آمار تولید پژو 2008

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ایکاپ، در یازده ماهه سال جاری ۱۹۷۱ دستگاه از پژو ۲۰۰۸ را در کشور مونتاژ کرده اند.

طبق این آمار در بهمن ماه سال ۱۳۹۶، شرکت ایران خودرو ۹۶۷ دستگاه از این کراس اوور کوچک فرانسوی را در ایران تولید کرده است. آمار نشان می دهد که ایکاپ روند تولید ۲۰۰۸ را سرعت بخشیده و می توان گفت که با آغاز زمستان سال جاری، تولید انبوه این خودرو آغاز شده است. پیش از این مدیران ارشد شرکت ایکاپ اعلام کرده بودند که تا چند ماه دیگر به تمام تعهدات خود پاسخ می دهند و با آغاز افزایش تولید، تاخیر در تحویل این خودرو از بین می رود.

آن طور که مشخص است، احتمال داده می شود که گروه صنعتی ایران خودرو و پژو در سال ۹۶ بتوانند حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه از پژو ۲۰۰۸ را در کشور تولید کنند. روند رو به رشد تولید پژو ۲۰۰۸ این احتمال را می دهد که طی چند ماه آینده با اتمام تعهدات این شرکت در تحویل ها، پیش فروش مجدد این محصول آغاز می شود. طبق اعلام رسمی کمپانی پژو و همچنین شرکت ایکاپ، در حال حاضر قویترین نسخه پژو ۲۰۰۸ در ایران تولید می شود.

پژو ۲۰۰۸ مخصوص به بازار ایران به پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو ۱۶۳ اسب بخار با گشتاور ۲۴۰ نیوتون متر مجهز است و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیسین توان آن را به چرخ های جلو می رساند. در حال حاضر بهای رسمی پژو ۲۰۰۸ کمتر از ۱۰۸ میلیون تومان در کارخانه است و به خاطر حجم تقاضا و همچنین بروز تاخیر در تحویل آن شاهد هستیم که بازار آزاد و دلال ها قیمتی بیش از ۱۳۰ میلیون تومان را برای آن انتخاب کرده اند. پژو ۲۰۰۸ ایکاپ از نظر رده رقباتی در کنار رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی و نیسان جوک قرار می گیرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.