بررسی تخصصی اچ سی کراس پلاک اروندی (H30 Cross) با پلاک اروند

با سلام به همه دوستان وب سایت اروند پلاک.امروز قرار است به بررسی خودروی اچ سی کراس بپردازیم.این مطلب رو به در خواست چندین کاربر وب سایت می نویسم و باز هم به دلیل دیر نوشتن این مطلب از شما عذر می خواهم.در ابتدا باید بگوییم اچ سی کراس  هنوز مدل جدید ندارد و تصاویری که از این خودرو در چند سایت داخل منشر شده مربوط به کانسپت شرکت چری است .

 

این خودرو در بازار امارات در مدل دستی ۵۳,۹۷۰  درهم و در مدل اتوماتیک دارای قیمت ۶۰,۷۹۵ درهم است.این یعنی خودرو را شما حتی به صورت اروند نیز وارد کنید از نظر قیمتی با مدل ملی یک قیمت می شود.دلیل این مسئله این است که خودرو های ساخت کشور چین و پژو بدلیل واردات از نظر کانال های دولتی و حذف عوارض و همچنین توافق های دولتی با قیمت کمتر نیز خریداری می شوند پس باید این خودرو را از گزینه های اروندی خود حذف کنید.

H30 cross 2 - بررسی تخصصی اچ سی کراس پلاک اروندی (H30 Cross) با پلاک اروند

 اچ سی کراس محصول شرکت دانگ فنگاست و در دسته خودرو های کلاس کراس اور قرار دارد طبق گفته شرکت های چینی و ایران اما از نظر ما اروند پلاک این خودرو یک هاچ بیشتر نیست.این خودرو به خوبی در کشور ایران مورد استقبال قرار گرفته است البته شاید دلیل اصلی این میل به خرید بازار محدود و تنظیم شده ایران باشد چرا که بسیاری از برند های برتر دنیا براحتی با ارائه مدل هایی هم قیمت می توانند این خودرو را کنار بزنند.

H30 cross 1 - بررسی تخصصی اچ سی کراس پلاک اروندی (H30 Cross) با پلاک اروند

موتور اول استفاده شده در این خودرو از نوع TU5 است و دارای حجم ۱۵۸۷ سی سی که در مدل دنده اتوماتیک این خودرو خروجی های آن به ترتیب ۷۸ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۱۴۲ نیوتن بر متر است.

H30 cross 22 - بررسی تخصصی اچ سی کراس پلاک اروندی (H30 Cross) با پلاک اروند

همچنین موتور دومی نیز برای اچ سی کراس استفاده شده که از نوع A16 جدید با حجم ۱۵۵۶ می باشد که این موتور نیز دارای خروجی های قدرت ۹۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن بر متر است.

H30 cross 21 - بررسی تخصصی اچ سی کراس پلاک اروندی (H30 Cross) با پلاک اروند

بیشترین سرعتی که این خودرو می تواند داشته باشد بسته به گیربکس و موتور  بین ۱۷۸ تا ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.گیربکس های قابل انتخاب این خودرو از نوع های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک است و همگی مطمئنا محور جلو هستند.

H30 cross 20 - بررسی تخصصی اچ سی کراس پلاک اروندی (H30 Cross) با پلاک اروند

مصرف سوخت در خودروی اچ سی کراس به صورت ترکیبی بین ۶ تا ۷ لیتر است .که با توجه باک ۵۱ لیتری این ماشین می تواند بیش از ۵۰۰ کیلومتر را با یک باک بنزین طی کند.

این خودرو از نظر ابعادی به ترتیب دارای طول / عرض / ارتفاع  و فاصله بین  دو محور ۲۶۱۰/۱۵۲۸/۱۷۶۰/۴۳۵۱ میلیمتر می باشد.که در زیر تصویر ارائه شده بهتر میتواند شما را راهنمایی کند.همچنین دارای وزن ۱۲۳۰ کیلوگرم است.رینگ استفاده شده برای اچ سی کراس دارای سایز ۱۶ اینچ آلمینیومی است و دارای لاستیک ۲۰۵/۵۰ R16 تمام فصل است.

