اولین رونمایی از خودری نسل جدید کیا اسپرتیج در چین

بلاخره خودروی محبوب کیا اسپرتیج از ماشین جدید خود رونمایی کرد.خودرویی کراس اوور که البته فعلا گفته شده فقط مخصوص به  بازار چین  است.خیلی دوست داشتیم بگوییم که این خودرو نسل چهارم است ولی بدلیل اینکه این خودرو بر روی همان پلت فرم قبلی تولید شده است پس فقط یک فیس لیفت است.در کشور چین کیا اسپرتیج با نام کیا KX5 به فروش می رسد.

kia sportage 1 538x337 - اولین رونمایی از خودری نسل جدید کیا اسپرتیج در چین

نسل قبلی اسپرتیج در چین با یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد. حال اما انتظار می‌رفت کیا برای نسل جدید اسپرتیج یک موتور کوچک‌تر توربوشارژ را ارائه کند ولی این‌طور نیست و سازنده کره‌ای این کراس‌اوور به‌اصطلاح جدید را با همان موتور ۲ لیتری قدیمی ارائه کرده است. رنج قیمتی اسپرتیج جدید نیز نسبت به قبل تغییری نداشته و با قیمتی بین ۱۴۴,۸۰۰ یوآن (۲۲,۸۰۰ دلار) تا ۱۸۹,۸۰۰ یوآن (۲۹,۹۰۰ دلار) به بازار عرضه خواهد شد.

kia sportage 4 538x327 - اولین رونمایی از خودری نسل جدید کیا اسپرتیج در چین

اما درحالی‌که کیا نسل جدید اسپرتیج را با پلت‌فرم و پیشرانهٔ قدیمی در چین عرضه خواهد کرد، خودروسازان چینی در این کلاس محصولات بسیار خوبی را با پلت‌فرم‌های جدید، پیشرانه‌های توربوشارژ جدید، نمایشگرهای لمسی بزرگ و طراحی‌های جسورانه تولید کرده‌اند؛ بنابراین کیا در بخش کراس‌اوورها موقعیت بدی در چین خواهد داشت و همین شرایط برای هیوندای هم وجود دارد.

 

 

کیا اسپرتیج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.