اولین تصویر ماهیندرا KUV100 در خیابان های تهران

شرکت خودروسازی عظیم‌ خودرو در نظر دارد به‌عنوان شریک تجاری ماهیندرای هند در ایران، اقدام به تولید و عرضه خودروهای این برند کند. بر همین اساس در دومین نمایشگاه خودرو تهران که چندی پیش در شهر آفتاب برگزار شد، مدیران ارشد این شرکت با حضور اصحاب رسانه در روز ویژه خبرنگاران، از سه مدل ایکس‌یو‌وی ۵۰۰، کی‌یو‌وی ۱۰۰ و پیکاپ اسکورپیو پرده‌برداری کردند.

طبق گفته مدیران ارشد این شرکت، عظیم‌ خودرو برنامه دارد با تیراژ ۷هزار دستگاه در سال خودروهای ماهیندرا را روانه بازار ایران کند. همچنین باتوجه به روند تجهیز و توسعه خط تولید که حدود یک‌سال زمان نیاز دارد، بنا به نیاز بازار تعداد محدودی خودرو به‌صورت CBU وارد کشور شده و به خریداران تحویل داده می‌شود.

به‌نظر می‌رسد اولین مدل ماهیندرا که وارد خیابان‌های کشور شود، کی‌یو‌وی‌۱۰۰ باشد که به گفته مدیران ماهیندرا، در سگمنت ‌Compact SUV جای می‌گیرد. بر همین اساس در حال‌حاضر یک دستگاه از این خودرو در خیابان‌های تهران با پلاک گذرموقت تردد می‌کند که این موضوع نشان از گذراندن مراحل همولوگیشن برای دریافت مجوزهای لازم برای تولید و عرضه دارد.

41 2 - اولین تصویر ماهیندرا KUV100 در خیابان های تهران

ماهیندرا KUV100

اما نکته قابل توجهی که در خصوص مدل‌های ماهیندرا وجود دارد، سبک طراحی آن‌ها بوده که نسبت به سلیقه مشتریان ایرانی بسیار متفاوت است. در واقع ظاهر خودروهاى ماهیندرا کاملا سبک طراحى هندى را به ما نشان مى‌دهد که تا حدى با خواسته مشتریان ایرانى فرق دارد. حال باید دید که خودروسازی عظیم‌خودرو برای معرفی محصولات ماهیندرا در ایران چه برنامه‌هایی را اجرایی خواهد کرد.

ماهیندرا کی‌یو‌وی‌۱۰۰ خودرویی اقتصادی است که از یک پیشرانه ۲/۱‌لیتری با توان تولید ۷۷‌اسب‌بخار و ۱۹۰ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌گیرد. انتقال قدرت در این خودرو توسط جعبه‌دنده ۵‌سرعته دستی انجام می‌شود که نیروی تولید‌شده موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم صوتی با شش بلندگو به‌همراه بلوتوث، غربیلک فرمان چند‌منظوره و جعبه خنک‌شونده اشاره کرد. در بحث ایمنی نیز ماهیندرا برای این خودرو سیستم ABD،EBD،CBC را درنظر گرفته است.

از آن‌جایی‌که نشان تجاری ماهیندرا مدتی است همکاری خود را با سانگ‌یانگ کره‌‌جنوبی آغاز کرده، می‌توان رگه‌هایی از طراحی محصولات سانگ‌یانگ را در محصولات ماهیندرا نیز مشاهده کرد.

به‌عنوان مثال نمای جلوی کی‌یو‌وی ۱۰۰ شباهت زیادی با سانگ‌یانگ تیوولی دارد که به‌دلیل استفاده کردن از چراغ‌های بزرگ، تاحدی توانسته‌اند سلیقه هندی را به آن اضافه کنند.

درکل باید گفت که ظاهر این خودرو یکی از وجوه تمایز آن با سایر خودروهای موجود در بازار به‌شمار می‌رود. پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمتی حدود ۴۰ میلیون‌تومان توسط عظیم‌خودرو به بازار عرضه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.