معرفی 6 خودروی محبوب مردم دنیا در سالی که گذشت

 نمای کلی صنعت خودرو در سال ۲۰۱۷ یک نمای روشن و امیدبخش است. با رشدی به میزان ۲.۴ درصد در مجموع، این صنعت در بخش خودروهای سبک ۲ میلیون فروش بیشتر را در بیش از ۵۲ بازار بزرگ جهان تجربه کرد و توانست روزهای بهتری برای خود رقم بزند. موتور رشد فروش جهانی در ۲ بازار هندوستان و برزیل با رشد حیرت‌انگیز ۱۷ درصدی رقم خورده در حالی که آمریکا، انگلستان، مکزیکف کره، چین و تایلند وضعیتی روبه رشد و باثبات را سپری کرده‌اند. طبق گزارش وب‌سایت جاتو، ایران به عنوان بزرگترین بازار خاورمیانه و شمال آفریقا در کنار پاکستان، مراکش و چند نقطه دیگر رشد مناسبی را تجربه کرده‌اند تا در مجموع فروش جهانی خودرو به بیش از ۹۳.۲۵ میلیون دستگاه برسد. این بین شش خودروی مشهور توانسته‌اند بیشترین حجم از تیراژ را به خود اختصاص دهند. جالب است که در بین ۲۵ مدل برتر فولکس واگن با ۵ سهمیه، هوندا با ۴ سهم، تویوتا با سه مدل ، و هیوندای و نیسان و فورد هر یک با دو مدل در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. ۶ خودروی برتر اما شرایط ویژه‌ای دارند.

نام اغلب‌شان را شنیده‌اید و حتی چند مدل از آنها را در ایران از نزدیک دیده‌اید. مثل همیشه یک پای قضیه ژاپنی‌ها هستند و اگر کره‌ای‌ها بگذارند پای دیگر قضیه به خودروهای آمریکایی و آلمانی مربوط می‌شود. تویوتا ۲ خودروی پرفروش در لیست ۶ تایی داشته و فولکس، نیسان، هوندا و فورد هم یک نماینده در این فهرست جادویی دارند. برندگان سال ۲۰۱۷ صنعت خودروی جهان به حق همین ۶ اتومبیل هستند که به دور از حواشی بسیار زیاد اتومبیل‌های برقی و نیز رسوایی موتورهای دیزلی خودروسازان آلمانی یا جنجال ترکیدن ایربگ‌های تاکاتا، تا آنجا که توانستند توسط سازندگان شان تولید شده و به فروش رفتند.

ببینم عملکرد تویوتا کورولا، فورد اف۱۵۰، فولکس واگن گلف، هوندا سیویک، نیسان ایکس‌تریل و تویوتا راو۴ در سال ۲۰۱۷ به چه ترتیبی بوده است.

فورد اف ۱۵۰ با رشد ۹ درصدی بازار موفق شده بیش از ۱ میلیون دستگاه فروش داشته باشد ضمن اینکه ۸۳ و ۱۴ درصد از کل این فروش راهی ۲ بازار بزرگ آمریکا و کانادا شده است.

تویوتا کورولا دیگر خودرویی بوده و به تنهایی ۳۶ درصد از کل فروشش را در چین و ۳۳ درصد دیگر را در آمریکا به ثبت رسانده است. البته این خودرو امسال ۴ درصد کاهش فروش را هم تجربه کرده است.

گلف محصول هاچ‌بک فولکس نیز خودروی دیگری است که با نزول ۳درصدی، ۵۵ درصد از کل فروشش را در اروپا تجربه کرده در حالی که ۱۷ درصد از فروشش را مدیون جلب نظر خریداران چینی و ۸ درصد دیگر را مدیون آمریکایی هاست.

نیسان ایکس‌تریل هم که با تیراژ ۸۱۴ هزار دستگاهی در رتبه چهارم جدول قرار دارد، ۷۲ درصد از کل فروشش را مدیون دو بازار چین و امریکا است.

هوندا سیویک سدان مشهور ژاپنی هم با جهشی ۲۰ درصدی تواسنته سال ۲۰۱۷ را با موفقیت بسیار به پایان برساند و رتبه پنجمین خودروی سال جهان را به خود اختصاص دهد.
تویوتا راو۴ نیز دیگر خودروی ژاپنی است که در سال ۲۰۱۷ توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.