توقف تست خودران های تویوتا

تویوتا تست فناوری خودران خود را در جاده‌های عمومی متوقف کرده است؛ این تصمیم پس از حادثه تصادف روز یکشنبه ۱۸ مارس (۲۷ اسفند ماه) گرفته شد که در آن یک خودروی خودران اوبر باعث مرگ الین هرزبرگ ۴۹ ساله در تمپه (Tempe) ایالت آریزونا شد. هنگام وقوع تصادف یکی از مهندسان اوبر پشت فرمان خودروی خودران قرار داشت، اما طبق گزارشات خودرو در حالت رانندگی خودران عمل می‌کرد. اعتقاد بر این است که تصادف هرزبرگ، اولین مرگ و میر ناشی از یک خودروی خودران محسوب می‌شود.

تویوتا در بیانیه‌ای دستور تعلیق آزمایش خودروهای خودران خود را در جاده‌های عمومی صادر کرد تا با هر گونه ناراحتی ناشی از تراژدی روز یکشنبه آریزونا بر رانندگان مقابله شود.
در این پیام آمده است:
افکار ما در درجه اول با خانواده قربانی است؛ از آن‌جا که ما احساس می‌کنیم این حادثه ممکن است اثرات احساسی بر رانندگان آزمون داشته باشد، تصمیم گرفتیم موقتا آزمایش حالت خودران (با حضور راننده انسانی) را در جاده‌های عمومی متوقف کنیم. این حالت به سیستمی برای خودروی خودران تویوتا اشاره دارد که اجازه می‌دهد بدون هیچ گونه ورودی انسانی رانندگی کند.
شرکت تویوتا فناوری خودران خود را در جاده‌های عمومی ایالت‌های میشیگان و کالیفرنیا آزمایش کرده است. این اعلامیه در حالی هفته گذشته منتشر شد، که پیش از این گفته شده بود اوبر در حال مذاکره با تویوتا است تا فناوری خودران خود را در یکی از مینی‌ون‌های خودروساز ژاپنی بکار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.