رنو، نیسان، میتسوبیشی، پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان شد

بر اساس آمار رسمی منتشر شده، گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی با فروش ۱۰.۶۱ میلیون دستگاه و عبور از فولکس واگن، پرفروش‌ترین گروه خودروسازی سال ۲۰۱۷ شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحاد رنو-نیسان با پیوستن شرکت میتسوبیشی موتورز و کنار زدن غول خودروسازی آلمان یعنی گروه فولکس واگن، در سال ۲۰۱۷ پرفروش‌ترین گروه خودروسازی شد.

ebf0fedc 0cbe 441b afd6 1a4e19f670cc - رنو، نیسان، میتسوبیشی، پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان شد

نیسان و رنو در سال گذشته‌ی میلادی، به ترتیب حدود ۵ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار دستگاه فروش داشته‌اند. با افزودن فروش ۱ میلیون ۳۰ هزار دستگاه محصولات میتسوبیشی، گرو خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی در مجموع حدود ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار دستگاه خودرو (کلاس سبک وزن) در سال ۲۰۱۷ فروخته است. این در حالی است گروه خودروسازی فولکس واگن که با برندهای زیرمجموعه‌ مانند آئودی، اشکودا، سئات و پورشه پرفروش‌ترین گروه سال ۲۰۱۶ بود، در سال ۲۰۱۷ در مجموع حدود ۱۰ میلیون ۵۳۰ هزار دستگاه خودرو (کلاس سبک وزن) فروش داشته است.

44eb215d 532b 4e02 b0bb b78030e07c63 - رنو، نیسان، میتسوبیشی، پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان شد

گروه خودروسازی تویوتا که در سال ۲۰۱۶ مقام دوم فروش را داشت، با یک پله سقوط ،سال گذشته میلادی حدود ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو فروخته است. این رقم کامیون‌های شرکت هینو موتورز (Hino Motors) که در کلاس خودروهای سنگین قرار می‌گیرند را شامل نمی‌شود.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ با تلاش در افزایش فروش محصولات، به‌دنبال کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌های لازم برای توسعه‌ی فناوری‌های نسل بعدی صنعت خودروسازی همچون خودروهای خودران، برقی و سرویس‌های حمل و نقل اشتراکی هستند. هدف اصلی مدیران گروه رنو-نیسان نیز همین مورد بوده است؛ در واقع یکی از اهداف اصلی خرید شرکت میتسوبیشی موتورز در سال ۲۰۱۶ که البته رقیب کوچک نیسان هم محسوب می‌شود، دستیابی به فروش و سرمایه‌ی بیشتر بود.

5a722e648db2a f94f9e85 80a6 4893 bb71 b5bc4b5fd86b - رنو، نیسان، میتسوبیشی، پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان شد

کارلوس گوسن، مدیرعامل گروه رنو-نیسان متعهد شده است که با افزایش فروش سالانه به ۱۴ میلیون دستگاه، از این فرصت برای صرفه‌جویی مخارج تا ۱۰ میلیارد یورو (حدود ۱۲ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۲ استفاده کند. مقامات رنو، نیسان و چند شرکت دیگر به‌دنبال اشتراک گذاری قطعات و پلتفرم‌های خودرو هستند تا هزینه‌های تحقیق و توسعه را کاهش و سود را حاصله را افزایش دهند. مدیران شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا نیز با همکاری شرکت‌های مزدا و سوزوکی در ساخت و بازاریابی خودروهای برقی و دیگر فناوری‌های نوین، رویکرد مشابهی در پیش گرفته اند. اما تمام شرکت‌های خودروسازی، افزایش کارایی و سود را در همکاری توسعه‌ی زیرساخت‌ها با برندهای دیگر نمی‌بینند.

7e74c8d8 dad6 409a 8615 198eee656c44 - رنو، نیسان، میتسوبیشی، پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان شد

به عنوان مثال، گروه خودروسازی جنرال موتوز علاقه‌ای به خرید دیگر برندها ندارد. مقامات این شرکت آمریکایی با فروش زیر مجموعه‌ی اروپایی خود، اوپل؛ به گروه پژو-سیتروئن (PSA) و اشاره به مهم نبودن بزرگ بودن یک گروه خودروساز، به روش‌های دیگری روی آورده‌اند. به‌نظر می‌رسد که با توجه به افزایش فروش ۶.۸ درصدی این شرکت در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر، استراتژی جدید مقامات جنرال موتوز مفید بوده است.

این درصد در مقایسه با افزایش فروش ۵، ۴.۳ و ۴.۸ درصدی ۶ ماهه‌ی نیسان، میتسوبیشی و رنو جالب توجه است. در اوایل سال ۲۰۱۸ بود که مقامات جنرال موتورز به تصمیم خود مبنی بر تولید وانت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای جدید و کم‌خرج برای بازار جهانی و محصولات برند لوکسکادیلاک برای خریداران نسل جدید اشاره کردند.

منبع REUTERS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.