جلوگیری از افزایش قیمت خودرو های کمتر از ۴۵ میلیون تومان بدون منطق است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با توجه به افزایش قیمت ۳۵ درصدی موارد پلاستیکی، فولادی و الکترونیکی مورد استفاده در خودروها جلوگیری شورای رقابت از افزایش قیمت خودروهای تا سقف ۴۵ میلیون تومان منطقی نیست.

ولی ملکی در خصوص اختلاف قیمت کارخانه تا بازار خودرو در ایام شب عید، اظهار داشت: قیمت خودرو تابع عوامل متعددی است و یکی از دلایل آن افزایش تعرفه‌های واردات خودرو بود که ایجاد حباب قیمتی کرد و بر محصولاتی که شامل قیمت گذاری نیز نبودند اثر گذاشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواد اولیه تشکیل دهنده قیمت خودرو در حال حاضر منبعث  از تورم موجود قیمت مواد پلاستیکی، فولادی و الکتریکی است که ۳۵ درصد افزایش قیمت دارد، گفت: شورای رقابت از افزایش قیمت خودروها تا سقف۴۵ میلیون تومان جلوگیری می‌کند که از نظر من منطقی نیست اما سایر خودروها قیمت آزاد دارند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با در خصوص تاثیر افزایش تقاضا در افزایش قیمت خودرو، اظهار داشت: افزایش تقاضا بر افزایش قیمت خودرو تاثیر گذار است، اما این افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد از طرف کارخانه سازندگان خودرو نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه زمانی که افزایش قیمت محصولات از جانب کارخانه‌های سازنده خودرو اعمال شود شورای رقابت وارد عمل می‌شود و قیمت‌ها را کنترل می‌کند، خاطرنشان کرد: نسبت به افزایش خودرو در بازار نیز سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده می‌تواند ورود پیدا کند و با دلالان و عاملان افزایش قیمت برخورد داشته باشد.

 

 

افزایش قیمت خودرو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.