که پونتیاک فایربرد ترنس‌ ام (Pontiac Firebird Trans Am) به‌عنوان مدل سال ۱۹۸۲ عرضه شد، بسیار جذاب بود. وقتی که نمایش تلویزیونی نایت رایدر (Knight Rider) شروع شد، این خودرو با رنگ سیاه صیقلی، چراغ‌های قرمز در جلو، صدای گوش‌خراش پیشرانه و دکمه تقویت توربو بسیار عالی به نظر می‌رسید. پونتیاک بسیار محبوب بود و افراد علاقه‌مند زیادی برای خرید نسخه‌ای از ترنس ام (Trans Am)‌ پیدا می‌شدند که در نمایش تلویزیونی نایت رایدر شرکت داشت.

4bda544d b05d 4c05 94c1 7cd8e129136d - نگاه نزدیک به فورد موستانگ سریال نایت رایدر

به دلایل زیادی پونتیاک به‌جای استفاده از علامت مخصوص ترنس ام و افزودن ۵۰۰۰ دلار به قیمت خودرو، به شرکت تولیدکننده نمایش گفت که هیچ نشانی از پونتیاک ترنس ام در خودرو قرار ندهد و به این اسم ارجاع نکند. به همین دلیل نمایش اصلی و اولیه K.I.T.T. (نام دیگر نایت رایدر) هیچ نشانه خاصی از خودروی ترنس ام نداشت و همین باعث شد پونتیاک نیازی به پرداخت حق نمایش محصول نداشته باشد.

کمی خنده‌دار است ولی پس از آن، سری جدید مجموعه تلویزیونی نایت رایدر ۲۰۰۸ تولید شد و این بار محصولاتی از خودروهای فورد نمایش داده می‌شدند که بهترین آن‌ها خودروی ۵۴۰ اسب بخاری موستانگ شلبی GT500KR بود؛ البته همراه آن خودروهای دیگری که در سال ۲۰۰۸ ساخته می‌شد نیز حضور داشتند. در واقع می‌توان با اطمینان گفت که رقابت مخفی بین مدیران دیربورن (شهری در ایالت میشیگان و از توابع دیترویت) برای افزایش زمان نمایش خودروهای شرکت‌ها وجود دارد.

کسانی که اولین سری نایت رایدر را دیده بودند به‌سختی می‌توانستند سری جدید را تماشا کنند. یکی از نکات جالب توجه در این سری، استفاده از خودرویفورد موستانگ V6 به‌جای موستانگ شلبی مشکی با ورودی هوای قرمز روی کاپوت بود. در حقیقت نایت رایدر خودروی فورد موستانگ V6 را با تغییراتی در شکل و شمایل به‌جای شلبی جا زده است؛ بله چنین چیزی واقعیت دارد.

0fba7af6 c65c 4dbf bd11 2133b3041f37 - نگاه نزدیک به فورد موستانگ سریال نایت رایدر

برای پیگیری این داستان، با کریستوفر راتوفسکی از کانال یوتیوب TheAficionauto همراه می‌شویم. راتوفسکی مصاحبه‌ای با ریچارد مورای داشت و در این مورد سؤالاتی مطرح کرد. مورای صاحب خودروی موستانگ استفاده‌شده در نمایش بود که برای صحنه‌های آن و گرفتن عکس‌های پر زرق‌وبرق به کار گرفته می‌شد. او طرفدار خودروهای موستانگ و جمع‌کننده خاطرات تلویزیونی است. به نظر مورای، خودرویی که در سال ۲۰۰۸ در مجموعه K.I.T.T. استفاده شده، خودروی فورد موستانگ V6 است.

78927470 d533 4250 94a6 4c006240ec74 - نگاه نزدیک به فورد موستانگ سریال نایت رایدر

در ویدئوی زیر تمام این مسائل بحث می‌شود که شاید جالب باشد. خودرو به‌تنهایی بسیار فوق‌العاده و چشم‌نواز است؛ ولی کتمان حقیقت در مورد یک خودرو نمی‌تواند کار خوب و پسندیده‌ای باشد. سری جدید نایت رایدر احتمالا به‌زودی ساخته خواهد شد ولی آن‌طور که راتوفسکی می‌گوید، نمی‌توان از عمل ناپسند مسئولان آن گذشت. به نظر می‌رسد می‌توان درس‌های ارزشمندی از این شکست فورد آموخت و شاید تجربه‌ای برای تماشای نمایش‌های تلویزیونی در آینده باشد.

دانلود

 

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.