H30 cross 12 - بررسی تخصصی اچ سی کراس پلاک اروندی (H30 Cross) با پلاک اروند

در طراحی اچ سی کراس در نمای بیرونی اولین چیزی که نظر ما را جلب می کند وجود تعدا زیادی فلاپ است که در سپر ها  و گلگیر ها نصب شده است.در نمای جلوی خودرو نیز چراغ های کشیده و برجسته را می توانید ببینید که به جلوپنجره ی و کاپویت کشیده متصل می شود.به بخش کنار خودرو که نگاه کنید هم متوجه یک خط سرتا سری از ابتدا تا انتها و وجود یک باربند فابریک خواهید شد اما یک مورد دیگر که شاید زیاد جذاب نیست استفاده از رینگ های سایز ۱۶ است که زیاد در خور یک خودروی کلاس کراس اوور نیست.

H30 cross 24 - بررسی تخصصی اچ سی کراس پلاک اروندی (H30 Cross) با پلاک اروند

نمای عقب خودرو را می‌توان بهترین بخش این خودرو دانست، به‌طوری که چراغ‌های کشیده در دو سمت خودرو، شیشه‌ی عقب خودرو را در بر گرفته است. چراغ‌های ترمز، هم از نوع LED و هم از نوع هالوژنی هستند که قسمت LED آن‌ها به شیشه‌ی عقب خودرو چسبیده است. سپر عقب خودرو دارای بخشی به رنگ نقره‌ای است که تداعی‌‌گر دیفیوزر است و چهره‌ی اسپرت‌تری به طراحی کلی بخش عقب خودرو داده است.به‌طور کلی نمی‌توان طراحی این خودرو را برای سال ۲۰۱۵ به بعد قابل قبول دانست و بر خلاف ایران خودرو که این خودرو را اسپرت و جوان‌پسند نامیده است، نمی‌توان این صفات را حتی با ارفاق به این خودرو نسبت داد.

H30 cross 29 - بررسی تخصصی اچ سی کراس پلاک اروندی (H30 Cross) با پلاک اروند

نیازی به تفکر در خصوص ظاهر اچ سی کراس نیست چرا که طراحی این محصول کاملا ناپخته و خام بوده و به هیچ وجه نمی توانید ما بین اجزای ظاهری این محصول هارمونی خاصی بیابید.از دیگر نقاط ضعف اچ ۳۰ کراس  در نمای جانبی کامل مشهود است چرا که بدنه این خودرو از عقب به جلو دارای شیب بسیاری بوده و این خودرو از نظر ظاهری گوه ای شکل کرده است.

چراغ های عقب این خودرو هم که به هیچ وجه با دیگر عناصر ظاهری هماهنگی ندارد و  دارای زیبایی خاصی نیست.البته طراحان H30 کراس سعی کرده اند به سبک محصولات ولوو چراغ عقب را در روی ستون و تا سقف امتداد دهند که بسیار ناشیانه این کپی برداری را انجام داده اند.

ایمنی 

  • ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم توزیع الکترونیکی  EBD
  • ۴ کیسه‌های هوای ایمنی
  • کسب فقط ۳ ستاره ایمنی از  شرکت ایمنی CNCAP

امکانات رفاهی

  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • آینه‌های جانبی گرم کن دار و برقی و همچنین دارای چراغ راهنما
  • بالابرهای برقی جلو و عقب
  • روکش چرمی فرمان
  • کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری روی فرمان
  • نمایشگر  ۶.۵ اینچی
  • مکان یاب
  • محفظه قرار گیری عینک
  • صندلی‌های عقب تاشو
  • سنسور پارک
  • دوربین عقب
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در ۶ جهت
  • سانروف برقی
  • نمایشگر اطلاعات خودرو
  • چراغ‌های ترمز و عقب LED
  • دیفیوزر  نمادین

گالری تصاویر اچ سی کراس پلاک اروند

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.