۲۴ شاسی بلند خودران به ناوگان تست اپل اضافه شدند

 نهاد مدیریتی خودروهای کالیفرنیا اظهار کرد که اپل از ژانویه سال پیش تاکنون، ۲۴ دستگاه لکسوس RX450h برای آزمایش فناوری خودران، به ثبت رسانده است.

اپل در ماه آوریل سال گذشته، مجوز تست فناوری خودران را از دولت کالیفرنیا دریافت کرد و به گزارش بلومبرگ، از آن زمان تاکنون موفق شده است تست خود را از سه خودرو به ۲۷ خودرو ارتقاء دهد. همان‌طور که در ماه‌های اخیر شاهد نگاهی اجمالی به این فناوری بودیم، زمانی که چالش توسعه خودروهای خودران مطرح بود، اپل تصمیم داشت سیستمی را پیاده‌سازی کند که قابل استفاده در سایر خودروها نیز باشد.

یک برنامه ثبت اختراع که توسط مدیر تحقیقاتی AI، روسلان سالاخوتدینو ارائه شد، بخش‌هایی از توسعه فناوری اپل را که معمولا پنهان می‌ماندند پرده‌برداری کرد. همچنین تصاویری که توسط مک‌کالیستر هیگینز (یکی از مؤسسان Voyage) فاش شده، این فناوری را در معرض دید قرار داده است.

87d7d131 d209 4da0 a4b9 6891353b1692 - ۲۴ شاسی بلند خودران به ناوگان تست اپل اضافه شدند

البته نباید فراموش کرد که توسعه‌دهندگان بسیاری در حوزه وسایل نقلیه خودران وجود دارند که رقیبان اپل محسوب می‌شوند. شرکت‌هایی نظیر ویمو، اوبر، تویوتا، رنو، بایدو، مرسدس بنز، ولوو، هوندا و یاندکس، همگی در زمینه‌ی فناوری وسایل نقلیه خودران فعالیت می‌کنند و حتی برخی از آنان تاکنون تست‌های عملیاتی بسیار بزرگ‌تری نسبت به اپل داشته‌اند. به عنوان مثال، ویمو وسایل نقلیه خودران خود را در کالیفرنیا، واشنگتن، تگزاس، آریزونا، جورجیا و میشیگان تست می‌کند و قصد دارد خودروهای خودران خود را به ۶۰۰ دستگاه کرایسلر پسیفیکس افزایش دهد.

در همین حال، اوبر طی دو سال گذشته این فناوری را در مناطق مختلفی از جمله کالیفرنیا، آریزونا و پنسیلوانیا تست کرده است؛ همچنین سال گذشته قراردادی با ولوو امضا کرده که ۲۴ دستگاه شاسی‌بلند خودران XC90 را برای آن به ارمغان خواهد آورد. با این تفاصیل، تاکنون اپل برای دستیابی به این فناوری تلاش چندانی انجام نداده است.

 

منبع ENGADGET

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.