ثبت پتنت شیشه‌ای برای مقابله با حرکت‌زدگی در خودروهای خودران

رخ دادن حرکت‌های ناخواسته یا حرکت به‌نحوی که برای سرنشین ناخوشایند باشد، از چالش‌های پیش روی طراحی در خودروهای خودران است.

 حرکت خودرو به‌ سمتی که شما انتظار ندارید، ممکن است باعث به‌هم خوردن حال شما شود. این مشکلی است که خودروهای خودران ممکن است برای سرنشینان به‌وجود بیاورند. تنها چیزی که برای رفع این مشکل نیاز دارید استفاده از یک پوشش چشمی است. پژوهشگران دانشگاه میشیگان حق اختراع سیستمی (پتنت) را ثبت کرده‌اند که می‌تواند با استفاده از عینک یا هدست، از برقرار نشدن ارتباط بین حس حرکتی مغز شما و چیزی که می‌بینید، جلوگیری کند. این دستگاه با استفاده از مجموعه‌ای از لوله‌های فعال ترتیبی، حرکت خودروی خودران را در نمای محیطی شما تقلید و بازسازی می‌کند و بدن شما را به‌عنوان چارچوب مرجعی قرار می‌دهد تا امکانی را فراهم آورد که شما بتوانید موبایل‌ خود را بدون اینکه احساس تهوع داشته باشید، چک کنید.

این فناوری در خودرو جاسازی می‌شود؛ ولی ماهیت طراحی آن به‌گونه‌ای است که می‌توان آن را حمل کرد. سیستم جدیدی که شرکت اوبر در خودرو‌های خود استفاده می‌کند شبیه‌ به همین مفهوم است؛ ولی سیستم اوبر بیشتر از اینکه حرکات خودرو را تقلید کند، متکی به نیت سرنشین طراحی شده است و حواس او را پرت می‌کند.

پژوهشگران هنوز تضمینی برای استفاده‌ از این فناوری ارائه نداده‌اند، چراکه فعلا در مرحله‌ی آزمایشی است؛ اما قصد دارند با‌ تماس‌ با خودروسازان و تهیه‌کنندگان خودرو این محصول را وارد سیستم حمل‌ونقل کنند. دانشگاه میشیگان خاطرنشان کرد که تقریبا به‌ نصف بزرگ‌سالانی که در خودروهای خودران به‌عنوان مسافر کتاب می‌خوانند حالت‌ تهوع دست می‌دهد و حتی افراد بیشتری، احساس بدی در خودروی بدون راننده دارند. اگر فناوری خودران وارد جریان اصلی شود، اختراعاتی مانند دستاورد پژوهشگران دانشگاه میشیگان حیاتی خواهند بود.

 

منبع ENGADGET

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.