مرسدس AMG GT ، شبحی در تهران

سریع و خشن اما بی‌نهایت زیبا. با این سه کلمه مثل آب خوردن می‌توان مرسدس بنز AMG GT را توصیف کرد. این اتومبیل سریع السیر که در گونه پایه رقیب مستقیم پورشه ۹۱۱ است، هرگز نمی‌تواند جانشین خوبی برای سری SLS باشد مخصوصا که با آن درب‌های پروانه‌ای و ظاهر نئوکلاسیک سریعا آدم را به دهه۷۰ میلادی می‌برد. در یک نگاه واقع بینانه AMG GT خودرویی مشابه با مرسدس اس‌ال کوپه است که وجوه لوکس مشابهی داشته ولی در بخش اسپورت سطح بالاتری دارد و در صورت ارتقا می‌تواند حتی برای مسابقات هم به کار گرفته شود.

البته این دومین خودروی اسپرت AMG است، AMG GT کوچک‌تر از SLS بوده و درب‌های گال‌وینگ ندارد، اما اصول و خط و مش خودروهای اسپرت و افسانه‌ای مرسدس بنز در آن حفظ شده است. از همان جلو نسل جدید چراغ‌های مرسدس بنز را می‌بینیم که هماهنگی کامل با جلوپنجره و نمای جلوی خودرو دارد، کاپوت کشیده را می‌بینیم که یکی از خصلت‌های اصیل خودرو می‌باشد و در زیر آن نیروگاهی پرقدرت خوابیده است. دریچه‌های روی گلگیر را داریم که یادآور آب‌شش‌های کوسه می‌باشد، آینه‌های اسپرت با طرح آشنای مرسدس را داریم که بر روی درب‌ها نشسته است، سقف شیب‌دار و مسابقه‌ای را داریم که بیشتر برای افزایش و بهبود ضریب آئرودینامیک و همچنین رقابت با رقبایی چون جگوار F-Type و پورشهٔ ۹۱۱ بدین شکل درآمده است.

در داخل کابین حس عجیبی راننده را متمرکز می‌سازد، احساس قدرت همچنان ادامه دارد. صندلی راننده با طراحی خاص و مقعر، شما را از پرت شدن به بیرون در پیچ‌ها محافظت می‌کند. طراحی کابین خیره‌کننده و منحصربه‌فرد است، همه چیز به‌درستی و به زیبایی هرچه تمام‌تر سر جای خود قرار گرفته است.

مرسدس AMG GT ، شبحی در تهران - مرسدس AMG GT ، شبحی در تهران

پیشرانهٔ این خودرو، یک نمونه هشت سیلندر وی‌شکل بنزینی به حجم ۴ لیتر است که مجهز به توربوی دوقلو بوده که از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. خب جنس ما جور شد. مجموعه موتور۸ سیلندر، سیستم دیفرانسیل عقب و اتاقی کوپه خاطرتی خوبی را برای عشاق ایرانی اتومبیل فراهم می‌کند مخصوصا آنها که هنوز هم ماسل‌کارهای آمریکایی دهه ۷۰ را فراموش نکرده‌اند.

بررسی بیشتر درباره این مرسدس نشان می‌دهد AMG GT حاضر در ایران این خودروی اسپرت از نوع ۵۰۳ اسبی بوده که طبق اعلام کارخانه، نهایت سرعتش به بیش از ۳۱۰ کیلومتر در ساعت، و شتاب اولیه با دیفرانسیل مجهز به کنترل الکترونیکی سه مرحله‌ای به حدود ۳٫۶ ثانیه می‌رسد ضمن اینکه سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را با این خودرو در کمتر از ۹ثانیه محقق می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.